GESLOTEN: Group Buy H4 LED 6S+
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2023 23:06 #1472332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ome Ali
Geen NL handelaar er tussen, maar goede ervaringen met eBay uit China. 20 euro, doen het al drie jaar prima.
Wel paar weken wachten natuurlijk op je bestemming.
Vergeet niet dat het gros van de NL webshops gewoon doorverkoopt. Er staan niet zoveel LED fabrieken in Nederland.
Wel paar weken wachten natuurlijk op je bestemming.
Vergeet niet dat het gros van de NL webshops gewoon doorverkoopt. Er staan niet zoveel LED fabrieken in Nederland.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2023 01:15 #1472333
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Voordeel
Hallo Volvisti
Voordeel van die NL webshops is dat de communicatie in geval van garantie etc. een stuk gemakkelijker is en ze meestal sneller kunnen leveren.
groetjes
Mathy
Voordeel van die NL webshops is dat de communicatie in geval van garantie etc. een stuk gemakkelijker is en ze meestal sneller kunnen leveren.
groetjes
Mathy
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2023 19:50 #1472334
door ADRIAANB234FT
Dat is inderdaad een voordeel, Mathy. Maar of dat opweegt tegen een ruim twaalf maal (!) zo hoog aankoopbedrag, waag ik te betwijfelen. Zoek maar eens op dutchalibaba naar dezelfde lampen (H4 G10J). Bij Immers €116,95 voor één paar. Alibaba voor <u>twee paar</u> €16,75! Lijkt me het wachten wel waard…
Adriaan
Dat is inderdaad een voordeel, Mathy. Maar of dat opweegt tegen een ruim twaalf maal (!) zo hoog aankoopbedrag, waag ik te betwijfelen. Zoek maar eens op dutchalibaba naar dezelfde lampen (H4 G10J). Bij Immers €116,95 voor één paar. Alibaba voor <u>twee paar</u> €16,75! Lijkt me het wachten wel waard…
Adriaan
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-01-2023 21:37 #1472337
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Heb je een linkje
Heb je een linkje Adriaan?
Kan ze niet vinden.
Kan ze niet vinden.
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2023 06:14 #1472341
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Linkje lampen Adriaan
Alsjeblieft:
dutch.alibaba.com/p-detail/Popular-16002...t.0.0.46bb7dc4PTM8iO
Dit is slechts een voorbeeld.
Hoe je op deze pagina moet bestellen is mij een raadsel maar er zijn meerder
keuzes te maken waar dat wel kan.
Bij het verder zoeken is mij opgevallen dat er minimale orderhoeveelheden zijn.
Ook de verzendkosten verschillen sterk.
Let er op dat je het juiste land (Nederland) hebt ingesteld.
Let ook op de mogelijkheid om "alle opties" aan te klikken voor de diverse formaten.
Vaak staat H4 daar dan wel tussen.
Mocht ik een betere link vinden dan zet ik die alsnog neer.
Groet Marcel
dutch.alibaba.com/p-detail/Popular-16002...t.0.0.46bb7dc4PTM8iO
Dit is slechts een voorbeeld.
Hoe je op deze pagina moet bestellen is mij een raadsel maar er zijn meerder
keuzes te maken waar dat wel kan.
Bij het verder zoeken is mij opgevallen dat er minimale orderhoeveelheden zijn.
Ook de verzendkosten verschillen sterk.
Let er op dat je het juiste land (Nederland) hebt ingesteld.
Let ook op de mogelijkheid om "alle opties" aan te klikken voor de diverse formaten.
Vaak staat H4 daar dan wel tussen.
Mocht ik een betere link vinden dan zet ik die alsnog neer.
Groet Marcel
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2023 06:43 #1472342
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Misschien is Amazone wat
www.amazon.nl/Chemini-LED-Dimlicht-Verva...ps%2C71&sr=8-10&th=1
€ 33.75 incl verzenden en levertijd van 3 a 4 dagen.
Kijk goed na of aan alle gewenste specificaties voldaan wordt.
Groet Marcel.
€ 33.75 incl verzenden en levertijd van 3 a 4 dagen.
Kijk goed na of aan alle gewenste specificaties voldaan wordt.
Groet Marcel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2023 09:49 #1472343
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al eerder is de levensduur
<blockquote>
Al eerder is de levensduur hier aan de orde geweest. Heel vervelend dat bij sommige auto’s de lampen het al zo snel begaven. Mijn sets (H4 en H3), dezelfde als uit de group buy, zitten er nu al ruim vijf jaar in. En nog steeds als nieuw. Ook toen schreef ik dat toe aan de manier van installeren en de algehele conditie van de onderhavige patiënt.
</blockquote>
Hoeveel jaar een LED lamp meegaat, is niet helemaal de juiste benadering. Het gaat om branduren, oftewel het aantal kilometer. Ook dat is eigenlijk niet helemaal juist, aangezien niet iedereen altijd de verlichting aan heeft staan en je in stadsverkeer relatief meer branduren hebt bij dezelfde hoeveelheid kilometers. Ik weet niet hoeveel invloed een te lage voedingsspanning heeft, maar in mijn geval knipperde één lamp altijd even na het starten. De boordspanning was laag door een slechte kabel tussen accu en dynamo.
Zelf importeren kan natuurlijk veel geld besparen, maar regelmatig is dat chinese spul van wisselende kwaliteit, ook binnen één zending. Dan wordt zelf importeren een beetje een loterij waarbij je geluk of pech kunt hebben. Een gerenomeerde importeur heeft meestal geen trek in garantieclaims achteraf, dus ga ik er van uit dat de kwaliteitscontrole op die lampen beter is. Tenzij je een Siewertje te pakken hebt....
Al eerder is de levensduur hier aan de orde geweest. Heel vervelend dat bij sommige auto’s de lampen het al zo snel begaven. Mijn sets (H4 en H3), dezelfde als uit de group buy, zitten er nu al ruim vijf jaar in. En nog steeds als nieuw. Ook toen schreef ik dat toe aan de manier van installeren en de algehele conditie van de onderhavige patiënt.
</blockquote>
Hoeveel jaar een LED lamp meegaat, is niet helemaal de juiste benadering. Het gaat om branduren, oftewel het aantal kilometer. Ook dat is eigenlijk niet helemaal juist, aangezien niet iedereen altijd de verlichting aan heeft staan en je in stadsverkeer relatief meer branduren hebt bij dezelfde hoeveelheid kilometers. Ik weet niet hoeveel invloed een te lage voedingsspanning heeft, maar in mijn geval knipperde één lamp altijd even na het starten. De boordspanning was laag door een slechte kabel tussen accu en dynamo.
Zelf importeren kan natuurlijk veel geld besparen, maar regelmatig is dat chinese spul van wisselende kwaliteit, ook binnen één zending. Dan wordt zelf importeren een beetje een loterij waarbij je geluk of pech kunt hebben. Een gerenomeerde importeur heeft meestal geen trek in garantieclaims achteraf, dus ga ik er van uit dat de kwaliteitscontrole op die lampen beter is. Tenzij je een Siewertje te pakken hebt....
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2023 12:24 #1472344
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Minder relevant
Bij mij staat vijf jaar voor circa 75.000 km continue, probleemloze verlichting. Branduren vind ik in dit verband minder relevant. Vaak is dat niet meer dan een nauwelijks te verifiëren verkoopargument.
Wat voor mij onder andere de doorslag gaf, is dat ik (en ik niet alleen), voordat ik halogeen verving door LED, om de bijna 18 maanden een defect setje Philips Vision Plus à €35 moest vervangen. Dat was voor halogeen toen ongeveer het best verkrijgbare. Natuurlijk kon het ook toen veel goedkoper, maar qua lichtopbrengst ook minder. En juist dat gaf voor veel leden de doorslag bij het vervangen van halogeen door LED. Zeker als je zoals ik al een ’dagje ouder’ bent.
Over zelf importeren: voor de laagste prijs gaan, heeft inderdaad ook nadelen, zeker wat kwaliteit betreft. Veel belangrijker is van welke fabrikant je koopt. De écht, kwalitatief goede leveren vaak alleen bij een minimale afname van meerdere sets (regelmatig ’geluk’). Andere, minder bekende leveranciers verkopen weliswaar ook per set, maar tegen een hogere stukprijs (regelmatig ’pech’).
Immers wordt vaak genoemd als leverancier hier in Holland. Voordat ik een group buy voor onze vereniging organiseerde, heb ik daar uit nieuwsgierigheid ook LED-verlichting gekocht. Contact over een defecte lamp verliep heel moeizaam en uitgesproken klantonvriendelijk. Immers exit. En dat bracht me ertoe om zelf etc.
Maar goed, de tijd staat niet stil en ook Immers zal zich op dat punt mogelijk hebben verbeterd.
Adriaan
Wat voor mij onder andere de doorslag gaf, is dat ik (en ik niet alleen), voordat ik halogeen verving door LED, om de bijna 18 maanden een defect setje Philips Vision Plus à €35 moest vervangen. Dat was voor halogeen toen ongeveer het best verkrijgbare. Natuurlijk kon het ook toen veel goedkoper, maar qua lichtopbrengst ook minder. En juist dat gaf voor veel leden de doorslag bij het vervangen van halogeen door LED. Zeker als je zoals ik al een ’dagje ouder’ bent.
Over zelf importeren: voor de laagste prijs gaan, heeft inderdaad ook nadelen, zeker wat kwaliteit betreft. Veel belangrijker is van welke fabrikant je koopt. De écht, kwalitatief goede leveren vaak alleen bij een minimale afname van meerdere sets (regelmatig ’geluk’). Andere, minder bekende leveranciers verkopen weliswaar ook per set, maar tegen een hogere stukprijs (regelmatig ’pech’).
Immers wordt vaak genoemd als leverancier hier in Holland. Voordat ik een group buy voor onze vereniging organiseerde, heb ik daar uit nieuwsgierigheid ook LED-verlichting gekocht. Contact over een defecte lamp verliep heel moeizaam en uitgesproken klantonvriendelijk. Immers exit. En dat bracht me ertoe om zelf etc.
Maar goed, de tijd staat niet stil en ook Immers zal zich op dat punt mogelijk hebben verbeterd.
Adriaan
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-10-2023 16:47 #1473719
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic 1 kapot
Hoi allemaal. Bij mij is helaas een van de koplampen H4 (met verstraler functie erbij) er mee gestopt. Eerst knipperen tijdens het starten en na een paar weken ook knipperen tijdens het lopen van de motor. Is dat ook bij jou het geval en wil je van de overblijvende lamp af, dan heb ik interesse in jouw nog werkende lamp. Is het bij jou ook gebeurt en heb je een hele goed vervanger gevonden, heb ik ook interesse in merk en type 
Alvast bedankt voor jullie reakties, mag ook in een Direkte Boodschap via een privé bericht als het antwoord niet voor iedereen van belang is.
Groetjes Reinier

Alvast bedankt voor jullie reakties, mag ook in een Direkte Boodschap via een privé bericht als het antwoord niet voor iedereen van belang is.
Groetjes Reinier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2023 09:23 #1473720
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knipperen
Knipperen kan ook komen door een te lage spanning. Bij het starten is de spanning sowieso al lager, doordat de startmotor veel stroom vraagt. Ik had er ook last van, vooral bij veel ingeschakelde verbruikers.
Boosdoener was in dit geval de kabel tussen accu en dynamo. De dynamo wil de amperes wel leveren, maar krijgt ze niet allemaal door die kabel, waardoor de accuspanning daalt. Met nog wat extra weerstand in de draad naar de LED zakt die dan net onder ondergrens.
De kabel tussen dynamo en accu loopt via de startmotor en zijn in feite twee stukken. In de startmotorconnector zijn de kabeleinden met elkaar verbonden. Op den duur wordt die verbinding slechter. Ik heb een extra kabel getrokken tussen dynamo en accu. Dat moet wel een dikke kabel zijn, want in geval de kabel via de startmotor onderbroken raakt, moet de volle laadstroom wel door die extra kabel heen kunnen.
Meet eerst de spanningsval tussen accu en dynamo maar eens.
Boosdoener was in dit geval de kabel tussen accu en dynamo. De dynamo wil de amperes wel leveren, maar krijgt ze niet allemaal door die kabel, waardoor de accuspanning daalt. Met nog wat extra weerstand in de draad naar de LED zakt die dan net onder ondergrens.
De kabel tussen dynamo en accu loopt via de startmotor en zijn in feite twee stukken. In de startmotorconnector zijn de kabeleinden met elkaar verbonden. Op den duur wordt die verbinding slechter. Ik heb een extra kabel getrokken tussen dynamo en accu. Dat moet wel een dikke kabel zijn, want in geval de kabel via de startmotor onderbroken raakt, moet de volle laadstroom wel door die extra kabel heen kunnen.
Meet eerst de spanningsval tussen accu en dynamo maar eens.
Moderators: Jerry Stam