GESLOTEN: Group Buy H4 LED 6S+
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2018 14:44 #1445390
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Tussenstand
De tussenstand op 20 april:
H4 - 11 sets (van strik 1, leidskade 2, 1up 2, jpelvering 1, jan b 1, wessdan 1, mickvdv 1, adriaan 2)
H3 - 3 sets (1up 2, mickvdv 1)
H1 - 6 sets (van strik 6)
BAY15D - 10 stuks (JPElvering 2, Adriaan 8, omdat het superlampjes zijn en er achteraf waarschijnlijk meer gegadigden zullen zijn).
Met het oog op de verdeling van de verzend- en bijkomende kosten, hoop ik wel dat het er beduidend meer worden. Het is de vraag of de fabrikant bijvoorbeeld slechts 3 sets H3 of 6 sets H1 zal willen leveren. Geldt eveneens voor BAY15D. Dat ga ik na.
Adriaan
H4 - 11 sets (van strik 1, leidskade 2, 1up 2, jpelvering 1, jan b 1, wessdan 1, mickvdv 1, adriaan 2)
H3 - 3 sets (1up 2, mickvdv 1)
H1 - 6 sets (van strik 6)
BAY15D - 10 stuks (JPElvering 2, Adriaan 8, omdat het superlampjes zijn en er achteraf waarschijnlijk meer gegadigden zullen zijn).
Met het oog op de verdeling van de verzend- en bijkomende kosten, hoop ik wel dat het er beduidend meer worden. Het is de vraag of de fabrikant bijvoorbeeld slechts 3 sets H3 of 6 sets H1 zal willen leveren. Geldt eveneens voor BAY15D. Dat ga ik na.
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2018 15:17 #1445391
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic ASIAN NEWS TODAY
Zojuist bericht uit China ontvangen. Wat voor mij persoonlijk geen belemmering is, maar anderen mogelijk tegenvalt, is de hoogte van de verzendkosten. Die zijn weliswaar slechts gebaseerd op de H4 sets. Omdat H1, H3 en BAY15D daar niet in zijn verdisconteerd, zal het uiteindelijke verzendbedrag per set lager uitvallen. Daar staat tegenover dat hoe groter de definitieve bestelling, des te hoger het btw-bedrag en de afhandelingskosten.
"Hi Adriaan, It's glad to know your next order will exceed 10sets, However kindly note that the MOQ* of our led headlight bulb is 20sets. If you can exceed 20sets, that will be better. About unit price of H1 H3 & BAY15D, what type led headlight bulb do you mention? 6S+ led headlight bulb H1 and H3? The unit price are the same, $30/set
"For BAY15D, we can offer you red color, MOQ for red color will be 50pcs, please kindly check our super quality DC9-32V led bulb LEDs:"
Technische gegevens van de BAY15D (zie afbeelding):
"20pcs 3030LEDs Voltage: DC9-32V Housing: copper IC: Constant current IC Unit price: $5.49/pc"
Over de verzendkosten (niet mals, zeker bij lage aantallen):
"About shipping cost $90 for 5sets; $155 for 10sets by DHL".
* MOQ = minimale order hoeveelheid.
Ik zal navragen wat het voor de verzendkosten betekent wanneer ook H3, H1 en BAY15D in dezelfde zending zitten. Duidelijk is wel dat het de nodige overredingskracht zal kosten om de fabrikant zover te krijgen dat deze instemt met de lage aantallen van de order. Maar ik heb goede hoop dat er meer bestellingen zullen volgen. Zegt het voort!
Adriaan
"Hi Adriaan, It's glad to know your next order will exceed 10sets, However kindly note that the MOQ* of our led headlight bulb is 20sets. If you can exceed 20sets, that will be better. About unit price of H1 H3 & BAY15D, what type led headlight bulb do you mention? 6S+ led headlight bulb H1 and H3? The unit price are the same, $30/set
"For BAY15D, we can offer you red color, MOQ for red color will be 50pcs, please kindly check our super quality DC9-32V led bulb LEDs:"
Technische gegevens van de BAY15D (zie afbeelding):
"20pcs 3030LEDs Voltage: DC9-32V Housing: copper IC: Constant current IC Unit price: $5.49/pc"
Over de verzendkosten (niet mals, zeker bij lage aantallen):
"About shipping cost $90 for 5sets; $155 for 10sets by DHL".
* MOQ = minimale order hoeveelheid.
Ik zal navragen wat het voor de verzendkosten betekent wanneer ook H3, H1 en BAY15D in dezelfde zending zitten. Duidelijk is wel dat het de nodige overredingskracht zal kosten om de fabrikant zover te krijgen dat deze instemt met de lage aantallen van de order. Maar ik heb goede hoop dat er meer bestellingen zullen volgen. Zegt het voort!
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2018 18:04 #1445395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 21/5 W
Net zoals LED in het derde remlicht het evenwicht van het "lamp defect" relais verstoort, zal dat bij twee 21/5 W LED lampen hetzelfde zijn. Als je ook het derde remlicht van LED voorziet, is het evenwicht theoretisch weer hersteld.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
20-04-2018 18:48 #1445396
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Laat ik ook eens een setje H4 proberen.
Count me in.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2018 19:16 #1445397
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Theoretisch
Theoretisch klopt dit inderdaad. Helaas heb ik gemerkt dat niet op gaat. Het gaat hierbij wel om de 21/5w lampen van Immers maar dat zou denk ik niet moeten uitmaken.
Maar mijn ervaring is het volgende;
Als je de 21/5w lampen erin doet en een gloeilamp in 3e remlicht dan werkt alles goed op het kapotlamp relais na dan wat gaat branden.
Haal je het 3e remlicht eruit dan gaan de 5w in de 21/5w lampen feller branden en wordt het verschil tussen gewoon/rem minimaal.
Stop je een 21w LED in het 3e remlicht dan blijven de 5w lampen feller branden en trap je de rem in dan doet het 3e remlicht niks. Stop ik deze 21w lamp in de mistlamp dan werkt die wel gewoon.
Dus blijkbaar gaat er ergens iets mis maar heb nog niet kunnen ontdekken wat precies.
Maar mijn ervaring is het volgende;
Als je de 21/5w lampen erin doet en een gloeilamp in 3e remlicht dan werkt alles goed op het kapotlamp relais na dan wat gaat branden.
Haal je het 3e remlicht eruit dan gaan de 5w in de 21/5w lampen feller branden en wordt het verschil tussen gewoon/rem minimaal.
Stop je een 21w LED in het 3e remlicht dan blijven de 5w lampen feller branden en trap je de rem in dan doet het 3e remlicht niks. Stop ik deze 21w lamp in de mistlamp dan werkt die wel gewoon.
Dus blijkbaar gaat er ergens iets mis maar heb nog niet kunnen ontdekken wat precies.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2018 12:17 #1445405
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Dakspoiler
Rondom heb ik LED gemonteerd, behalve de kentekenplaatverlichting. Wat betreft problemen met de omschakeling van gloeilamp naar LED-remlichten: mijn 98'er 945 heeft als derde remlicht een dakspoiler met LED-remlicht. Dat zal wel verschil maken.
Overigens merkte ooit iemand op die me overdag op de snelweg had zien rijden, dat mijn achterlichten feller dan normaal brandden. Nu vind ik persoonlijk alle standaardverlichting van onze bakstenen wat aan de 'bedaagde' kant. Vandaar dat ik überhaupt ben overgestapt naar - in eerste instantie - LED voor de koplampen. En het is zeker niet zo dat mijn stadslicht achter op remlcht is gaan lijken, ze zijn wél duidelijker zichtbaar. Het verschil met het LED-remlicht is heel groot. Echter zeker niet zo hinderlijk als bij de verblindende kermisremlichten van moderne auto's waar je soms noodgedwongen voor een stoplicht achter staat.
De BAY15D die ik er nu in heb zitten (gekocht bij Immers), zijn al een jaar of drie oud (zie foto), dus bepaald niet de laatste stand van LED-techniek. Desalniettemin voldoen ze prima. Ze zijn opgebouwd uit vier kleinere chips (LED's) rondom (remlicht, neem ik aan) en één grotere voorop in het midden (achterlicht).
De nieuwe BAY15D heeft, zoals je hierboven kunt lezen, 20 chips, 16 rondom en vier bovenop. En dat zal ongetwijfeld een veel helderder achterlicht geven dan het standaard pitje. In mijn ogen een stuk beter zichtbaar, dus veiliger. En dat voor $5,49 (=€4,47) per stuk. Bij bv Immers betaal je daar nu per paar €29,95 voor, excl verzendkosten.
Adriaan
Overigens merkte ooit iemand op die me overdag op de snelweg had zien rijden, dat mijn achterlichten feller dan normaal brandden. Nu vind ik persoonlijk alle standaardverlichting van onze bakstenen wat aan de 'bedaagde' kant. Vandaar dat ik überhaupt ben overgestapt naar - in eerste instantie - LED voor de koplampen. En het is zeker niet zo dat mijn stadslicht achter op remlcht is gaan lijken, ze zijn wél duidelijker zichtbaar. Het verschil met het LED-remlicht is heel groot. Echter zeker niet zo hinderlijk als bij de verblindende kermisremlichten van moderne auto's waar je soms noodgedwongen voor een stoplicht achter staat.
De BAY15D die ik er nu in heb zitten (gekocht bij Immers), zijn al een jaar of drie oud (zie foto), dus bepaald niet de laatste stand van LED-techniek. Desalniettemin voldoen ze prima. Ze zijn opgebouwd uit vier kleinere chips (LED's) rondom (remlicht, neem ik aan) en één grotere voorop in het midden (achterlicht).
De nieuwe BAY15D heeft, zoals je hierboven kunt lezen, 20 chips, 16 rondom en vier bovenop. En dat zal ongetwijfeld een veel helderder achterlicht geven dan het standaard pitje. In mijn ogen een stuk beter zichtbaar, dus veiliger. En dat voor $5,49 (=€4,47) per stuk. Bij bv Immers betaal je daar nu per paar €29,95 voor, excl verzendkosten.
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2018 08:57 #1445423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook graag een set H4
Ik wil ook graag een setje H4 leds voor mijn 940
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2018 09:30 #1445424
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Plus 1.
Hoi Adriaan,
Ook voor mij graag 1* H4 en 1 * H1.
Ook voor mij graag 1* H4 en 1 * H1.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2018 09:37 #1445425
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic H1 wordt H3
In de verstralers zit H3 in de 940. Als H3 ook besteld wordt.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2018 13:06 #1445430
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Hallo Adrian, in zowel de
Hallo Adrian, in zowel de breed- als de verstralers heb ik H3 LED gemonteerd. Vooral op onverlichte, landelijke buitenwegen is dimlicht in combinatie met de LED breedstralers (’mistlampen‘) een enorme verbetering ten opzichte van de H3 halogeen pitjes. Qua effect minder opvallend zijn de H3 LED verstralers in combinatie met H4 grootlicht. Hoewel de totale lichtopbrengst van H4 LED + H3 LED grootlicht natuurlijk hoger is, overstijgt de lichtopbrengst van de H4 LED‘s die van H3 LED uiteraard ruimschoots. Wat ik daarmee wil zeggen is dat wanneer je slechts één set H3 aanschaft, je daar het meeste plezier/rendement van hebt, wanneer je die in de breedstralers monteert. Zeker wanneer je vaak op onverlichte buitenwegen rijdt.
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam