LH2.4 upgrade naar 984
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2018 10:19 #1449680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitruil
Een EGR systeem is een uitruil van voor- en nadelen.
Het voordeel is een lagere NOx uitstoot door een lagere verbrandingstemperatuur, maar het nadeel is een iets minder efficiënte verbranding met hoger verbruik en hogere uitstoot van HC en CO. De katalysator zou de CO en HC dan weer voor zijn rekening moeten nemen, dus per saldo heeft de fabrikant zo de NOx uitstoot verlaagd ten koste van een wat hoger brandstofverbruik. Dat de gasklep met EGR in deellast wat verder open moet staan is dan wel weer gunstig voor het rendement.
Bij dieselmotoren zag je dat de steeds strenger wordende NOx eisen eerst met EGR werd opgelost (en lager rendement), terwijl nu er toch nabehandeld moet worden met AdBlue systemen de EGR systemen weer kunnen vervallen.
Het voordeel is een lagere NOx uitstoot door een lagere verbrandingstemperatuur, maar het nadeel is een iets minder efficiënte verbranding met hoger verbruik en hogere uitstoot van HC en CO. De katalysator zou de CO en HC dan weer voor zijn rekening moeten nemen, dus per saldo heeft de fabrikant zo de NOx uitstoot verlaagd ten koste van een wat hoger brandstofverbruik. Dat de gasklep met EGR in deellast wat verder open moet staan is dan wel weer gunstig voor het rendement.
Bij dieselmotoren zag je dat de steeds strenger wordende NOx eisen eerst met EGR werd opgelost (en lager rendement), terwijl nu er toch nabehandeld moet worden met AdBlue systemen de EGR systemen weer kunnen vervallen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2018 10:59 #1449716
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Zullen we een nieuw topic
Zullen we een nieuw topic starten met egr en bovenstaande daarin laten plakken?
Voor anderen die iets opzoeken over ecu's zoeken niet naar egr
Voor anderen die iets opzoeken over ecu's zoeken niet naar egr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 17
11-10-2018 11:54 #1449720
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Geheel met Wessdan eens.
Geheel met Wessdan eens.
Of is dit een hels karwei voor de Moderatoren?
Dan mag uiteraard deze reactie gelijk weggelaten worden, want voegt dan niets meer toe....
Of is dit een hels karwei voor de Moderatoren?
Dan mag uiteraard deze reactie gelijk weggelaten worden, want voegt dan niets meer toe....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2018 16:01 #1449728
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is niet eenvoudig
IK heb even gekeken of ik het topic eenvoudig kon kopieren en dan delen verwijderen, maar dat is niet zo. Misschien beter als iemand zich geroepen voelt een informatiepagina te maken of een samenvatting in een nieuw topic te maken.
Voor iemand anders het zegt: Vroeger was vast alles beter, maar gevaarlijker
Voor iemand anders het zegt: Vroeger was vast alles beter, maar gevaarlijker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-10-2018 00:09 #1449804
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dat gevaar valt best mee
Hallo Jerry
We hadden een module waardoor je heel gemakkelijk een deel van een draadje kon verplaatsen. Iets verkeerd doen was praktisch onmogelijk.
Mathy
We hadden een module waardoor je heel gemakkelijk een deel van een draadje kon verplaatsen. Iets verkeerd doen was praktisch onmogelijk.
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam