SC-805 in S90, nog bijzonderheden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2012 00:18 #1375000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om
op het berichtje van Michael in te haken, de zwarte SC radio's zijn gebruikt tot in de 850, vanaf de V70 zijn ze grijs van kleur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2012 00:30 #1375001 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic s/v 90
Dirk,
In de s/v 90 zijn geen van beiden standaard geleverd. Dat was de keuze die je zelf destijds kon maken. Er waren legio andere "keuze`s" mogelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2012 22:59 #1375106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bestelnummers
Maar de bestelnummers voor de radio's in de accessoire gids, zijn louter voor zwarte radio's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 11:27 #1375134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoort zo
gelukkig vindt Volvo dit ook de mooiste combi.
Ik vermoed dat wat dealers zelf in die tijd (de tijd van de 850 en de V70) 1997-1998 grijze inbouwde voor aflevering. Die hadden ze met bosjes liggen naar ik aanneem.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 22:13 #1375551 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic s90/v90 acc. 1998
@ Michael
Laatste poging: In de orginele (kleuren) ACCESSOIRE documentatie van de s90 & v90 van 1998 staan de beiden Big fronts (SC-805, fl. 1.995,00 en de SC-802, fl. 1.795,-) als ACCESSOIRE in antr. zwart / zwart te leveren. De CD wisselaar voor beiden voor 6 CD`s koste fl. 995,00 (!) extra. De afstandsbediening (voor beiden) erbij tegen een meerprijs van fl.175,-
Laatst ergens gelezen/opgezocht dat ze momenteel nog nieuw te verkrijgen zijn voor rond de € 750,-

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 22:29 #1375553 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Ik weet niet waar je die twee kleuren ziet staan hoor. In<a href="/files/S90_V90_1998_access.pdf"> deze kleuren folder</a>, staan echt alleen maar de zwarte radio's. De grijze radio's staan nergens vermeld in de tekst of afgebeeld. Ook in het "dikke" accessoire boek, staan alleen maar de zwarte radio's, met de bestelnummers voor de zwarte radio's.
Ik wil echt niet lullig doen hoor, maar Volvo heeft voor de 900 serie echt alleen maar de zwarte radio's in gedachten gehad. Esthetisch gezien is dat ook de enige juiste keuze.
Edit: Laat me de folder zien waarin de grijze exemplaren ook staan, en je hebt je gelijk.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 22:41 #1375554 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic discussie
Je ontwijkt wederom de vraagstelling. Het was bij aflevering een (keuze) ACCESSOIRE! In de documentatie, welke jij hier digitaal afbeelt, die hier in orginele staat voor me ligt, zijn de foto`s duidelijk van de zwart/antraciete exemplaren. Einde discussie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 22:46 #1375555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zie echt alleen maar
Ik zie echt alleen maar zwarte exemplaren in die brochure hoor 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 22:52 #1375556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen
Neen Geejee, ik ontwijk de vraagstelling niet. Natuurlijk kun en kon je tegen je dealer zeggen "ey, doe mij een grijze, in plaats van een zwarte", maar dan heb je dus een accessoire dat niet oorspronkelijk voor dat model bedoeld is. Het klopt esthetisch niet, maar verder zal het natuurlijk geen probleem opleveren. Als ik tegen m'n dealer zeg "Ik wil een nieuwe XC90, maar met wielen van een S80", dan zal hij dat ook voor me fixen. Voor mijn S90 zal hij zelfs V60 wielen voor me willen bestellen en monteren.
En geloof me, een grijs exemplaar is niet antracietgrijs, die is gewoon muisgrijs, en dat is echt niet het exemplaar dat in de folder staat. Door het scannen zal er allicht wat kleurverschil ontstaan, maar zoveel... Kijk ook even naar de kleuren van de gemonteerde SC-805 en de kleuren van het kachelbedieningspaneel. Da's 't zelfde: zwart.
Verder staan er bij andere opties: Verkrijgbaar in verschillende kleuren. Curieus dat dat niet het geval is bij de radio's, niet waar?
Je doet de laatste tijd nogal kinderachtig af en toe. Jammer.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 23:21 #1375559 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Audiosystemen
In de prijslijst (vanaf aug.1997 gehanteerd) staat de enige zwarte van de 4 beschreven exemplaren, als SETPRIJS letterlijk omschreven (gearceerd): "SETPRIJS  CR-906 (zwart) + CD-wisselaar fl 1.795,00".
En ik weet het uit zelfondervinding, ik heb met Ton bij Richard een "zwarte" SC-802 opgehaald voor zijn s90. Deze is onmiddelijk omgeruild voor mijn SC-805, gezien de zwarte antraciete exact erbij hoort.
(Overigens heeft dit totaal niets met "kinderachtig" te maken, dit is een opmerking (met jou EQ ?) die nergens op slaat. (te veel ritaline uit je koelkast...?)
En nogmaals: Einde discussie   

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC