SC-805 in S90, nog bijzonderheden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 19:40 #1092868
door V700 register
SC-805 in S90, nog bijzonderheden? is gemaakt door V700 register
Ik ga aanstaande vrijdag mijn S90 van 1998 ophalen, nu zit daar een aftermarket radio in. Die gaat er uit. Ik zie op Marktplaats diverse SC-805 radio's aangeboden, zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten als ik zo'n radio aanschaf. Ik weet dat bij de S80 het bouwjaar overeen moet komen om hem te laten werken, is dat ook zo bij de S90 en zijn er nog verschillende kleurvarianten of zijn ze allemaal donkergrijs? Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 19:44 #1358460
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Zwart
Het belangrijkste is dat in de S90 een zwarte radio hoort.
Zwarte uitvoeringen van de sc805 zijn een stuk zeldzamer als de grijze maar met een beetje geduld wel te vinden.
Piet
Zwarte uitvoeringen van de sc805 zijn een stuk zeldzamer als de grijze maar met een beetje geduld wel te vinden.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 19:44 #1358461
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip Piet, ik ga naar een zwarte zoeken. Ik zie op sommige foto's van de S90 dat er ook 'Premium Sound System' bovenaan de radio staat, de SC-805's op Marktplaats hebben dat niet...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 19:56 #1358464
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2
dat zijn idd twee verschillende radio's waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de PSS (en niet vanwege die geile gouden schuine lettertjes erop). Als je de mogelijkheid hebt 'm te testen, kijk dan of hij gebrande CD's pakt. Dat is nogal Russische roulette bij die dingen waarbij je, naar ik begreep, bij de PSS meer kans maakt. Let er verder op dat je geen US radio koopt. Die ontvangen in NL de FM niet goed en bij sommige andere buitenlandse radio's werkt de RDS niet; een noodzakelijk kwaad op de Hollandse wegen icm met de matige ontvangst van de 805.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 19:57 #1358466
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic PSS
Daar is een <a href="/node/30263">draadje</a> over op dit forum. Waar het op neer komt is dat de eerste serie dubbel-din radio's een goudkleurige opdruk Premium Sound System meekregen. In latere jaren is dit vervallen. Qua specificaties zijn alle SC805 radios aan elkaar gelijk, al zijn in de loop der jaren wel modificaties/verbeteringen toegepast.
Vooral het afspelen van zelf opgenomen CD's kan bij zwarte SC805 radios wel eens een probleem zijn, dat was toen nog een betrekkelijk nieuw fenomeen. Als dat een probleem blijkt te zijn kan je altijd nog een modernere grijze SC805 kopen en daar dan het zwarte frontje op overzetten.
Piet
Vooral het afspelen van zelf opgenomen CD's kan bij zwarte SC805 radios wel eens een probleem zijn, dat was toen nog een betrekkelijk nieuw fenomeen. Als dat een probleem blijkt te zijn kan je altijd nog een modernere grijze SC805 kopen en daar dan het zwarte frontje op overzetten.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 19:58 #1358468
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PSS
Piet, het binnenwerk is echt anders van de twee, check Bas maar even.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 19:58 #1358469
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Nee
Nee hoor, kijk maar in het draadje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 20:00 #1358470
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welk
welk draadje? -edit- ow, zie dat je een link aanmaakte in de vorige post
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 20:00 #1358471
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Modificaties
Hallo Piet, Volvisti
Zijn die modificaties ook achteraf nog (zelf) aan te brengen?
groetjes
Mathy (niet geïnteresseerd in originele radio's maar altijd nieuwsgierig)
Zijn die modificaties ook achteraf nog (zelf) aan te brengen?
groetjes
Mathy (niet geïnteresseerd in originele radio's maar altijd nieuwsgierig)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2012 20:06 #1358472
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SC-805
Zelf een frontje overzetten gaat hem niet worden, ben niet zo handig met electronica vrees ik. Ik speel toch niet veel cd's af dus dat vind ik niet zo erg. Heb al een advertentie aangemaakt hier en op het Volvo-forum, verder de diverse advertentie sites maar in de gaten houden. Hoe kan ik een US versie herkennen?
Zie er net een op Marktplaats staan: <a href=" link.marktplaats.nl/560674245 "> link.marktplaats.nl/560674245 Alleen werkt de verlichting van het display niet. Dat is niet zo handig.
Zie er net een op Marktplaats staan: <a href=" link.marktplaats.nl/560674245 "> link.marktplaats.nl/560674245 Alleen werkt de verlichting van het display niet. Dat is niet zo handig.
Moderators: Jerry Stam