SC-805 in S90, nog bijzonderheden?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2012 20:09 #1358474 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Light-base
Hallo lingsper
Voor radioverlichting die het niet doet hebben ze Baseman uitgevonden.  Baseman is geregeld op het forum.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2012 20:13 #1358476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SC-805
Aha, dat is dus te repareren! Zelf lijkt 100 euro me wel een nette prijs gezien de prijzen die ze voor de donkergrijze uitvoeringen vragen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2012 20:13 #1358475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic loopwerk
A, dat draadje. Daaraan heb ik deelgenomen. Ik kan toch echt wel melden duidelijk een verschil te horen en <a href="/node/30263#comment-157401">hieruit </a>blijkt ook dat er een ander loopwerk inzit (ook in mijn zwarte PSS die uit een late 850 kwam). Maar goed, ik heb er maar twee ter hand gehad (die er toch wel anders uitzagen van achter en van binnen).
Ook de 'cheat' codes zijn anders.

maar goed: aan TS: test hem even, dan weet je het. Tis 30 seconden werk hem ter plekke even in te pluggen (din)

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2012 21:59 #1358492 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Tja
De prijs is goed.
Let op, hij zegt dat de verlichting pas is vervangen en dat alleen de achtergrondverlichting van het display het niet doet. Dat is inderdaag het lastigste lampje om te vervangen.
Informatie over het vervangen van lampjes op het <a href=" www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18674.0.html ">roffelforum. Op de derde pagina staat hoe je het lampje achter het display moet vervangen.
Als je de V90 ophaalt maar even kijken of de bedrading voor de radio nog origineel is. Er moeten 2 rechthoekige zwarte stekkers aan zitten. Als er een niet-volvo radio gemonteerd is geweest dan kan je geluk hebben en is deze keurig met een verloopkabeltje aangesloten of je kan pech hebben en dan is er met kroonsteentjes en isolatieband gerommelt. Als je nog een kabeltje met een ronde Din stekker in het dashboard vind dan kan het zijn dat er een CD-wisselaar aangesloten is geweest dan wel een externe versterker.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 00:24 #1358512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SC-805
Dank je Piet, ik zal eens een mailtje sturen. Als ik de S90 heb opgehaald zal ik die andere radio er eens uithalen en kijken wat erachter tevoorschijn komt. Ik houd jullie op de hoogte, was het maar vast vrijdag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 14:55 #1358539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt mee.

Piet22 schreef : Let op, hij zegt dat de verlichting pas is vervangen en dat alleen de achtergrondverlichting van het display het niet doet. Dat is inderdaag het lastigste lampje om te vervangen.

Het display lampje is sneller vervangen, dan het oude lampje uit de voet peuteren, kousje overzetten en weer terugzetten.Effe handigheidje, maar verder nisk bijzonders.Word wel bijna altijd vergeten, bij vervangen, toch jammer.
En ja, een 805PSS en de andere twee 805-typen zijn wel degelijk verschillend.Een PSS heeft een andere CD-speler en deze is niet over te zetten.Daarnaast, is de PSS simpelweg gewoon door een ander gemaakt en geloof dat het cassettedeel wel vergelijkbaar is, maar de frontplaat (binnenkant dan), system-board en CD speler horen echt bij de 805-PSS.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 18:56 #1358551 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sc 805
Een s90 v90 heeft een zwart dashboard, dus daar past een zwarte sc het mooist.

Let op dat de verlichting van de display werkt. Deze wil wel eens kapot gaan na jaren dienst en is lastig te vervangen.
Nachtverlichting gaat ook vaak stuk, maar is vervangbaar. Weet je niet hoe dat moet, dan wordt het wat lastiger.

Mijn ervaring is dat 99 procent gebrande cd s pakt, en ik heb er al veel door de handen gehad.

Het type met pss in goud is dus van een andere fabrikant, alpine naar ik meen. Latere types komen van mitsubishi.

Let op de de radio altijd de security code heeft.

Succes!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 20:19 #1358562 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???
Hallo Hoover
Heb je de rest van het draadje ook gelezen, of alleen het eerste bericht?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 20:23 #1358564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vast niet
vast niet, maar de tip van de securety code had niemand nog genoemd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 21:21 #1358570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SC 805
Ik heb nog een zo goed als nieuwe donker grijze SC-805 liggen (geen enkele kras!!) MET 6-cd wisselaar. Van de SC-805 heb ik alle lampjes vervangen en hij speelt alle cd's af dus ook de gebrande cd's. De wisselaar idem dito.
Stuur maar een pb als je interesse hebt of foto's wilt zien.grtMark

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC