Volvo Estate mei 1997 - Bekeken, prijs aangepast, uitgedacht - hij staat weer te koop.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 21:47 #1184619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Done.
Ik had begin van de avond autotrack al gemaild, NAP ben ik nog aan het navragen.
Ik twijfel of ik er nog langs zal gaan, ge-wired, voor de nieuwe koper....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 22:33 #1184626 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Toch uitkijken.

Bas,

ik zou het hierbij laten als ik jou was. Alles gelezen hebbende gaat het niet over echt frisse figuren. En daar kun je een boel poppenkast mee hebben. Zelf ben ik in de nu zeer beruchte "Tarwewijk" in Rotterdam geboren en getogen( was vroeger overigens een eenvoudige maar nette Rotterdamse volksbuurt) en zit ik mijn hele leven al tussen de Rotterdamse havenjongens, dus ik kan wel tegen een stootje. Als zo'n figuur mij bij mijn taas zou hebben, dan zou het hem nog lang heugen. Ik ga bij onrecht echt door roeien en ruiten om zo te zeggen. Maar in de huidige tijd zou het mij ook lang heugen. Vroeger loste je zoiets zelf op, je kunt wel bedenken hoe, maar Nederland is een paradijs voor oplichters in het algemeen en als je je daar als goedwillend mens tegen te weer stelt, dan kom je van een koude kermis thuis. Politie en justitie kunnen en willen meestal weinig voor je betekenen en als je pech hebt dan sleept zo'n figuur jou voor de rechter en zijn de rollen omgedraaid. Dan ben jij de crimineel en zij het slachtoffer. Daarom blijf ik ver weg van dit soort figuren. Beter wat langer doorsparen en iets meer betalen voor een eerlijke auto die zijn geld wel waard is en geen negatieve energie verspillen om je recht achteraf nog te halen bij bedrijven waar de bouvier chef after sales is.

Het is goed zo, denk ik.  Instanties inlichten en via ons forum dit soort zaken registreren zonder er verdere waardeoordelen aan te hangen.

En laat het verder voor wat het is. En hoewel een lage prijs heel verleidelijk lijkt, bedenk dat je alleen via een partikulier een koopje kan bemachtigen. Iedere commercieel ingestelde handelaar weet wat hij in zijn handen heeft en wat het voor de handel waard is. En alleen de afgeleefde fricandellen gaan voor zgn. "sonderangebote" van de hand en worden met allerlei cosmetische en andere trucjes en gladde praatjes aan de man gebracht. En ondanks een ogenschijnlijke lage prijs zijn de gevraagde prijzen nog steeds woeker voor dergelijke afgeleefde werkhokken. 

Grtx, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 22:46 #1184628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt.

Jan bedankt, ik zal je advies ter harte nemen. 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2007 10:41 #1184659 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic bedankt

Timen, bedankt. Het lijkt me inderdaad niet verstandig om hier te posten HOE je het moet done, sommige mensen die het lezen mochten eens in de verleiding komen.

Voor wie zich afvraagt waarom IK het wil weten: de twee tellers die Jan Huijsmans en ik verzet hebben, betroffen tellers uit sloop-auto's die als vervangende teller een andere auto zijn ingegaan. Uiteraard wilden wij dat met de correcte stand voor die auto doen, vandaar!

Misschien wil ik de mijlenteller uit de engelse sloper gaan monteren in mijn V90, ook dan zal ik natuurlijk een teller moeten verdraaien...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2007 12:05 #1184664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdraaien of vertellen

Willem,

dat je hem wil verdraaien naar de goede stand is heel nobel van je.

maar dat hoeft niet.

Als je maar aangeeft wat de werkelijke stand is. je zou zelfs de standen achter het glaasje op het dashbord kunnen doen met een plakkertje oid.

Als je er maar eerlijk er over bent.

en die eerlijkheid heb jij wel, maar Marc Bevers niet.

(En die hufter woont bij mij nog om de hoek ook. )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2007 12:16 #1184665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zo moeilijk

Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Misschien wil ik de mijlenteller uit de engelse sloper gaan monteren in mijn V90, ook dan zal ik natuurlijk een teller moeten verdraaien...

Ik had de losse klok van die 940 uit Margraten in mijn hand en dan zie je gelijk hoe enorm eenvoudig het is. Overigens is het volgens mij wel de snelste manier, 190dkms achteruitrijden (of zelfs met een pulsgevertje) red je dat niet in 3 weken tijd.

Trouwens, die mijlenteller in jouw V90, daar moet je dan toch elke kilometer de stand "actueel" houden, of zit er een andere achterassensor bij geleverd die een ander pulsje afgeeft?
Het lijkt me geen verbetering. Je weet niet hoe hard je rijd, tenzij je omrekend of de plaat  van een europescheteller monteert en de stand loopt altijd ergens 1,6 x verkeerd.

Waarom zou je dat willen dan? 

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2007 12:37 #1184670 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic misschien

Misschien moet ik dan ook de achterassensor uitwisselen, hoewel ik dat niet verwacht. Ik denk dat de klok zelf gewoon anders omrekent: de sensor geeft namelijk alleen maar omwentelings-pulsjes. En die verschillen heus niet.

Het lijkt me gewoon wel aardig, maar dan moet die teller natuurlijk wel correct aangeven. Eenmaal de huidige kilometerstand omrekenen naar mijlen, en daarna gewoon in mijlen verder. Er staat op de snelheidsmeter ook een kilometerschaal, dus dat is niet echt een probleem. Wen je bovendien zo aan: ik heb al eerder een auto met km/mijlenteller gehad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2007 12:42 #1184672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tellerunit

Maar als de achterassensor gelijk is (wat inderdaad wel het geval móet zijn......) dat zit het dus in de tellerunit.

Ik heb hem toch open liggen, ik zal eens kijken of er net als bij de buitentemperatuurmeter gewoon een verbindingsbruggetje is, waardoor ie 1,6 keer zo hard gaat lopen, of juist niet. 

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2007 12:57 #1184675 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Teller
Ik denk eigenlijk, dat de snelheidsmeter zelf zorgt voor omrekening van de pulsjes naar wijzeruitslag, en draaisnelheid van kilometerteller. En ik verwacht ook, dat het twee volledig verschillende binnenwerken zijn, niet een simpel brugje op een verder gelijk tellerwerk. Het verschil is vast groter dan alleen de faceplate. Maar ik ben benieuwd: ik zal foto's van de unit nemen als ik die uit elkaar heb liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2007 23:20 #1184838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reactie van Autotrack

Ik had m gemeld bij autotrack  en dit was hun zeer nette reactie..

Goedemiddag!

AutoTrack.nl voert
een streng beleid waar het gaat om misleidende informatie in
occasionadvertenties op haar site. U kunt hierbij denken aan het vermelden van
een foutief bouwjaar of een foutieve kilometerstand.
Dit beleid tegen
misleidende informatie is ook gekozen als de insteek van de reclamecampagne: De
betrouwbaarste check. AutoTrack.

AutoTrack.nl heeft
in de loop der tijd diverse systemen ontwikkeld om op regelmatige basis
'misleidende informatie' uit advertenties te filteren. Op vaste perioden worden
deze gecontroles uitgevoerd. Ontdekken wij vervolgens een vorm van misleiding
dan wordt de betreffende adverteerder door ons benaderd en opgenomen in ons
misleidingentraject.

We zullen naar
aanleiding van uw melding contact opnemen met het autobedrijf.

Bedankt voor het
melden!

Met vriendelijke
groet,
AutoTrack.nl Team

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC