Volvo Estate mei 1997 - Bekeken, prijs aangepast, uitgedacht - hij staat weer te koop.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 16:41 #1184570 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tellerstand

Dan is de kilometerstand in werkelijkheid NOG veel hoger...dan moet er dus tweemaal 190000 bij...

Overigens dacht ik, dat de nieuwere tellers niet terug te draaien zijn door demontage, omdat je ze niet goed uit elkaar krijgt. Grote kans dat de teller niet goed meer functioneert...bij pre-1988 tellers is het terugdraaien (of bijdraaien) eenvoudig te doen als de teller openligt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 17:01 #1184573 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic autotrack

Tiens ik weet ondertussen <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlis...&p_type_lijst=RL " target="_blank">wie het is.

Hij staat ook in <a href=" www.garagetest.nl/sub_cat_list.php " target="_blank">garagetest.nl " www.garagetest.nl/review_list.php?item_i...d=1&sub_cat_id=3 " target="_blank">niet zo best" gewaardeerd, en in Oss al jaren bekend als een grote oplichter.

Je kunt m zelf wel vinden op <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlis...&p_type_lijst=RL " target="_blank">autotrack
</a>

Gewoon de juiste gegevens invullen en dan filteren.

<a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlis...&p_type_lijst=RL " target="_blank">
Je vindt m zo!</a>

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 17:21 #1184577 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Terug!

Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Dan is de kilometerstand in werkelijkheid NOG veel hoger...dan moet er dus tweemaal 190000 bij...

Overigens dacht ik, dat de nieuwere tellers niet terug te draaien zijn door demontage, omdat je ze niet goed uit elkaar krijgt. Grote kans dat de teller niet goed meer functioneert...bij pre-1988 tellers is het terugdraaien (of bijdraaien) eenvoudig te doen als de teller openligt.

Het terugstellen is vrij gemakkelijk te doen. Ik zou bijna de truc vermelden maar je pleegt zomaar een strafbaar feit.

Trouwens vergis je niet de nieuwere electronische tellers worden ook maar al te vaak teruggezet. Zelfs de gegevens van de opgeslagen storingen zijn te bewerken.

Iemand die de teller terugzet zonder te vermelden dat deze is terugezet en de auto met de teruggezette teller verkoopt is strafbaar.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 18:11 #1184584 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic posten!

Nou Bas, dat wordt posten bij die garage totdat de nieuwe eigenaar opdaagt. Dan kunnen we samen met de nieuwe eigenaar die oplichter aanklagen...

De teller van mijn auto was trouwens ook teruggedraaid.
Op de laatste APK brief staat een goeie 40.000 km minder waardoor hij destijds onder de 300.000 km kwam. Alleen stond de auto klaar voor de sloop dus heb ik er geen werk van gemaakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 18:27 #1184587 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is niet aantoonbaar.

Helaas kun je m niet aanklagen waarschijnlijk.

Hij zal een verkoopvoorwaarde gaan voorleggen waar op staat dat de KM stand niet de werkelijke stand hoeft te zijn, en dat hij niet verantwoordelijk is voor de afwijkingen.

En dat is zo helaas.

Niemand hier kan aantonen dat HIJ de Km stand heeft terruggedraaid.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 18:29 #1184586 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Naam.

Ik vind inderdaad wel kunnen dat we de naam van een dergelijk bedrijf vermelden, echter zonder commentaar. Dit zijn vaststaande feiten en geen subjectieve waardeoordelen.

En zo kunnen we volkomen legaal voorkomen dat goedwillende mensen op deze manier van teveel zuurverdiende spaarcentjes worden afgeholpen.

Dus wat mij betreft mag de naam van dit bedrijf genoemd worden, mits het hier onomstotelijk over dezelfde auto gaat waar Bas mee bezig was met ruim 400000 km. op de teller.

Jammer dat anno 2007 dit soort praktijken nog steeds ongestraft plaats kunnen vinden. Ondanks het feit dat ik best wel meer dan gemiddelde kennis heb over mijn favoriete autotypen houd ik het dan toch maar bij de vertrouwde adressen. Want iemand die mij zo'n kunstje zou leveren zou ik nazitten tot naast zijn nest en het is zonde om je energie aan dit soort negatieve activiteiten te verspillen.

En zoals zo vaak geldt ook hier weer dat goedkoop vaak duurkoop is.

Groeten, Jan.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 18:35 #1184589 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Daar heb je

best een punt Jeroen, maar ik denk dat een solide autobedrijf zorgvuldig zijn auto's inkoopt. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je dan nooit een zeperd kunt hebben, maar auto's met een dergelijke historie verkopen, dat geeft toch te denken.

Voor ons als particulier is het al best te doen om te checken wat het verleden van een auto is. En is die historie vreemd of onlogisch dan laat je zo'n auto staan. Van een handelaar met veel meer kennis dan wij als particulieren mag je toch verwachten dat die niet in de gebruikelijke valkuilen trapt. Dus nogmaals, dat geeft dan toch te denken over zo'n bedrijf.

We moeten ook niet vermelden dat die handelaar daar de dader van is, alleen melding maken dat die auto 190000 km achterstevoren heeft gereden. ( men wilde zeker de sensatie van een voorwiel aangedreven volvo eens beleven)

Grtx, Jan 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 19:22 #1184592 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet oneens

Ik ben het ook met je eens Jan

Je kunt er jammer genoeg niks aan doen, dit hufterige gedrag.

Het enige wat je kunt doen is waarschuwen voor dit soort figuren.

de linkjes staan in een van mijn eerdere postings..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 20:33 #1184605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 945 uit 98

Hallo Bas, misschien staat er binnenkort een 98er estate te koop.

Hij is donker grijs metaliek /vialle lpi/G3 op kenteken/trekhaak 1800kg op kenteken/308000km gelopen maar word nog elke dag gebruikt.

Het is een lpt maar er zit wel een turbodruk meter in de toerenteller.

Ik ben dus op zoek naar een automaat vanwege een slechte enkel.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2007 21:33 #1184615 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic RDW, Bovag, etc.

Hallo Bas

Baseman schreef : Kilometerstand 225000 kilometer (ja inderdaad, bijna 190000 kilometer minder dan een maand geleden)

Zou je dit niet kunnen melden bij de RDW of de Bovag?  Wie zit er overigens achter de NAP?   Als dat niet de RDW of de Bovag is, willen die dat misschien ook wel weten.  Ook als ze juridisch niks kunnen doen, weten ze dan wel dat deze verkoper dit soort dingen doet.

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC