Volvo Estate mei 1997 - Bekeken, prijs aangepast, uitgedacht - hij staat weer te koop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 16:13 #1182759
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een estate erbij in Den Bosch
Het word een steeds mooiere stad zo, maarreh horen er op de achterbank van een estate niet 3 kinderen? Ik vind het een koopje 3000 euri voor 2 hobby's
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 16:35 #1182761
door V700 register
Vlo is hard toe aan TLC; de noodzakelijke 3-4.000 euro die ik inschat zijn er even niet (of nog niet). Dan hoop ik dat voor dat geld ook nog een paar lelijke punten aan de carrosserie kunnen worden opgelost!
Zal dan met alle plezier Vlo op de foto zetten. (Nu helemaal niet want ondanks een dikke wasbeurt is na een paar dagen de mooie blauwe kleur al weer verdwenen onder de bagger van het oost-groningse wegdek. En van mijn oprit, die grotendeels uit (zeiknat) gras bestaat
Ben inderdaad wel benieuwd naar andere kilometrages!

groetend
JP
Beantwoord door V700 register in topic Vlo
Vlo is hard toe aan TLC; de noodzakelijke 3-4.000 euro die ik inschat zijn er even niet (of nog niet). Dan hoop ik dat voor dat geld ook nog een paar lelijke punten aan de carrosserie kunnen worden opgelost!
Zal dan met alle plezier Vlo op de foto zetten. (Nu helemaal niet want ondanks een dikke wasbeurt is na een paar dagen de mooie blauwe kleur al weer verdwenen onder de bagger van het oost-groningse wegdek. En van mijn oprit, die grotendeels uit (zeiknat) gras bestaat

Ben inderdaad wel benieuwd naar andere kilometrages!

groetend
JP
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 19:16 #1182780
door Willem van Strik (GAST)
Bas, doen! Je bent handig genoeg om een en ander wat je later tegenkomt zelf op te lossen, een een auto waar zorgvuldig mee omgesprongen is met veel kilometers heeft meestal weinig last van slecht onderhoud. Dit kilometrage op een kop is daravoor ook een goede aanwijzing.
Kop erbij kopen, eventueel gelijk reviseren en zelf overzetten. Kost een dagje werk met twee man, maar dan heb je een verse kop, met verse distributieriem en vers gestelde kleppen. Voor kopset, distributieriem en spanrol ben je bij Wytze met 75 euro wel klaar, dat zijn de kosten echt niet.
Kop wisselen hebben Marcel en ik indertijd bij mijn 740 ook in een dagje gedaan, is best te doen al moet je wel doorwerken. Oh, enne, het is comfortabel dat binnen te doen, wij waren doorweekt 's middags... Wel even dagen tevoren beginnen met het met kruipolie doorweken van je spruitstukboutjes, dan komen die ook nog normaal los.
Je kan ook een compleet blok omhangen, ook dat is in een dag wel te doen, maar dan heb je daarna nog distributie en kleppen stellen te gaan. Reken daarvoor dus een extra dagje.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kop vervangen
Bas, doen! Je bent handig genoeg om een en ander wat je later tegenkomt zelf op te lossen, een een auto waar zorgvuldig mee omgesprongen is met veel kilometers heeft meestal weinig last van slecht onderhoud. Dit kilometrage op een kop is daravoor ook een goede aanwijzing.
Kop erbij kopen, eventueel gelijk reviseren en zelf overzetten. Kost een dagje werk met twee man, maar dan heb je een verse kop, met verse distributieriem en vers gestelde kleppen. Voor kopset, distributieriem en spanrol ben je bij Wytze met 75 euro wel klaar, dat zijn de kosten echt niet.
Kop wisselen hebben Marcel en ik indertijd bij mijn 740 ook in een dagje gedaan, is best te doen al moet je wel doorwerken. Oh, enne, het is comfortabel dat binnen te doen, wij waren doorweekt 's middags... Wel even dagen tevoren beginnen met het met kruipolie doorweken van je spruitstukboutjes, dan komen die ook nog normaal los.
Je kan ook een compleet blok omhangen, ook dat is in een dag wel te doen, maar dan heb je daarna nog distributie en kleppen stellen te gaan. Reken daarvoor dus een extra dagje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 20:51 #1182788
door V700 register
...doen.
Zeker nu ik lees dat je 'm kunt omwisselen!
Jij weet ongeveer wel wat je koopt. En aan de foto's te zien (kleur, uitvoering) meer dan de moeite waard.
En de 'marges' voor een uitgestelde kop lopen nogal uiteen: waar de dealer roept 'vervangen' rijden clubleden nog 30 dkm verder.
Wytze heeft daar volgens mij hele fijne stelplaatjes voor. Scheelt weer en kun je rustig naar een nieuwe kop toewerken.
Ik vind 't een mooie kar en soms moet je ratio laten voor wat het is... heb ik ook gedaan.
Alleen check dan wel ff de werking van de elektrische fan
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Ik zeg...
...doen.
Zeker nu ik lees dat je 'm kunt omwisselen!
Jij weet ongeveer wel wat je koopt. En aan de foto's te zien (kleur, uitvoering) meer dan de moeite waard.
En de 'marges' voor een uitgestelde kop lopen nogal uiteen: waar de dealer roept 'vervangen' rijden clubleden nog 30 dkm verder.
Wytze heeft daar volgens mij hele fijne stelplaatjes voor. Scheelt weer en kun je rustig naar een nieuwe kop toewerken.
Ik vind 't een mooie kar en soms moet je ratio laten voor wat het is... heb ik ook gedaan.
Alleen check dan wel ff de werking van de elektrische fan
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 20:57 #1182790
door V700 register
Beste Bas,
Gezien op mp:
In Apeldoorn bij Tonny Keizer staat een 940 estate uit 1995 op LPG met 416.000 km voor 1750 euro (ook een groene)......
Beantwoord door V700 register in topic Apeldoorn
Beste Bas,
Gezien op mp:
In Apeldoorn bij Tonny Keizer staat een 940 estate uit 1995 op LPG met 416.000 km voor 1750 euro (ook een groene)......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2007 08:29 #1182814
door V700 register
Bedankt Valentijn.
Ik zie echter wel dat de uitvoering die ik op het oog heb, een Royal is, en dat kan ik van deze niet zien, tevens staat er niet bij of de historie bekend is.
Ik zal die Tonny toch even bellen.
Hebben LPT's last van Backfires?
(ja ik ga ook nog even zoeken met de zoekfunctie......)
Beantwoord door V700 register in topic Thanks.
Bedankt Valentijn.
Ik zie echter wel dat de uitvoering die ik op het oog heb, een Royal is, en dat kan ik van deze niet zien, tevens staat er niet bij of de historie bekend is.
Ik zal die Tonny toch even bellen.
Hebben LPT's last van Backfires?
(ja ik ga ook nog even zoeken met de zoekfunctie......)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2007 18:13 #1182848
door V700 register
Ik ben vandaag even gaan kijken.
Het volgende.
Ik was gisteren wel enthousiast, maar begin wederom te twijfelen.
Als ik beloof verder nergens over te zeiken, krijg ik hem met de huidige APK (maart 2008) mee voor 2250 euri.
Hij had er zelf spijt van dat ie hem online gezet had, want hij doet hem liever weg aan de handel, dan dat er een klant terug komt met klachten, gelijk heeft ie.
Wat nu?
Beantwoord door V700 register in topic Gezien, aangehoord en bekeken.
Ik ben vandaag even gaan kijken.
Het volgende.
- De onderhoudshistorie is wat beperkt.
De auto is tot 230dkm afgestempeld en de volgende check is bij 368dkms. De laatste (en teven opvolgende is van 407dkms. Er mist dus "iets". - De motor startte niet, terwijl hij er gisteren me zei te hebben gereden, nou vooruit, dat kan.
- De motor schudt, nogal, dus de motorsteunen zijn aan vervanging toe, vooruit, kan ook nog.
- De motor loopt op 3 poten stationair, maar vanaf 1000rpm loopt ie weer prima.
Kan vocht zijn, versleten rotor of kap, maar ook "iets" anders........ - Hij stinkt naar hond (voor de liefhebbers van viervoeters, ruikt hij naar hond)
- Hij zou zonder al te veel kosten naar G3 kunnen, maar bewijs hiervoor heb ik niet.
- Ik heb er verder niet mee gereden
Ik was gisteren wel enthousiast, maar begin wederom te twijfelen.
Als ik beloof verder nergens over te zeiken, krijg ik hem met de huidige APK (maart 2008) mee voor 2250 euri.
Hij had er zelf spijt van dat ie hem online gezet had, want hij doet hem liever weg aan de handel, dan dat er een klant terug komt met klachten, gelijk heeft ie.
Wat nu?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2007 18:24 #1182852
door V700 register
Dit laatse bericht heeft nogal een emotionele ondertoon. Hoewel het kopen van een auto een rationele bezigheid dient te zijn, proef ik hier toch iets anders.
Daarom adviseer ik om uit te kijken naar een andere auto en deze voorbij te laten gaan.
Sorry Bas, maar zo zie ik de zaken tot nu toe.
Beantwoord door V700 register in topic wat nu? is de vraag
Dit laatse bericht heeft nogal een emotionele ondertoon. Hoewel het kopen van een auto een rationele bezigheid dient te zijn, proef ik hier toch iets anders.
Daarom adviseer ik om uit te kijken naar een andere auto en deze voorbij te laten gaan.
Sorry Bas, maar zo zie ik de zaken tot nu toe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2007 19:28 #1182867
door V700 register
Mijn motto bij dergelijke beslissingen:
bij ernstige twijfel niet doen! En vervolgens vooruit kijken naar de volgende.
Heb zelf ook al een paar keer voor een dergelijke beslissing gestaan. Heb een keer bij twijfel toch gekocht omdat ik hem toch wilde hebben en er veel spijt van gehad. Nu dus motto niet doen, ben achteraf nog steeds blij het niet gedaan te hebben.
Richard

Beantwoord door V700 register in topic Niet doen
Mijn motto bij dergelijke beslissingen:
bij ernstige twijfel niet doen! En vervolgens vooruit kijken naar de volgende.
Heb zelf ook al een paar keer voor een dergelijke beslissing gestaan. Heb een keer bij twijfel toch gekocht omdat ik hem toch wilde hebben en er veel spijt van gehad. Nu dus motto niet doen, ben achteraf nog steeds blij het niet gedaan te hebben.
Richard

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2007 19:30 #1182869
door Mathy van Nisselroy
Hallo Bas
Valse lucht i.v.m. een niet goed gemonteerde inlaatspruitstukpakking bijvoorbeeld.
Succes met beslissen. Misschien is er iemand met verstand van (technische) zaken die eens voor je kan gaan kijken. Of laat een aankoopkeuring doen door iemand die je vertrouwd. Bijvoorbeeld bij Schmidt, Van Hemert of Jan Rooijens.
Een (deels) ontbrekende onderhoudshistorie wil niet altijd wat zeggen. Of heeft jouw sedan de laatste paar beurten bij de dealer gehad?
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lucht
Hallo Bas
Baseman schreef :
- De motor schudt, nogal, dus de motorsteunen zijn aan vervanging toe, vooruit, kan ook nog.
- De motor loopt op 3 poten stationair, maar vanaf 1000rpm loopt ie weer prima.
Kan vocht zijn, versleten rotor of kap, maar ook "iets" anders........
Valse lucht i.v.m. een niet goed gemonteerde inlaatspruitstukpakking bijvoorbeeld.
Succes met beslissen. Misschien is er iemand met verstand van (technische) zaken die eens voor je kan gaan kijken. Of laat een aankoopkeuring doen door iemand die je vertrouwd. Bijvoorbeeld bij Schmidt, Van Hemert of Jan Rooijens.
Een (deels) ontbrekende onderhoudshistorie wil niet altijd wat zeggen. Of heeft jouw sedan de laatste paar beurten bij de dealer gehad?
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam