Sloop witte Volvo 940 van Marktplaats
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas niet op de modellen met een turbo+ daar moet hij conform de instructies er af.Willem van Strik lidnr 328 schreef : zwaarste stabilisator-stangen achter 19 mm (die zit ook op alle turbo's vanaf ongeveer 1988).
en dat is dus zo bij mij.
maar die ene in Nederland is je vergeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Breek je je achteras als je de zaak te stijf maakt, met het enorme koppel dat je genereert? Of zoiets...
En mag een 16 mm dan wel, of ook niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Waarom dat dan weer?
Breek je je achteras als je de zaak te stijf maakt, met het enorme koppel dat je genereert? Of zoiets...
En mag een 16 mm dan wel, of ook niet?
Ik heb geen idee waaarom, maar zoiets zal het wel zijn.
Hij zit er bij mij ook niet onder, en ik voreg me af waarom, TOTDAT ik de montage handleiding of accesoiregids tegenkwam.
overigens er stond ook bij : niet ICM Automaat,
Guess what..
trouwens, je avatar heeft wel wat weg van the Saint..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Eindelijk IEMAND die iets opvalt aan die avatar!
Maar, ik heb nog wel een 16 stabi voor je, als je een beetje wilt experimenteren. Tenzij de nieuwe eigenaar van de rooie rug 'm nog komt halen. Maar daar heb ik niets meer van gehoord.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
WIllem, bedankt voor de info! (en Jeroen ook natuurlijk!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem,
Een stabilisator verziekt je wegligging, dat is ook het doel ervan, als je een stabilisator voor zet krijg je een onderstuurde auto, zet je hem achter dan krijg je een overstuurde auto, omdat een turbo+ al zat genoeg overstuur kan generen op vermogen, is ie overbodig, je kan dus om een gelijk stuurkarakter te behouden wel voor een dikkere erop zetten en dan achter een hele dunne, dan blijft de stuurkarakteristiek hetzelfde,
We zijn daar met de stockcars behoorlijk mee aan het expirementeren geweest en zodoende weet ik daar het eea van, overigens is het allebeste, gewoon voor nix en achter nix en dan met instelbare schokbrekers en verschillende diktes veren de beste stuureigenschappen te zoeken, de stockcarjongens die op het land rijden (de prut dus) hebben nooit enige vorm van stabilisators eronder hoe onafhankelijker alles werkt hoe meer grip en dat wil je als je met een starre achteras en vooras zo hard mogelijk over hobbels moet.
Op asfalt heb je met een stockcar bijna geen vering nodig en zetten ze er instelbare stabilisators onder, daar kun je dus de lengte van de korte armpjes langer en korter maken, hoe langer hoe minder stabilisatorwerking hoe korter hoe stijver, het lolligste is als je de hoek instuurt en hij tilt zijn binnenvoorwiel op, dat heeft toch geen enkele functie, je wilt alle druk op het binnenachterwiel en het rechtervoorwiel. Er zijn echter reglementair tegenwoordig limieten op het crossweight zoals dat heet. Om de bochtsnelheid te begrenzen is dat gedaan.
Groeten, Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk Co,
DAAR hebben we nog eens wat aan!
Goeie informatie.
nou, dus daarom .
enfin. Willem bedankt voor het aanbod maar i kdoe het maar niet.
Ik neem maar voor lief dat hij af en toe in de regen in de bocht een stapje opzij zet bij fors gasgeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nadat ik Willem dit heb gestuurd:
Beste Willem,Wij (leden Volvo 700 vereniging) hebben nog wel belangstelling, alleen voor wat betreft de onderdelen staat de teller nu al een paar dagen bewegingloos op € 800,-. Dus als je hem daar voor ook kwijt wilt?
Krijg ik dit als antwoord terug:
Daarvoor wil ik niet de hele auto kwijt.Als je aangeeft om welke delen het gaat, dan zou je die er af mogen komen halen.
 
Dus hierbij onze verlanglijst:
Bodejodel:
- Stuurhuis en de stuurbekrachtigingspomp. €75,-
- Stabilisatorstang voor €10,- (Mits zwaarder dan mijn huidige!)
- Stabilisatorstang achter €10,-
FransS
- plafondverlichting mits het de versie is met twee extra leeslampjes
- de schakelaartjes voor de elektrische buitenspiegel bediening € 15,-
- Asbak en het vakje met sigarenaansteker € 5,-
EndlessQuest
- mattenset € 15,-
- electrische antenne € 25,-
- grille € 25,-
- achteruitrijschakelaar (mits M90 bak) € 25,-
- zwarte deurpanelen € 120,-
Daalderop
- 2 schakelaars voor de elektrische ramen
- deel van het dashbord waar de radio en het contactslot in zit
- instructieboekje € 25,-
Mathy
- resterende verlichte schakelaars
- relais om de ramen automatisch omlaag te laten gaan
Adrian(in totaal € 180,-):
- Radiator
- Dynamo
- Viscosefan
- Gloeiautomaat
- Startmotor
- Vacuumpomp
- Klokkenwinkel
- 2 wielen mits goede (5mm) banden
Baseman:
- vier (deur-)raamstrips buitenzijde € 20,-
- koplampen compleet € 35,-
 
Covik:
- Rechter achterportier zonder deurpaneel € 50,-
- Stuur € 25,-
- Motorkap met steunen € 50,-
- Automaat (mits aanwezig) € 200,-
 
Wil ieder even kijken of ik dit zo goed op een rijtje heb?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Asbak en het vakje met sigarenaansteker daarboven. Voor, laten we zeggen, Eur 5. Mits dat spul niet al te veel verknoeid is door de peuken die er (hopelijk niet) in uitgedrukt zijn.
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.