Sloop witte Volvo 940 van Marktplaats

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 17:28 #1176888 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic van marktplaats af
Willem, de auto is verwijderd van Volvo Onderdelen. De auto, 1996, was compleet en liep nog als het goed is. Vandaar de prijs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 19:08 #1176895 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervolg

Laat ik beginnen te zeggen dat de airco-compressor niet hetzelfde is als die van een B234F.

Zelf heb ik belangstelling voor het rechter achterportier zonder deurpaneel (€ 50,-), het stuur (€ 25,-), de motorkap met steunen (die van mij is door de steunen heen dichtgedrukt) € 50,- en de versnellingsbak (alleen als het een automaat is en deze nog goed is) € 200,-. Daar wil ik in totaal € 325,- voor geven.

Bodejodel wil jij even precies aangeven wat je nu hebben wil en wat je daar voor wilt uitgeven? Dan haal ik zolang jouw eerdere bod voor het stuurhuis en de pomp (totaal € 75,-) van de tussenstand af. Jouw laatste wensen: de compressor en motorkap (moeten we dus even om vechten ) hebben dacht ik niet meegedaan in de tussenstand.

Even uitgaan van de tussenstand van woensdag bij Willem V. (€ 560,-) minus € 75,- van Bodejodel maakt € 485,-. Dat en met mijn aandeel wordt de huidige tussenstand nu € 810,-.

Kan iedereen het nog een beetje volgen? Morgen zal ik bovenin een lijstje plaatsen met namen, onderdelen en bedragen. De auto staat er denk ik heus nog wel.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 19:50 #1176901 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Veel
Het blijft desondanks veel geld voor een sloper. Voor de slooponderdelen maakt het weinig uit, of het nu een 1991 of een 1996 is, de meeste onderdelen zijn gelijk, en die paar die anders zijn kan je voor het prijsverschil zo ongeveer nieuw bij de dealer bestellen.

Als het om een LPT gaat, dan kan motor en eventuele M90 bak nog een redelijk bedrag opbrengen, omdat die er gewoon niet ouder zijn, maar een normale redblock brengt hooguit bedragen rond de 200 euro op. M47 of M46 rond de 150.

Als het een diesel is, dan is de motor met hydraulische klepstoters nog wat waard, maar de motor zal feitelijk wel aan revisie toe zijn, en dan brengt hij ook al niets op.

Oftewel, ik blijf het veel teveel geld vinden voor een sloper, de verkoper mag zijn handjes dichtknijpen denk ik. Of anders ben je een auto aan het slopen waarbij dat niet nodig was geweest.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 23:41 #1176944 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Past dat?

Hallo Gerard

Covik schreef : ...de motorkap met steunen...

Past een 940 motorkap op jouw auto? Ik dacht dat jij 960-II's of V90's reed?

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2007 00:10 #1176948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Witte buffel

Mathy schreef :
Hallo Gerard

Covik schreef : ...de motorkap met steunen...

Past een 940 motorkap op jouw auto? Ik dacht dat jij 960-II's of V90's reed?

Groetjes

Mathy

Mathy, De motorkap is voor de Witte Buffel, 940 TDIC, die ik onlangs gekocht heb.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2007 17:26 #1176961 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic handbak?

Gerard,

Wat ik begrepen heb is het een handbak. Ik was in de veronderstelling dat je van plan was je automaat om te bouwen naar een handbak. Dan zou je ook de achteroverbrenging en misschien de aandrijfas vanwege de lengte moeten meenemen. Anders stap je over op een zwaarder verzet. Kan ook een optie zijn. Misschien handig even te informeren wat voor bak erin zit. Dat bepaalt denk ik of het zin heeft om te bieden. Voor Willem, de aanbieder, een schot voor de boeg dat we zijn prijs niet halen.

aanvulling: Auto staat denk ik weer op marktplaats opgeknapt met lm velgen en voor 2250. Zoek op 940 4x lpt laatste in het lijstje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2007 17:49 #1176983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Email
Dan stuur ik hem een email vanuit een oud emailadres en zal om foto's vragen. Na de foto's stuur ik een mailtje dat er ik toch maar van af zie. Iets later onder het eerdere adres zal ik een bod doen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2007 12:17 #1177048 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Jeroen: €85,- of €95,-

Gerard,

Ik wil nog steeds graag het stuurhuis en de stuurbekrachtigingspomp.
De motorkap mag je van me hebben, mijn motorkap is nog prima alleen wat zwaarder als een alu kap.
Van de aircocompressor zie ik ook af.

Ik wil ook wel de stabilisatorstang van de achterzijde. Die heb ik niet op mijn 740 en die zou wel op de 940's moeten zitten geloof ik.

Heeft een 940 Diesel ook een zwaardere stabilisatorstang aan de voorzijde? Dit ten opzichte van mijn 745 met B234F. Zo ja, dan wil ik die ook graag.

Stuurhuis en de stuurbekrachtigingspomp. €75,-
Stabilisatorstang voor €10,- (Mits zwaarder dan mijn huidige!)
Stabilisatorstang achter €10,-

Totaal: €95,-

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2007 13:29 #1177056 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boekje

Mocht het er nog bijzitten dan heb ik ook wel intresse in het instructieboekje. Die van mij is in het italiaans, en mijn italiaans is niet zo best.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2007 13:39 #1177139 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Stabi
Jeroen,

de zwaarste stabilisator-stangen vind je op een 944 van na 1993. Voor 23 mm (die zit ook op de estates van die jaren) en achter 19 mm (die zit ook op alle turbo's vanaf ongeveer 1988).

Daarnaast bestaat er nog een soort onderste veerpootbrug, die vind je alleen op turbo's. Een auto met alledrie de aanpassingen heeft een mooi strak onderstel waar je heel wat leuks mee kunt uithalen. Al is het voor een elandrun mogelijk handig om de achterste stabi er onderuit te halen, zodat ook overstuur mogelijk wordt: voor de normale weg vind ik dat wat te nerveus rijden (heb het geprobeerd, maar niet op de slalom).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC