Sloop witte Volvo 940 van Marktplaats
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel wat jeuk kreeg bij het zien van dit wrak.
Ik zou er totaal geen moeite mee hebben als we dit wrak lieten voor wat het is en op zoek gingen naar een bruikbaar wrak.
Groeten,
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Toen ik de auto zag, dacht ik dat ook. Echter de onderdelen zijn wel interessant van een auto die 194k heeft gereden en dat is zeer aannemelijk. Kijk maar eens goed naar bijvoorbeeld de aircopomp en de servopomp. Ik zal de biedingsbedragen wat bijstellen naar bedragen die je bij de goedkoopste sloop kunt halen. Overzichtje volgt eind van de ochtend.
Bodemprijzen ingevuld voor sloop onderdelen, nou dat scheelt wel 55 euro. Condities net zoals op de sloop eerst demonteren dan kijken of het onderdeel bevalt.
Natuurlijk is de som der delen, mits ook afgenomen, hoger dan de totaalprijs. We gaan echter niet met het wrak slepen, bewaren en stallen.
Bodejodel
Stuurhuis en de
stuurbekrachtigingspomp.
75
Stabilisatorstang voor (Mits
zwaarder dan mijn huidige!)
10
Stabilisatorstang
achter
10
FransS
plafondverlichting mits het de versie is met twee extra
leeslampjes
10
de schakelaartjes voor de elektrische buitenspiegel bediening
0
Niet beschikbaar
het vakje van de
sigarenaansteker
5
Daalderop
2 schakelaars voor de elektrische ramen
10
deel van het dashbord waar de radio en het contactslot in zit
5
instructieboekje
5
EndlessQuest
electrische antenne
10
achteruitrijschakelaar
(mits M90 bak)
10
Mathy
resterende verlichte schakelaars
10
relais om de ramen automatisch omlaag te laten gaan
5
Adrian
Radiator
30
Dynamo
30
Viscosefan
10
Gloeiautomaat
5
Startmotor
30
Vacuumpomp
30
Klokkenwinkel
20
Bas
vier
(deur-)raamstrips buitenzijde
20
sloten
15
ecc blokje
10
spiegelglas r
5
Gerard
Rechter achterportier
50
mhjvs
achterlicht links
15
hans940lpt
voorpaneel middenconsole rechts mits onbeschadigd
10
445
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
De auto staat op boerderij van de broer van de aanbieder, de aanbieder heb ik tot nu toe alleeen per telefoon gesproken.
Aanbieder doet dit er volgens mij als hobby bij.
Toen ik de auto bekeken heb, heb ik de aanbieder telefonisch laten weten, dat het een lijstje met gewenste onderdelen wordt.
Dat bleek ook zijn insteek te zijn.
Ik stuur vanmiddag een lijstje met afname voorwaarden aan de aanbieder.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
In mijn geval loont het niet echt om voor een achterlicht van 20 euro, 150 km te rijden. Misschien een idee om eerst de voorwaarden van afname met ons te delen?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Ik stel voor: grote delen worden door afnemer gesloopt en beoordeeld.
Klein grut neem ik mee indien ik het echt goed vind, daar kan je geen buil aan vallen. Eventueel telefonisch overleg.
Je kunt ook aangeven of je een minimale beschadiging accepteerd.
NB de auto is slechts 5 jaar gebruikt. Ik verwacht dat de meeste onderdelen na een wasbeurt er als nieuw uitzien, behalve de motorkap.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
mail Willem schreef :
Beste Adrian,
Ik ben wel een beetje teleurgesteld over het totaal bedrag van minder dan Euro 500,-
Mijn eerste reaktie is dat ik minstens Euro 750 wil hebben voor de wagen echt gesloopt mag worden.
Kan jij informeren of er nog meer belangstelling bestaat voor andere delen, dan zal ik er nog een nachtje over slapen.
Mvg
Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou zeggen, laat maar. Maar da`s persoonlijk. Voor 500 euro koop je die andere auto waar Mathy ons op attendeerde. Die zag er een stuk beter uit en misschien zijn de onderdelen net zo bruikbaar?
Deze Willem wil voor een duppie op de voorste range zitten. Da`s niet mijn stijl zeg maar...
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem moet nu niet het onderste uit de kast willen. De prijzen die wij willen geven voor de onderdelen, die je er vervolgens zelf van af moet halen, vind ik niet overdreven laag. Dan houdt hij de spullen maar. De dagwaarde van een sloper ligt rond de € 200 tot € 250,--. Dan laat ik mij deur wel spuiten voor iets meer, maar dan hoef ik geen kilometers te maken en te schroeven. Dat is voor mij ook iets waard.

- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
@endlessquest:
500 is voor het blok, andere onderdelen zijn ook te koop. hetgeen we bieden zijn echt bodemprijzen, dus met je opmerking ben ik het niet eens.