Bij warme motor rijden bijna onmogelijk (OPGELOST!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2015 09:50 #1422539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, de CIS klep staat niet open of dicht, maar wordt "traploos" geregeld ergens daartussen, om het toerental constant te houden. Dat hij traploos geregeld kan worden is juist de lol van die regeling. Een vast instelling werkt niet, bij een lage belasting zou het toerental te hoog zijn en bij een zware belasting te laag. Als het toerental wat teveel zakt, bijvoorbeeld omdat de airco compressor bijspringt, gaat de klep wat verder open (maar niet helemaal) en als die weer afslaat gaat hij wat verder dicht (maar niet helemaal dicht).
CIS klep is schoon (ook het stuk van het schuifje dat je niet ziet) en van het juiste type? Jij hebt een wat minder courant injectiesysteem, misschien heeft men eentje van een ander systeem gebruikt? Gasklephuis ook goed schoon?
CIS klep is schoon (ook het stuk van het schuifje dat je niet ziet) en van het juiste type? Jij hebt een wat minder courant injectiesysteem, misschien heeft men eentje van een ander systeem gebruikt? Gasklephuis ook goed schoon?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2015 20:36 #1422553
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, gasklephuis is
Ja, gasklephuis is brandschoon. Heb de CIS een keer op gangbaarheid gecontroleerd en dat leek me in orde, Was ook niet smerig.
Het gekke blijft wel dat het zich blijft voordoen bij warmere motor. Maar de stationair schommelt altijd wel een beetje. Ik moet toch maar eens een andere CIS proberen.
Het gekke blijft wel dat het zich blijft voordoen bij warmere motor. Maar de stationair schommelt altijd wel een beetje. Ik moet toch maar eens een andere CIS proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2015 00:03 #1422558
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien een rare gedachte
Misschien een rare gedachte maar zou het een begin kunnen zijn van een lekke koppakking.
Dat begint ook vaak met dit soort verschijnselen als de motor warm is.
Is nog het enige wat ik kan bedenken want eigenlijk heb je alles al geprobeerd.
Ik hoop natuurlijk van niet
Dat begint ook vaak met dit soort verschijnselen als de motor warm is.
Is nog het enige wat ik kan bedenken want eigenlijk heb je alles al geprobeerd.
Ik hoop natuurlijk van niet

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2015 19:57 #1422574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan is die pakking al een
Dan is die pakking al een jaar lek. Verder kan ik daarvoor geen symptomen ontdekken. Bovendien is ie 40 dkm geleden vernieuwd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2015 09:08 #1422636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklepschakelaar?
Schakelaar op de as van de gasklep in orde? Als je het gaspedaal iets indrukt, moet de schakelaar schakelen en "weet" de ECU dat de CIS-klep het toerental niet meer hoeft bij te regelen. Ik kan mij voorstellen dat bij een haperende schakelaar de ECU af en toe het signaal krijgt dat het gaspedaal is ingedrukt en dat dit het regelen verstoort.
Als de schakelaar goed is, staat de afstelling dan niet te kritisch?
Als de schakelaar goed is, staat de afstelling dan niet te kritisch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2015 09:26 #1422637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat laatste
Dat laatste kan voorkomen. De boel zet bij warme motor uit en de schakelaar kan dan net niet schakelen terwijl die dat bij koude motor wel doet.
Maar de CIS klep heeft niets te maken met motorloop als het gaspedaal ingedrukt is. Hoe loopt de motor nu, kun je er normaal mee rijden?
Maar de CIS klep heeft niets te maken met motorloop als het gaspedaal ingedrukt is. Hoe loopt de motor nu, kun je er normaal mee rijden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2015 21:12 #1422703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan er nu wel normaal mee
Kan er nu wel normaal mee rijden, omdat het nu winter wordt. Heb ook niet meer gehad dat ie in een noodloop komt. Bij hoge temperaturen waren er problemen De schakelaar van de gasklep is goed afgesteld en hoor je klikken.
Maar de stationaire loop kan na een tijd dus wel weer erg onregelmatig worden (300-1200)
Maar de stationaire loop kan na een tijd dus wel weer erg onregelmatig worden (300-1200)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2015 20:52 #1424227
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zit nu te denken aan een
Ik zit nu te denken aan een andere bobine.
Vraag: hoe warm mag een bobine worden als je hem vasthoudt? Ik hoor dat ze soms heet worden en dat ze gewoon koel moeten blijven.
Vraag: hoe warm mag een bobine worden als je hem vasthoudt? Ik hoor dat ze soms heet worden en dat ze gewoon koel moeten blijven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2015 21:59 #1424234
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic warmer
Warmer dan hand-warm, je.moet m langer dan 10 seconden vast kunnen vasthouden, lijkt me niet goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2015 20:02 #1424302
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan iemand dit nog bevestigen
Kan iemand dit nog bevestigen? Niet om jou Henk, maar misschien zijn er anderen die zeggen dat hun bobine heet wordt en dat dat nooit een probleem was.
Moderators: Jerry Stam