Bij warme motor rijden bijna onmogelijk (OPGELOST!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2015 10:48 #1419919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een update:
Even een update:
De pijp vanaf het uitlaatspruitstuk naar de luchtfilter heb ik eraf gehaald: geen resultaat. Ook nog geprobeerd met afgekoppelde stekker van de 'pingelsensor'. Ook had dat geen resultaat. Gisteren weer met de caravan naar een andere camping. En ja hoor...even een opstopping en precies op een helling van 10% komt het probleem weer: geen gas kunnen geven. Dus ik kwam niet meer van de plek. D.m.v. het loshalen van de accuklem kon ik hem weer resetten. Hoewel dat ook een keer geen resultaat had; dus misschien is het ook toeval. In ieder geval begin ik het spuugzat te worden. Het enige wat ik nog kan proberen is die hall-sensor. Hoewel ik me niet zo kan voorstellen wat dat met temperatuur te maken kan hebben.
De pijp vanaf het uitlaatspruitstuk naar de luchtfilter heb ik eraf gehaald: geen resultaat. Ook nog geprobeerd met afgekoppelde stekker van de 'pingelsensor'. Ook had dat geen resultaat. Gisteren weer met de caravan naar een andere camping. En ja hoor...even een opstopping en precies op een helling van 10% komt het probleem weer: geen gas kunnen geven. Dus ik kwam niet meer van de plek. D.m.v. het loshalen van de accuklem kon ik hem weer resetten. Hoewel dat ook een keer geen resultaat had; dus misschien is het ook toeval. In ieder geval begin ik het spuugzat te worden. Het enige wat ik nog kan proberen is die hall-sensor. Hoewel ik me niet zo kan voorstellen wat dat met temperatuur te maken kan hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2015 11:36 #1419920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen gas kunnen geven
Heb een soort gelijk probleem gehad met m'n toenmalige Volvo 244 ook geen gas kunnen geven, en toen was het een gescheurd membraam in de carburateur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2015 11:51 #1419921
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem
Willem van Benthem heeft geen carburateur dus dat is wel snel uit te sluiten. Brandstof drukregelaar op de injector rail (heeft ook een membraam dat invloed heeft op de hoeveelheid brandstof) is al vervangen dacht ik.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2015 12:05 #1419923
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Brandstofsamenstelling
Op die momenten zou je de samensteling van het uitlaatgas moeten meten. Wellicht dat door foutieve waarden de motor (ECU) in noodloop raakt!
Het onstekingstijdstip is dan ook belangrijk. Het systeem met Hall-sensor is dat instelbaar.
Je hebt ook een andere ECU gemonteerd misschien de oude of eentje met het juiste nummer eens proberen.
Het onstekingstijdstip is dan ook belangrijk. Het systeem met Hall-sensor is dat instelbaar.
Je hebt ook een andere ECU gemonteerd misschien de oude of eentje met het juiste nummer eens proberen.
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2015 21:27 #1419953
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Is je eindtrap transistor nog
Is je eindtrap transistor nog in orde ? (vonkversterker) zoals jullie het noemen. Deze evt eens vervangen door een reserve exemplaar ?
Zoals eerder geschreven, deze kunnen goed werken bij koudstart, naarmate het warmer wordt geven ze de brui er aan en zorgen voor onderbrekingen (of slechte ontsteking) ...
Kan je deze uitlezen ? wellicht niet aangezien LH 2.2
Zoals eerder geschreven, deze kunnen goed werken bij koudstart, naarmate het warmer wordt geven ze de brui er aan en zorgen voor onderbrekingen (of slechte ontsteking) ...
Kan je deze uitlezen ? wellicht niet aangezien LH 2.2
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2015 20:16 #1420274
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Karinsky,
Dag Karinsky,
Een andere vonkversterker is al geprobeerd.
Ik wil nu de Hall, brandstofpomp en een andere brandstofdrukregelaar (die had ik al geprobeerd, maar toen waren de problemen nog erger, voordat ik de temp.sensor had vervangen) gaan proberen.
Een andere vonkversterker is al geprobeerd.
Ik wil nu de Hall, brandstofpomp en een andere brandstofdrukregelaar (die had ik al geprobeerd, maar toen waren de problemen nog erger, voordat ik de temp.sensor had vervangen) gaan proberen.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2015 08:51 #1420285
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic euro
De vonkversterker heb ik ook wel eens problemen mee gehad, maar dan sloeg de motor af en na een 10 minuten startte die weer en kon je zonder problemen weer verder. De problemen die je nu hebt heb ik ook wel eens gehad na het tanken van "goedkope" brandstof. Toevallig was dat na een bezoekje aan jou bij Firezone tankstation
kan toeval zijn maar ik was afgelopen weken in kroatie op vakantie en tankte daar ook bij een lokale brandstofboer en had ook wat problemen met eerste start, daarna weer BP-Ultimate getankt en nergens meer last van. Misschien is dit het?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2015 21:35 #1420301
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag John,
Dag John,
Ik tank al jaren Firezone; geen enkel probleem. En tijdens de vakantie heb ik ook Shell en meer getankt. Met Firezone is niks mis mee en is uiteindelijk ook gewoon Texaco toch.
Overigens moet k nog zeggen dat wanneer de auto in die ellende zit, bij aanraking van het gaspedaal meteen afslaat. Vervolgens is starten geen enkel probleem.
Ik tank al jaren Firezone; geen enkel probleem. En tijdens de vakantie heb ik ook Shell en meer getankt. Met Firezone is niks mis mee en is uiteindelijk ook gewoon Texaco toch.
Overigens moet k nog zeggen dat wanneer de auto in die ellende zit, bij aanraking van het gaspedaal meteen afslaat. Vervolgens is starten geen enkel probleem.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2015 19:52 #1420432
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Bougiekabels
Heb je al andere bougiekabels geprobeerd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2015 21:35 #1420434
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Jerry,
Dag Jerry,
Die zijn nog redelijk nieuw. En wat zou dat met warmte te maken kunnen hebben?
Vanavond andere Hall geporobeerd. Resultaat:0
Die zijn nog redelijk nieuw. En wat zou dat met warmte te maken kunnen hebben?
Vanavond andere Hall geporobeerd. Resultaat:0
Moderators: Jerry Stam