Bij warme motor rijden bijna onmogelijk (OPGELOST!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2015 21:06 #1421914
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Af slaan
als je die slang dichtknijpt slaat ie af, dusss...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2015 20:45 #1421935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, de slang afgeknepen,
Ja, de slang afgeknepen, stekker gasklepregelaar linker met middelste bruggetje gemaakt. Slaat dan niet af hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2015 00:07 #1421938
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar dan klopt daar iets niet
Maar dan klopt daar iets niet, hij hoort af te slaan als je die slang dichtknijpt.
Tenminste bij mijn Lpt wel...
Tenminste bij mijn Lpt wel...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2015 01:17 #1421942
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Net niet
Hallo Rob
Als je 'm dicht knijpt, hoort ie net niet af te slaan.
groetjes
Mathy
Als je 'm dicht knijpt, hoort ie net niet af te slaan.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2015 08:16 #1421944
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt, 500 rpm is de grens van net wel/net niet afslaan. Waarschijnlijk afhankelijk van de conditie van pakkingen en rubbers. Zijn die wat minder dan heb je wat valse lucht en blijft hij gemakkelijker lopen. Maar t moet geen 600 rpm worden natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2015 20:54 #1421966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij moet 480-520 tpm maken.
Hij moet 480-520 tpm maken. Ik heb gesproken met een monteur van Broekhuis die veel met de 700's heeft gewerkt.
Je dient deze slang af te knijpen, dat bruggetje te maken in die stekker( dan weet de ECU dat hij op stationair moet) en het stangetje van de gasrol los maken. Vervolgens met de stelschroef van de gasklep op 480-520 draaien.
Maar dat lukt dus niet. Ik heb de zwarte stelschroef helemaal dicht en de gasklep staat ook helemaal dicht en nog maakt ie 800 tpm. Dat schijnt dus niet zo te horen. Ik heb me ook laten vertellen dat de motor bij een dichte gasklep af hoort te slaan. Dus dan zou ie ergens anders lucht moeten aanzuigen. Ik heb al een nieuw inlaatspruitstukpakking gekocht. Maar dat lijkt me niet de oorzaak, want dan zou ie bij alle 4 de inlaten moeten lekken (op 1 inlaat kan ie toch niet lopen, lijkt me). Bovendien getest met de remreinigertest.
Je dient deze slang af te knijpen, dat bruggetje te maken in die stekker( dan weet de ECU dat hij op stationair moet) en het stangetje van de gasrol los maken. Vervolgens met de stelschroef van de gasklep op 480-520 draaien.
Maar dat lukt dus niet. Ik heb de zwarte stelschroef helemaal dicht en de gasklep staat ook helemaal dicht en nog maakt ie 800 tpm. Dat schijnt dus niet zo te horen. Ik heb me ook laten vertellen dat de motor bij een dichte gasklep af hoort te slaan. Dus dan zou ie ergens anders lucht moeten aanzuigen. Ik heb al een nieuw inlaatspruitstukpakking gekocht. Maar dat lijkt me niet de oorzaak, want dan zou ie bij alle 4 de inlaten moeten lekken (op 1 inlaat kan ie toch niet lopen, lijkt me). Bovendien getest met de remreinigertest.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2015 23:13 #1422159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerental nu in orde
Vandaag een nieuw uitlaatspruitstukpakking gemonteerd. Daarna weer geprobeerd om het basistoerental op 500 te krijgen. Ditmaal heb ik de slang naar de CIS niet afgeknepen, maar eraf gehaald; daarna beide openingen die daardoor ontstaan afgeplakt. En warempel, nu liep ie iets van 300 rpm en sloeg toen af. Blijkbaar is dichtknijpen met een griptang niet genoeg en krijgt ie toch nog lucht. Nu heb ik hem kunnen afstellen op ongeveer 500. Sluit je de boel weer aan, gaat ie inderdaad 800 rpm lopen. Dus dat moet nu in orde zijn. Nu nog kijken of het probleem bij warme motor ook is verholpen - helaas komen de koude dagen er nu aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2015 22:39 #1422232
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan klopte mijn
Dan klopte mijn veronderstelling toch wel blijkbaar (dichtknijpen is afslaan) en zuigt ie ergens valse lucht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2015 00:42 #1422236
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, hij sloeg af, omdat de
Ja, hij sloeg af, omdat de gasklep helemaal dicht stond; dat was iets van 300tpm. Maar nu staat ie op een 'kiertje' en staat het toerental goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2015 09:40 #1422538
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren het stationair
Gisteren het stationair toerental juist afgesteld. De motor heef twel 2 uur stationair gelopen op 500 tpm. Nadat ik alles weer goed had aangesloten (CIS etc.) ging ie naar 10 minuten toch weer raar stationair lopen: schommelend en bijna afslaan, maar dan pakt ie hem net weer op tijd op).
Zou het dan toch de Cis-klep zijn? Maar de CIS is toch een klep die dicht of open staat. Dus dan zou je een hoog of laag toerental verwachten en geen schommelend toerental.
Zou het dan toch de Cis-klep zijn? Maar de CIS is toch een klep die dicht of open staat. Dus dan zou je een hoog of laag toerental verwachten en geen schommelend toerental.
Moderators: Jerry Stam