Bij warme motor rijden bijna onmogelijk (OPGELOST!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2015 22:34 #1420608
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Willem,
Hoi Willem,
Jij schrijft:
<blockquote>
Motorwissel: Ik wil je inbreng niet uitsluiten. Maar ik blijf toch van mening dat het iets elektronisch is. Want verder rijdt de motor erg goed; die is nog lang niet versleten, lijkt me. Maar misschien is het een optie, al zou het een laatste draconische maatregel zijn. Dan zou alle elektronica ook mee vervangen moeten worden.
</blockquote>
De problemen, voor zover ik alles goed heb doorgelezen, lijken ook eerder elektronisch/'sensorich' dan motorisch. Misschien dan nog net voordat je het totaal opgeeft 'alleen' de hele kabelboom vervangen? Maar ja, dan ook liefst alle aanhangende sensoren...
Nou ja, wat ik wil zeggen: als je van de koets houdt, kun je altijd als laatste groffe stap een motorwissel doen als je zo verknocht bent. Maar natuurlijk liefst alleen eerst die ene defect gaande sensor of kabel.
Jij schrijft:
<blockquote>
Motorwissel: Ik wil je inbreng niet uitsluiten. Maar ik blijf toch van mening dat het iets elektronisch is. Want verder rijdt de motor erg goed; die is nog lang niet versleten, lijkt me. Maar misschien is het een optie, al zou het een laatste draconische maatregel zijn. Dan zou alle elektronica ook mee vervangen moeten worden.
</blockquote>
De problemen, voor zover ik alles goed heb doorgelezen, lijken ook eerder elektronisch/'sensorich' dan motorisch. Misschien dan nog net voordat je het totaal opgeeft 'alleen' de hele kabelboom vervangen? Maar ja, dan ook liefst alle aanhangende sensoren...
Nou ja, wat ik wil zeggen: als je van de koets houdt, kun je altijd als laatste groffe stap een motorwissel doen als je zo verknocht bent. Maar natuurlijk liefst alleen eerst die ene defect gaande sensor of kabel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2015 10:50 #1420630
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een (half) verstopte leiding
Een (half) verstopte leiding kan anders leuke verschijnselen geven...
Maar waarom niet gewoon proberen? Buiten dat de tip gratis is, het uitproberen is ook gratis. En hoogstens voor niks.
Maar waarom niet gewoon proberen? Buiten dat de tip gratis is, het uitproberen is ook gratis. En hoogstens voor niks.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2015 19:55 #1420654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je bedoelt: compressielucht
Je bedoelt: compressielucht op de leidingen zetten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2015 20:24 #1420656
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic valse lucht
Bij een k-jet, die je niet hebt, kan valse lucht ook dit soort problemen geven. Dat kan via bv via de injectors, of pakking inlaattraject, etc maar ook de dempdrukregelaar. Bij koude motor heeft de motor meer benzine nodig dan bij warme. Bij valse lucht loopt een warme motor bij een k-jet niet lekker bij dezelfde hoeveelheid brandstof als bij koud.
Succes.
Succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2015 10:47 #1420691
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat ik mis in dit draadje, is
Wat ik mis in dit draadje, is of je het storingsregister al hebt uitgelezen. Een B230F heeft volgens mij altijd het bekende knippercode-kastje op de veerpoot, dus dat kan je zonder extra gereedschap uitlezen. Welke codes heb je als je 'm normaal rijdend hebt, en welke codes heb je als je 'm laat afslaan zoals in de openingspost beschreven? (Niet het contact uitzetten!)
Als het iets electronisch is, is het vrijwel onmogelijk dat je een 1-1-1 (alles in orde) code hebt.
Als het iets electronisch is, is het vrijwel onmogelijk dat je een 1-1-1 (alles in orde) code hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2015 16:10 #1420929
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Deze gezien uit andere post?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2015 22:03 #1420935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je wel , Jerry.
Dank je wel , Jerry. Bovenstaande link bleek een smerig gasklephuis de boosdoener. Mijn gasklephuis had ik al gecontroleerd en is brandschoon en werkt naar behoren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2015 22:45 #1420937
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Een lekkende
Misschien een lekkende inlaatspruitstuk pakking of dat de rubbertjes van de injectoren valse lucht doorlaten?
Eens met remmenreiniger langs de injectoren en de inlaat aan de kop spuiten.
Groeten,
Gerben
Eens met remmenreiniger langs de injectoren en de inlaat aan de kop spuiten.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2015 21:31 #1420963
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gerben,
Allemaal al gedaan.
Gerben,
Allemaal al gedaan.
Allemaal al gedaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2015 08:20 #1420967
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Maar heb je nu al eens
Maar heb je nu al eens gekeken welke storingscodes je hebt?
Meten=weten, en dit draadje staat vol met gissingen zonder ook maar 1 gegeven van het beste meetapparaat wat je auto heeft: de ECU.
Meten=weten, en dit draadje staat vol met gissingen zonder ook maar 1 gegeven van het beste meetapparaat wat je auto heeft: de ECU.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam