Bij warme motor rijden bijna onmogelijk (OPGELOST!)
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2015 20:38 #1420459
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Willem
Ik had een vergelijkbaar probleem. Dat had met de massa van het blok en de weerstand van de bougiekabels te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2015 23:45 #1420484
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En ook de andere
En ook de andere brandstofpomp geprobeerd: u raadt het al: 0
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2015 08:15 #1420485
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kun je
Kun je weer eens een lijstje maken met wat je allemaal hebt gedaan, en of het geen/weinig/veel effect had? Wellicht helpt dat om het overzicht weer te krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2015 21:30 #1420500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed plan:
Goed plan:
Als eerste een nieuwe temp. sensor (blauw ipv zwart). Er zat hier ook draadje los die geen contact maakte. Sindsdien loopt ie nooit zo mooi als ooit tevoren, zolang het probleem zich niet aandient.
Nogmaals: begint bij warme motor (vooral op warme dagen) onregelmatig stationair, stinken naar benzine (en ook wat meer rook) en op gegeven moment kun je van het een op het ander nog maar een beetje gas geven (10%), anders smoort ie. Verder kan het zijn bij afremmen tot stilstand de motor bij aanraking gaspedaal meteen afslaat en zonder problemen weer start.
De volgende dingen hebben geen invloed gehad:
-Injectorrail met brandstofdrukregelaar
-Brandstofpomp (onder de auto)
-LMM
-Hall sensor
-ECU
-Vonkversterker
-Ontstoringsrelais
-Pijp voor hete lucht naar inlaat eraf gehaald
-Alle sensoren één voor één eraf gehaald om te kijken of dat effect heeft.
-Cis-klep losgehaald en gekeken of gangbaar is.
-Gasklep gereinigd
-Inlaattrajecten gecontroleerd op lekken
-Lambda sonde
-Brandstofdruk (maar ik vond dat niet echt betrouwbaar onderzoek)
-Klepspeling
-Ontsteking op tijd zetten
-Loopt op 4 cylinders (bougiedoppen er één voor één af halen)
Ik geloof dat ik alles heb genoemd.
Als eerste een nieuwe temp. sensor (blauw ipv zwart). Er zat hier ook draadje los die geen contact maakte. Sindsdien loopt ie nooit zo mooi als ooit tevoren, zolang het probleem zich niet aandient.
Nogmaals: begint bij warme motor (vooral op warme dagen) onregelmatig stationair, stinken naar benzine (en ook wat meer rook) en op gegeven moment kun je van het een op het ander nog maar een beetje gas geven (10%), anders smoort ie. Verder kan het zijn bij afremmen tot stilstand de motor bij aanraking gaspedaal meteen afslaat en zonder problemen weer start.
De volgende dingen hebben geen invloed gehad:
-Injectorrail met brandstofdrukregelaar
-Brandstofpomp (onder de auto)
-LMM
-Hall sensor
-ECU
-Vonkversterker
-Ontstoringsrelais
-Pijp voor hete lucht naar inlaat eraf gehaald
-Alle sensoren één voor één eraf gehaald om te kijken of dat effect heeft.
-Cis-klep losgehaald en gekeken of gangbaar is.
-Gasklep gereinigd
-Inlaattrajecten gecontroleerd op lekken
-Lambda sonde
-Brandstofdruk (maar ik vond dat niet echt betrouwbaar onderzoek)
-Klepspeling
-Ontsteking op tijd zetten
-Loopt op 4 cylinders (bougiedoppen er één voor één af halen)
Ik geloof dat ik alles heb genoemd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2015 22:10 #1420574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iemand nog een idee? (Ik heb
Iemand nog een idee? (Ik heb al naar een V70 zitten kijken, maar wil de 740 toch niet kwijt hoor; hij is te mooi).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2015 08:48 #1420580
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat je nog zou kunnen
Wat je nog zou kunnen proberen is de retourleiding van de brandstof eens door te blazen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2015 10:15 #1420582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Hoi Willem,
Helaas geen inhoudelijke bijdrage wat betreft probleemoplossing, maar wat je nog kunt overwegen voordat je de 700 de deur uitdoet, is een motorwissel. Lijkt heel ver te gaan, maar als je aan de auto verknocht bent en 'm te mooi vindt om te verkopen, is dat misschien nog een laatste optie. Er zijn hier kenners genoeg die dat voor je kunnen doen denk ik.
Een beetje ingegeven doordat bij 6-in-lijn bij bepaalde problemen een motorwissel de meest logische keuze is, schoot me dat voor jouw probleem te binnen
Succes met je overwegingen!
Helaas geen inhoudelijke bijdrage wat betreft probleemoplossing, maar wat je nog kunt overwegen voordat je de 700 de deur uitdoet, is een motorwissel. Lijkt heel ver te gaan, maar als je aan de auto verknocht bent en 'm te mooi vindt om te verkopen, is dat misschien nog een laatste optie. Er zijn hier kenners genoeg die dat voor je kunnen doen denk ik.
Een beetje ingegeven doordat bij 6-in-lijn bij bepaalde problemen een motorwissel de meest logische keuze is, schoot me dat voor jouw probleem te binnen
Succes met je overwegingen!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2015 12:34 #1420587
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Als
Als je het leuk vindt.. Je mag wel eens bij mij langskomen, dan wil ik wel eens met je meekijken of we het kunnen oplossen.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2015 21:35 #1420600
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Gerben,
Dag Gerben,
Dat zou ik best wel willen. Heb jij verstand van zaken? Ben al bij 2 garages geweest namelijk.
Retourleiding doorblazen: het is dus alleen bij warmere motor en het komt in een keer. Als die leiding verstopt is, dan zou je dat toch ook bij koude motor merken.
Motorwissel: Ik wil je inbreng niet uitsluiten. Maar ik blijf toch van mening dat het iets elektronisch is. Want verder rijdt de motor erg goed; die is nog lang niet versleten, lijkt me. Maar misschien is het een optie, al zou het een laatste draconische maatregel zijn. Dan zou alle elektronica ook mee vervangen moeten worden.
Dat zou ik best wel willen. Heb jij verstand van zaken? Ben al bij 2 garages geweest namelijk.
Retourleiding doorblazen: het is dus alleen bij warmere motor en het komt in een keer. Als die leiding verstopt is, dan zou je dat toch ook bij koude motor merken.
Motorwissel: Ik wil je inbreng niet uitsluiten. Maar ik blijf toch van mening dat het iets elektronisch is. Want verder rijdt de motor erg goed; die is nog lang niet versleten, lijkt me. Maar misschien is het een optie, al zou het een laatste draconische maatregel zijn. Dan zou alle elektronica ook mee vervangen moeten worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2015 21:41 #1420601
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://www.marktplaats.nl/a
Moderators: Jerry Stam