Gerryberrie's slecht lopende 16V caught on tape. iemand een idee? (help!) (OPGELOST!!!???)
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is volgens mij tijd voor een "16-klepper-rescue", zoiets als we ooit bij TurboCoos gedaan hebben.gerryberrie schreef : Ik hoop dan ook dat ik erg rap erachter kom wat het probleem is.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Leuk idee Bas!Baseman schreef :
Het is volgens mij tijd voor een "16-klepper-rescue", zoiets als we ooit bij TurboCoos gedaan hebben.gerryberrie schreef : Ik hoop dan ook dat ik erg rap erachter kom wat het probleem is.
En de hulp is dan ook hartstikke WELKOM!

Wanneer?!

@jdutman, nee die ik heb nog niet gecontroleerd, ook wel een goed idee om eens uit proberen.
Maar als de powerstage niet zou functioneren, zou je eerder verwachten dat er totaal geen vonk is.En ook alle 4 de bougies geven een vonk.
Lijkt me dus zo 1,2,3 daar niet aan te liggen.
Maar zal het voor de zekerheid eens checken!
Groeten,Gerben</div>
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-

Afgelopen week heb ik de bobine en de verdelerkap maar eens vervangen voor een setje dat ik nog op de plank in de schuur had liggen.
Helaas had dit niet het gewenste effect.
Toen kwam in me op de EZK maar eens om te wissellen
Dus andere EZK erin, dagje wachten totdat het blok is vastgevroren.En starten maar.
En RarA? Hij liep perfect!Helemaal strak, geen slag of stoot die die misste, geen gepingel meer, geen backfires meer.
Pomp loopt ook constant, en blokje loopt niet meer te shaken. en in toeren op neer te gaan.
Helemaal blij dus!
Paar daagjes gewacht, en koud gestart.Geen enkel probleem meer!Ook niet als hij savonds weer is afgekoeld.Meteen strak lopen.
Doorgebrande EZK?? EZK heeft nooit een foutcode ofzo gemeld..Maar goed lopen doet ie er niet mee.(En JA het is een 16V EZK)
de slechte EZK geeft dus waarschijnlijk de vonk op het hartstikke foute moment.
Erg vreemd.
Heb <a href="">HIER trouwens voor de gein nog een filmpie gepost, over hoe die nu koud start en koud loopt.
Ook heb ik er een klein tourritje bij gefilmd, kan er iniedergeval van het landschap (en mijn tellerbak) genoten worden!
Helaas zonder commentaar van mijn kant op de tape (beetje camera fear )(er is helaas wel commentaar ('radio-gezoem') van mijn mobiele telefoon opgenomen (?))
In het filmpie is trouwens ook goed de werking van mijn shift-up lampie te zien.
Nou maar hopen, dat het de komende tijd ook nog goed blijft gaan met het 16 kleppertje!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb dit draadje veel gevolgd maar helaas geen enkele nuttige input kunnen geven.'t Enige dat ik nu nuttig kan zeggen: hopelijk is 'ie weer op en top en blijft 'ie dat nu ook. Dus toch stiekem vast gefeliciteerd!!!!gerryberrie schreef : Nou..het probleem lijkt te zijn opgelost!!
)...(feestje..feestje!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Nee zo eentje ben ik niet.
En zoveel gas geef ik niet eens, het motorgeluid klinkt misschien als veel
Maar het is nog geen 3000 toeren.
Moet ie dus makkelijk kunnen, ook bij koude motor
En spelen met de rechtervoet doe ik niet
Verder rij ik gewoon met het verkeer mee.
En volg ik over het algemeen het schakel lampje van de ECU
Verder is dit mijn eigen wagen en zou ik als ik bij iemand een wagen kom kijken/ kopen zou ik nooit plankgas geven bij ijskoude motor
Ik geef alrijend ook rustig gas tot ie de toeren in gaat, ik druk hem niet plat in.
Bedank André,
Ik hoop ook dat ie voorlopig het weer goed blijft doen.
Wagen starte en reed vanochtend overigens ook weer perfect.
Geen slag of stoot die die miste
Groeten,
Gerben
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Was een leuk verhaal om te lezen en te volgen en ook je filmpje over de wegen in Friesland was erg geinig. Dacht eerst dat de KM teller het niet deed, totdat je later echt ging rijden.
Interessant is ook: Wie had er nu (het eerste) gelijk?
Misschien is de winnaar wel Mathy, die schreef: Weet je trouwens zeker, dat de ECU en de EZK goed zijn? En de LMM? Dus en het goeie type en niet kapot?
Veel plezier met je weer goed werkend auto!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-