Gerryberrie's slecht lopende 16V caught on tape. iemand een idee? (help!) (OPGELOST!!!???)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je in dat kastje wel een normale werkende massa?Hoe kan dat kastje nu morsdood zijn, dan ligt er toch een draadje los naar onder andere de uitleesunit en wellicht ook naar de ECU, waardoor wellicht dergelijk gedrag ook kan voorkomen?gerryberrie schreef : Lambda lampje brandt niet.Laatste keer foutcodes checken: 1-1-1Ik kan nu al sinds een dikke maand ofzo, ineens geen foutcodes meer uitlezen.Uitleeskastje is morsdood.
Ik heb overigens die volvo Systeem tester, waat volgens mij een breakoutbox voor de ECU in zit en de uitleesstekkers voor de ECU.
Denk je dat je daar iets mee kane?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Niels!Mr.Mukkes schreef : HEE GGERBBEN DE TIMING CHECKEN IS EEN KLEINE MOEITE EN SLUIT WEER IETS UIT, BOVENDIEN LOOP JE NAAR HET EINDE VAN JE OPTIES
Kalmpies aan!
Ik ga hem van de week even checken!!(Heb ik hierboven ook al gezegd)
Morgen gaat ie eerst even naar Dealer Bosscha om te worden uitgelijnd.Misschien dat hun ook nog even naar het probleem kijken.
Daarna komt ie weer hier, en dan zal ik de riem eens checken.
En er een vaatje ATF bij gooien.
Opties worden inderdaad al steeds gelimiteerder.Volgende keer maar een Diesel kopen

Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik heb werkelijk geen idee waarom het uitleeskastje niks doet.
Het het uitlaaskastje al wel vandaag even helemaal losgeschroefd (van de wagen los) en de kabels gecheckt: was gewoon in orde, pennetje maakt ook contact als je die erin steekt.
Lampje blijft dood.
Ik zal maar eens wat massapuntjes gaan checken binnen en onder de moterkap van de wagen.
Vind het verrekte storend dat ik niks uit kan lezen.ECU niet, EZK niet, en CC ook niet.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
</div><div class="content">.....voor d'r bij misscien, maar je laat je door een hikje toch niet uit het veld slaan.......( )Ik heb anderhalf jaar rond gereden met een stotterende gasbak,......frustrerend.</div><div class="content">Maar als je naar de dealer gaat, vraag effe of ze er een systeemtester aan willen hangen, als die het ook niet meer leest, MOET het wel een ontbekende massa of lekstroom zijn, toch?</div>gerryberrie schreef : <div class="content">Volgende keer maar een Diesel kopen
</div><div class="content">
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat zegt niks.Er zit een massa in dat kastje, anders gaat die LED niet aan, dus als je je meetpen daaraan legt, moet je tussen diagnosebox-massa an accu-minpool 0 weerstand hebben, toch?Heb je een pieper? Of multimeter met diodestand?gerryberrie schreef : Het het uitlaaskastje al wel vandaag even helemaal losgeschroefd (van de wagen los) en de kabels gecheckt: was gewoon in orde, pennetje maakt ook contact als je die erin steekt.
Schema van jouw auto heb je?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik heb een meet apparaatje, ik zal morgen even de weerstand meten tussen die punten.Baseman schreef : Ja, dat zegt niks.Er zit een massa in dat kastje, anders gaat die LED niet aan, dus als je je meetpen daaraan legt, moet je tussen diagnosebox-massa an accu-minpool 0 weerstand hebben, toch?Heb je een pieper? Of multimeter met diodestand?
Schema van jouw auto heb je?
Massa is wel een ernstige verdachte bij mij.Ook omdat mijn dashboard verlichting er zomaar mee uitscheet.Deze heb ik weer gefixt, door een massa kabeltje naar een van de lampjes te trekken, en daar aan te sluiten:floep alle dashboardverlichting ging weer aan.
Massa van kleppendeksel en ECU en van accu naar chassis en blok heb ik al gecheckt, die zijn in orde.
Nou nog ff de andere puntjes.
Ik heb helaas het schema van mijn auto NIET.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry, ben effe te lam om het op te zoeen:gerryberrie schreef : Ik heb helaas het schema van mijn auto NIET.
- Welk modeljaar is jouw auto- Welk management zit erin? (ik neem aan, geen LH2.4 en EZ116k, wel?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
1988
Enne..Ja hoor...LH2.4 en ik d8 ook EZ116K, maar over de EZK ben ik niet zeker, over de ECU wel.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Een 16 klepper heeft in Europa volgens mij altijd een 2.4 en een EZ116K.
Weet je trouwens zeker, dat de ECU en de EZK goed zijn? En de LMM? Dus en het goeie type en niet kapot?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Speziaal voor dit doel, heb ik een 2e 16 klepper aangeschaft.Die is ondertussen helemaal kaal geplukt (door mij en anderen)
mijn 16V loopt op zijn eigen ECU en op de doner ECU hetzelfde.(op de donor zelfs wat beter) EZK maakt ook geen verschil.
Staan wel verschillende nummers op ECU en EZK, maar ze komen uit een 16V, zitten nu in een 16V en doen het 'goed'
LMM is wel verschillend tussen beide, de LMM van de originele ECU werkt niet op de donor ECU en vice versa.
Beide LMM's zijn goed en werkend.Zonder LMM is het helemaal een ramp!
Verder nooit LMM of EZK gerelateerde fouten gehad.
EZK heeft zelfs nog nooit een foutcode gemeld. (altijd 1-1-1)ECU zeurde altijd over de Lambda en Injectoren.
Nadat ik er de juiste 16V inplaats 8V injectoren in had gezet, was het gezeur over de Injectoren verleden tijd.
Alleen afentoe een "lambda kan niet bijregelen" fout
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.