Gerryberrie's slecht lopende 16V caught on tape. iemand een idee? (help!) (OPGELOST!!!???)
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik weet dat de lamdsonde geen terugkoppeling heeft naar de brandstofpomp, wat ik bedoelde was, dat de ECU de injectie/cisklep blijft aanpassen naar info van de lambdasonde, en dat het effect daarvan ook is dat de brandstofpomp in toeren varieert (omdat de ECU de inspuiting aanpast aan input van de lambdasonde)
Ofwel: lambda zegt te rijk, ECU past aan, lamda zegt te arm, ECU past aan, lambda zegt te rijk, ECU past aan, lambda zegt te arm, ECU past aan..etc..etc. en zo eindeloos in een loop blijft doorgaand.En omdat dan de injectie wordt aangepast, wijzigt ook de druk, die er vervolgens voor kan zorgen dat de pomp in toeren veranderd(dit is dus een kijk van een hele andere kant)
Verder kan er natuurlijk ergens een massa (elektra) foutje zitten.Mijn wagen heeft wel vaker last gehad van vreemde massa verschijnselen.
De drukregelaar is ook al meerdere keren vervangen, dus ik denk niet dat het daar inzit.
Verder denk ik eraan het brandstoffilter onder de wagen eronder weg te slopen en een kleiner filter aan de leiding vlakvoor de injectoren te plaatsen.
Is ook een stuk makkelijker te bereiken.
Denk ook dat ik de intankpomp er maar nog eens uit ga halen.
En anders misschien maar alle brandstofleidingen gaan vervangen
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat je beschrijft is toch de normale werking van de closed-loop lambda regeling ?gerryberrie schreef : Ofwel: lambda zegt te rijk, ECU past aan, lamda zegt te arm, ECU past aan, lambda zegt te rijk, ECU past aan, lambda zegt te arm, ECU past aan..etc..etc. en zo eindeloos in een loop blijft doorgaand.
Bij een normaal werkend systeem vangt de drukregelaar dit op, en daar bovenop ook nog drukverschillen in het inlaatspruitstuk zodat het drukverschil tussen inlaatspruitstuk en benzinedruk altijd 3 bar blijft. Om ervoor te zorgen dat de drukregelaar altijd "naar beneden" kan regelen levert de pomp normaal gesproken inderdaad iets van 5 bar. Dit lijkt niet te lukken, te horen aan het toerental van de benzinepomp. Je zou dan denken aan een belemmering in aanvoer van de pomp (vanuit de tank) of de afvoer (richting injectoren, drukregelaar). Deze hypothese is wellicht te testen door de benzinedruk te meten. Kun je niet een drukregelaar monteren tussen injectorrail en de slang vanaf de pomp ?gerryberrie schreef : En omdat dan de injectie wordt aangepast, wijzigt ook de druk, die er vervolgens voor kan zorgen dat de pomp in toeren veranderd (dit is dus een kijk van een hele andere kant)
- V700 register
- Nieuw lid
-
ECU LH 2.2 Connection Descriptions: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 Pin # Lead Color Component/Function Input/Output 1 Blue Engine speed signal Input Voltage, 6.5 - On starter motor cranking, >8 - At idle speed
2 Yellow Temperature sensor Input Voltage, 4 - (-20) degrees C, (+80) degrees C
3 Gray Throttle position switch Voltage, 0.0 - at idle speed, Above idle speed
4 Orange Signal, Drive position (auto)Input Voltage, Battery voltage - R,D,1,2,3 , P,N, and manual
5 Black Signal Ground Voltage, 0.0 - Separate from power ground
6 Blue/White Mass air flow, ground Input Voltage, 0.0 - Separate from power ground
7 Orange Mass air flow, signal Input Voltage, 2.0 - Idling, 5.0 - Full Load
8 Red/White Mass air flow, burn-off Output Voltage, 4.0 - At burn-off, 0 - In other cases
9 Gray/White Power supply from main Input Voltage, Battery Voltage
10 Blue/White AIC Valve Output Voltage, 6 - 11 at idle
11 Black Grounding point Voltage, 0 - Separate from power ground
12 Green/Red Throttle Position switch wide open Voltage, 0 - wide open throttle, 5 - Idling
13 Green/Red Injectors, control signal Output Voltage, 7.1 Hz, 2.4-4.5 ms
14 White Mass air flow sensor Voltage, approx. 2
15 Black Grounding point for coding Voltage, 0
16 Red/White Raising engine idle speed Input Voltage, Battery voltage - A/C engaged, 0 - A/C disengaged
17 Violet Pump relay Voltage, approx. 1 - Activated, battery - ignition on
18 Green/White Main fuse box, positive Voltage, Battery voltage
19 Violet/White CHECK ENGINE light Output Voltage, Battery voltage - out, 1 - on
20 White Oxygen sensor - M1988 Input Voltage, 0.6 - 1.0 - Rich, 0.0 - 0.4 - LeanPRE-Ignition, DI/APC M1989- Voltage, 0 - Enrichment Preignition, 6.5 - No enrichment
12 - Enrichment knocking
21 Yellow/White Main relay operating circuit Output Voltage, approx. 1 - Ignition on, Battery voltage - Ignition off
22 Green Oxygen sensor pulse ratio, data link connector
23 Yellow/Red AIC valve Output Voltage, 6 to 12 - Idling
24 Blue/Red Load signal Output
25 Black/White Grounding point, power ground Voltage, 0 - Separate from signal ground
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ja, dat is de normale closed-loop functie van de lambda sonde, maar wat ik er hier mee bedoelde, is dat het in een extreme mate gebeurd, en erg rap, zo erg dat het blok er slecht van gaat lopen.
Is maar een idee, maargoed.
Ik heb hier nog ergens een analoog drukmetertje liggen van een compressor met een ingang en uitgang, zal die is tussen de leiding zetten en kijken wat die aangeeft.
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De B234F heeft volgens mij altijd een LH 2.4. En die heeft 35 pennen. De pin out heeft Harnt ooit geplaatst in <a href="/node/33817" target="_blank">dit draadje</a>.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Heb je het draadje van de BDP of Hall-sensor (één van de twee zit erin, maar ik kan me niet meer herinneren welke) al bekeken? Ik meen me te herinneren dat die van mij aan vervanging toe is. Die van mij loopt stationair ook niet helemaal 100% en rond de 1250 toeren zaagt ie af en toe. En ik zou de injectoren laten nakijken terwijl de plaatwerkschade eruit getikt zou worden, maar dat laatste is inmiddels opgeschoven naar april/mei 2011. Die van mij schijnt trouwens tot redelijk hoog in het toerengebied te arm te lopen.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik heb een BDP sensor, en heb er ook een gloednieuwe ingezet.Maakte geen verschil, kabel is gewoon goed.
Opzich hoeft die van mij stationair niet helemaal 100% te lopen(vereis ik niet), maar zoals ie nu loopt is absurd en niet te doen.
Apart dat die van jou dan ook in de toeren redelijk arm loopt.
Ik zit eraan te denken gewoon een paar vaatjes injectorcleaner er bij in te gooien.
Benieuwd of dat wat doet.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo Gerben,
Ik kan het lang volhouden mbt storingen zoeken maar jij bent hier wel de koning inmiddels!
Ga zo door is natuulijk geen leuke kreet in deze, ik hoop in ieder geval dat het snel wordt opgelost!
Groet Rudiger
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Haha, ja, ik ben het ondertussen natuurlijk ook al spuugzat, maar ik heb al zoveeeeeel in de wagen geinvesteerd (daar kan ik denk ik wel meer dan 5 740's van kopen)
Is doodzonde om hem dan weg te doen, een ander te kopen..en daar dan ook problemen mee te krijgen....
Ik wil het dus opgelost hebben!!Als hij eenmaal weer goed loopt kan ik er ook met een fijn gevoel en vooral met vertrouwen in rijden!Want dan is alles vervangen, gecontroleerd, en gefixt.
Want ik ken mijn wagen ondertussen al door en door.
Helaas weet ik alleen niet wat het probleem is
Ik hoop dan ook dat ik erg rap erachter kom wat het probleem is.
Helaas was het vanochtend weer mis, weer hevig trillen, en lopen op 2 cilinders.
Groeten,Koning Gerben