Gerryberrie's slecht lopende 16V caught on tape. iemand een idee? (help!) (OPGELOST!!!???)
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Hoi Jelmar,Jelmar86 schreef : Gerben heb je die 16v slopert nog staan dan? Heb je de schema's inmiddels? anders heb ik nog wel een kopie van het officiële B234F greenbook liggen.
Ja, Voorzover ik weet staat de 16V slopert nog in de loods...Behoorlijk kaal.Hoezo?
Ik heb het schema van Bas nog niet binnen....dat is echt een lang kwartier...
Zo'n greenbook is erg fijn!
<div class="content">Hoi Tom,TGTF schreef : Hey Gerben,
Als je blokkie op 3 cilinders loopt heb je op 1 van de 4 te weinig compressie, dit kan ook zijn door 1 versleten zuigerveer (mag aan nemen dat ze daar nog steeds mee uitgevoerd worden) maar met stationair loop heb je dan wel voldoende druk voor ontbranding maar zodra je wat gaat vragen van haar kan ze het niet leveren,
als de riem 1 tandje is verschoven gaat ze ook raar lopen, diesel van mij zat er ook een klein beetje naast maar ook toen vertikte zij het om te lopen,
Maar zou het kunnen zijn dat je lagers van je kruk-as zijn versleten want dan krijg je ook een vertekend beeld van een slechte loop.
Ik heb je ook een PB gestuurd.
Groeten Tom.
Zoals je misschien in het <a href="/node/33231">linkie</a> hebt gezien, was de compressie toendertijd gewoon in orde. (ondertussen kan het natuurlijk wel veranderd zijn, hoop het alleen niet)
Het is duidelijk te horen, ook in het filmpie, dat er minstens 1 cilinder is die niet meedoet.Afentoe misschien zelfs een 2e die liever blijft slapen.Opzich kan ik wel vermogen van dr vragen, ze houd dan wel met een hikje in, maar ik kom nog wel vlot voorruit.
Hoop ook niet dat de riem is versprongen, of dat de spie van de krukaspoelie is weggeslagen.
Ik zal je PB even lezen, en erop reageren.
Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laat maar even weten via pb of ie er nog is en of ie weg mag

- V700 register
- Nieuw lid
-
Check effe je hotmail junk folder, daar zal ie wel in zitten, komt van transferbigfiles.Ik heb bericht gehad, dat ie is verzonden.gerryberrie schreef : Ik heb het schema van Bas nog niet binnen....dat is echt een lang kwartier...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Bas, geweldig!Baseman schreef : Check effe je hotmail junk folder, daar zal ie wel in zitten, komt van transferbigfiles.Ik heb bericht gehad, dat ie is verzonden.
Stom van me dat zelf niet te checken (check normaliter nooit mijn spam)
Maar hij zat er inderdaad tussen, en is nu aan het downloade!
Bedankt!
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even voor de volledigheid, dat heeft mijn B230 ook.robertm schreef : loopt de motor rijk... Ik heb wel eens een defecte temperatuurgever gehad bij mijn 760. De 16 klepper heeft net zoals de V6 een temperatuurgever die dubbel is uitgevoerd. 1 weerstand in de gever geeft het signaal door naar de ECU, de andere naar de temepartuurmeter op het dashbord.
En om je de moeite van het aftappen en vervangen en vullen te besparen, je zou hem er met draaiende motor af moeten kunnen trekken (wat dan nauwelijks verschil in motorloop zou moeten veroorzaken) en de twee contacten in de stekker met een draadje (of liever een weerstand van een Ohm of 200.Dan is de weerstand ongeveer gelijk aan wat de sensor als 90 graden zou moeten voelen, dat zou wel verschil moeten opleveren.robertm schreef : Ik zou hem maar eens vervangen om te kijken of het helpt, je hebt kans!
Feit blijft, dat het raar is, dat je dan geen Lamba lampje hebt en geen diagnose.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Zojuist mijn wagen bij de dealert opgehaald.
Hij is weer mooi uitgelijnd, zoeft weer recht over de weg inplaats van naar rechts te trekken.
Nog even met hem(Katrinus voor de bekenden) gebabbeld over het misslaan van mijn wagen, wat hem ook al wel was opgevallen.
Hij zei waarschijnlijk drukregelaar kapot, of de 5e (koude start) injector die doorlekt.(wat volgens hem nog wel eens vaak voorkwam)En ff de tempsensor doormeten.Hij heeft de bougies ook bekeken, en zei dat het blokje veeels te rijk liep.Hij rookt ook verschikkelijk.Als ik hier s'ochtends start, en voor de gein gas geef, staat de hele buurt blauw.
Kreeg zelfs al een opmerking dat die bak van mij te veel rookte...
Dat er 2 tempsensors onder het inlaatspruitstuk zitten is mij bekend.Heb nog wel wat weerstandjes rondslingeren, zal is wat gaan uitproberen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet, Robert
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Hij heeft nu ook last van backfires..op benzine..
Trok voor de gein is door in de 2 versnelling, bij 4000 toeren was het "baff..baf.baf..baf " achter uit de pijp, gas los " plof...plof ..plof" uit de pijp.
Later hield ie weer op met backfiren.
Vandaag ook even iemand anders een kijkje laten nemen, en laten luisteren.. die ook zei...ik denk dat je distributieriem stiekem langzaam aan het van tijd lopen is..
Ook kwam het idee van een lekke kop al voorbij.
Iniedergeval heb ik besloten voorlopig niet meer de wagen te gaan rijden.Ik vind het risico op dit moment te groot, en het rijd gewoon niet fijn, en ik zit er niet meer met vertrouwen in.
Ik heb hem op een afgezonderd stukje parkeerplek hier in de buurt neergezet, waar die voorlopig even blijft staan totdat ik tijd heb om naar de distributietiming te kijken.
Voorlopig rijd ik rond in een witte 850 van mijn ouders
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Tom.