motorolie kopen bij de Action?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2011 11:21 #1338617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Merken? Ga je dat merken?
Ik kocht jarenlang de "originele" volvo-uitlaat in de gedachte dat de kwaliteit gewaarborgd zou worden door Volvo. Volgens mij is er geen respectabele uitlaat-leverancier bereid om van dit pisbakkenblik een uitlaat te maken maar Volvo heeft er kennelijk een gevonden.
Het resultaat? Mijn merk beleving wordt steeds minder en zal ik mijn onderdelen bij een reputabele producent gaan kopen, of tenminste van een bepaald uitlaten merk.
Maar daar blijft het niet bij: remschijven, blokken en ander slijtmateriaal? Doe maar een goede leverancier/producent want het stickertje Volvo kost me veel te veel geld.
Hetzelfde voor motor-olie: Action kan het niet waarmaken om slechte kwaliteit te leveren omdat het terugslaat op het merk en de rest van de omzet. Als de man des huizes zijn kar vollaadt met olie (waarbij een procentueel kleine marge in absoluten soms meer is dan ze omzet hebben op iets anders!) koopt moeders dingen waar wel een betere marge op zit. En Pa neemt terloops nog een halve winkelkar mee met andere spullen.
Overigens komt mijn KVS ook bij Action vandaan en de kwaliteit van de dure variant valt tegen. Zou -26 moeten zijn maar bij de APK bleek dat -20 te zijn. Misschien zuig ik er een paar liter uit en donder ik er concentraat in (als dat bestaat)
Fijne dag verder!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2011 11:27 #1338618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

JP Elverding schreef : Als de man des huizes zijn kar vollaadt met olie (waarbij een procentueel kleine marge in absoluten soms meer is dan ze omzet hebben op iets anders!) koopt moeders dingen waar wel een betere marge op zit. 

Producten waar een betere marge op zit heb je volgens mij bij de Action niet, kan niet met die prijzen. Wat je ook kunt doen is dezelfde goede olie elders halen. Bijvoorbeeld in Duitsland, daar is dezelfde olie echt stukken goedkoper (minder dan € 8 per liter, hier in NL maar liefst € 22 euro per liter !). Ben je toch minder kwijt, maar heb je olie waar je je goed bij voelt (als je beter voelt bij merkolie, zoals oa ik zelf).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2011 12:38 #1338629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De Gouden Tip-award
En die laatste tip van JP wint De Gouden Tip-award van vandaag. Geen Aldi-of Action snot in dat kostbare Volvo-blok, maar goede olie voor een mooie Duitsche prijs. Gewoon effe over de grens kijken, of een vriendje vragen die toevallig die kant op moet.
Waarmee we dit halfjaarlijkse tranendal rond goedkope motorolie waardig kunnen afsluiten.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
28-11-2011 20:39 #1338684 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic yep

jeex schreef : En die laatste tip van JP wint De Gouden Tip-award van vandaag. 

doe ik al jaren, even lekker shoppen in Duitsland immers 8km van mijn vandaan.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2011 20:45 #1338687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic D

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2011 20:48 #1338689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of
Of, als die je olie niet heeft: www.oil-center.de . Zelfde prijs voor die Mobil olie (die ik ook gebruik).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2011 22:13 #1338709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank, maar geen dank
De gouden tip kwam niet van mij :(

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2011 23:36 #1338718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En DAT is nou precies wat ik
En DAT is nou precies wat ik bedoelde in mijn eerdere opmerking:
Wat hier in NL gezien wordt als goede (DUUR)olie wordt in het buitenland vaak gezien als normale olie met bijbehorende, normale prijs. Alles heeft met reclame  en merkgevoel te maken. We trappen er ook met open ogen in.
Het blijft leuk hoor; marketing.

Ik blijf gewoon lekker bij mijn eigen huisleverancier voor 5,- per liter. Het is de ene keer Mobil / Esso, de andere keer is het Kroon, Shell of Texaco. Gewoon per vaatje van 200 liter ingekocht via de groothandel.En voor dit geld wordt het ook nog eens ververst en zo af en toe bijgevuld.
Ik blijf er wel bij dat olie van de Action niet verkeerd hoeft te zijn.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2011 01:48 #1338725 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Puur of on the rocks?
Hallo JohnPeter

JP Elverding schreef : Zou -26 moeten zijn maar bij de APK bleek dat -20 te zijn. Misschien zuig ik er een paar liter uit en donder ik er concentraat in (als dat bestaat)

Zat er niet nog KVS met een lagere temperatuurbestendigheid in het blok (en de verwarming)?  Concentraat heet in dit geval gewoon antivries.  Gooi er water bij en het wordt koelvloeistof genoemd.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2011 18:39 #1338785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie

henk 940LPT schreef : Wat je ook kunt doen is dezelfde goede olie elders halen. Bijvoorbeeld in Duitsland, daar is dezelfde olie echt stukken goedkoper.

Tja, waar zou de Action z'n olie halen ;-)
Het meeste spul komt toch allemaal in dezelfde tanker binnen.
Idem met bv Medion van de Aldi, gewoon merkmateriaal met een Medion stempel.
Duurkoop is niet altijd een goede koop.

Maar ja je weet het nooit zeker en het 'buikgevoel' telt dan ook mee.
Gewoon kopen wat 'jij' goed vindt.
Maar ik kan niet aantonen dat Action olie beter is dan 'merk' olie, niemand heeft mij echter nog kunnen aantonen dat het slechter is.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC