motorolie kopen bij de Action?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het resultaat? Mijn merk beleving wordt steeds minder en zal ik mijn onderdelen bij een reputabele producent gaan kopen, of tenminste van een bepaald uitlaten merk.
Maar daar blijft het niet bij: remschijven, blokken en ander slijtmateriaal? Doe maar een goede leverancier/producent want het stickertje Volvo kost me veel te veel geld.
Hetzelfde voor motor-olie: Action kan het niet waarmaken om slechte kwaliteit te leveren omdat het terugslaat op het merk en de rest van de omzet. Als de man des huizes zijn kar vollaadt met olie (waarbij een procentueel kleine marge in absoluten soms meer is dan ze omzet hebben op iets anders!) koopt moeders dingen waar wel een betere marge op zit. En Pa neemt terloops nog een halve winkelkar mee met andere spullen.
Overigens komt mijn KVS ook bij Action vandaan en de kwaliteit van de dure variant valt tegen. Zou -26 moeten zijn maar bij de APK bleek dat -20 te zijn. Misschien zuig ik er een paar liter uit en donder ik er concentraat in (als dat bestaat)
Fijne dag verder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Producten waar een betere marge op zit heb je volgens mij bij de Action niet, kan niet met die prijzen. Wat je ook kunt doen is dezelfde goede olie elders halen. Bijvoorbeeld in Duitsland, daar is dezelfde olie echt stukken goedkoper (minder dan € 8 per liter, hier in NL maar liefst € 22 euro per liter !). Ben je toch minder kwijt, maar heb je olie waar je je goed bij voelt (als je beter voelt bij merkolie, zoals oa ik zelf).JP Elverding schreef : Als de man des huizes zijn kar vollaadt met olie (waarbij een procentueel kleine marge in absoluten soms meer is dan ze omzet hebben op iets anders!) koopt moeders dingen waar wel een betere marge op zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarmee we dit halfjaarlijkse tranendal rond goedkope motorolie waardig kunnen afsluiten.
doe ik al jaren, even lekker shoppen in Duitsland immers 8km van mijn vandaan.jeex schreef : En die laatste tip van JP wint De Gouden Tip-award van vandaag.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat hier in NL gezien wordt als goede (DUUR)olie wordt in het buitenland vaak gezien als normale olie met bijbehorende, normale prijs. Alles heeft met reclame en merkgevoel te maken. We trappen er ook met open ogen in.
Het blijft leuk hoor; marketing.
Ik blijf gewoon lekker bij mijn eigen huisleverancier voor 5,- per liter. Het is de ene keer Mobil / Esso, de andere keer is het Kroon, Shell of Texaco. Gewoon per vaatje van 200 liter ingekocht via de groothandel.En voor dit geld wordt het ook nog eens ververst en zo af en toe bijgevuld.
Ik blijf er wel bij dat olie van de Action niet verkeerd hoeft te zijn.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zat er niet nog KVS met een lagere temperatuurbestendigheid in het blok (en de verwarming)? Concentraat heet in dit geval gewoon antivries. Gooi er water bij en het wordt koelvloeistof genoemd.JP Elverding schreef : Zou -26 moeten zijn maar bij de APK bleek dat -20 te zijn. Misschien zuig ik er een paar liter uit en donder ik er concentraat in (als dat bestaat)
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Wat je ook kunt doen is dezelfde goede olie elders halen. Bijvoorbeeld in Duitsland, daar is dezelfde olie echt stukken goedkoper.
Tja, waar zou de Action z'n olie halen

Het meeste spul komt toch allemaal in dezelfde tanker binnen.
Idem met bv Medion van de Aldi, gewoon merkmateriaal met een Medion stempel.
Duurkoop is niet altijd een goede koop.
Maar ja je weet het nooit zeker en het 'buikgevoel' telt dan ook mee.
Gewoon kopen wat 'jij' goed vindt.
Maar ik kan niet aantonen dat Action olie beter is dan 'merk' olie, niemand heeft mij echter nog kunnen aantonen dat het slechter is.