motorolie kopen bij de Action?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 14:53 #1335321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderzoek
naar de slijtage?
Nee, maar ik heb de ervaring met andere Volvo rijders die ik hielp bij het sleutelen. Vooral de 140 werd door een aantal mensen in mijn omgeving in de 80'er jaren als goedkoop vervoer gebruikt, en dus ook van goedkope olie voorzien, HEMA olie bijvoorbeeld, maar ook andere "merken".   Altijd raak! Versleten nokkenassen dus.
Of de Action olie goed is of niet ga ik dus niet proberen. Misschien is het wel een olie die bij een gerenomeerd bedrijf vandaan komt, maar ik vind het het risico niet waard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-11-2011 15:33 #1335326 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dat is een kwart eeuw geleden Tom !!
Toen, 25 jaar terug, werden er nog wagens gemaakt die je met 10 jaar kon wegmikken.
Nu wordt er veel meer gestuurd op kwaliteiten en volume.
Het is goedkoper meer te produceren met een constante goede kwaliteit als een twee soorten met verschillende kwaliteiten.
De kans is dus klein dat je een bagger produkt koopt van een echt volume produkt.
Eerder wordt er gewinkeld bij grote oliemaatschappijen naar restpartijen olieen voor weinig als het laten produceren van een kwalitatief minder product.
Zoals Jeroen al vroeg, is er onderzoek met concrete resultaten?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 15:59 #1335330 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja hoor
2 scheeps motoren, Caterpillar en daarna een cummins, beide motoren naar de schroothoop gegaan door bezuiniging op olie, een of ander vaag onbekend merk koste 3,19 Ex BTW de liter, en gezien een Carter van bijna 60 liter tikt dat aardig aan.Motoren hielden op met draaien toen ze nog geen 1500 uur gedraait hadden, pak en beet 10.000 KM omgerekend er is toen uitgebreid onderzoek gedaan naar de lekkere goedkope zooi, en daaruit is gebleken dat de olie niet geschikt was voor de motoren,
Bezuinegen op olie moet je niet doen als je langer met je auto wil doen dan de gemiddelde slopel blijft rijden, wil je je motor langer in het vooronder houden gebruik dan kwalitatief goeie olie, voor een cross auto of een blok wat 1 liter op 10 KM aan olie gebruikt zou ik zeggen dat het dan niet meer uit maakt wat je er in kiept.
Als men denkt dat je met die goedkope olie de 1 miljoen km haald zou ik zeggen word wakker want je bent aan het dromen, waarom denk je anders dat een beurtje bij de merk dealer duurder is dan bij de garage op de hoek(is niet verkeerd bedoeld hoor) want die halen goedkopere olie voor je blokkie.
Want als die olie zo goed zou zijn voor je auto waarom rijden de formule 1 auto's er dan niet mee, of de Rally auto's of de DTM, Dakar, nou noem ze maar op.
Iedereen is vrij van de keuze welke olie men er in giet, maar ik zeg eerder een flesje wijn/sherrie/wiskey of een kratje bier minder en wat betere olie in je blok.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 16:28 #1335331 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik gebruik liever ook geen Aldi of Action olie. Tip voor merkolie-gebruikers: Bestel je olie online in Duitsland. Olie die hier &gt;20 euro de liter kost, kost daar &lt;8 euro per liter. Als je wat meer bestelt heb je die transportkosten (iets van 12 euro, tot 15 liter) er zo uit. Goedkoopste die ik vond was <a href=" www.oil-center.de " target="_blank"> www.oil-center.de . Online bestellen lijkt niet te lukken bij afleveradres in NL. Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk, zij hebben de order er voor me in gezet. Vooruit betaald via internationaal overmaken en binnen een paar dagen in huis. Bestel niet al te veel, van 10 jaar in een vochtig schuurtje staan wordt zelfs de beste olie alleen maar slechter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 07:58 #1335410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwart eeuw.....

Wytze schreef : Toen, 25 jaar terug, werden er nog wagens gemaakt die je met 10 jaar kon wegmikken.

??? we hebben het hier toch over Volvo's? En ik heb toch echt 2 Volvo's die ouder zijn dan die 25 jaar: 1967 en 1972. Beide hebben gereviseerde motoren na veel meer dan 500.000 kilometer, waarvan de 144 op LPG!
En bovendien, als de auto's toen maar 10 jaar meegingen was dat dus een goede reden om er slechte olie of in ieder geval olie van onbestemde kwaliteit in te gooien?
Ik vind het prima hoor, ieder zijn gelijk, maar het omdraaien van de bewijslast lijkt me niet juist: olie is goed als het gegarandeerd wordt, en de olie van niet-oliemerken zijn onbewezen van kwaliteit. En de gevolgen kunnen veel geld kosten.
De witte benzine in bijvoorbeeld Frankrijk haalt vaak het opgegeven octaangetal niet, en komt toch echt als restpartij van de grote maatschappijen......Je betaalt dus gewoon voor de garantie dat de kwaliteit van wat je koopt constant is. Daar wordt door de grote maatschappijen ook in geinvesteerd. Als je dat niet wilt, prima.
(Trouwens: de huidige auto's gaan m.i. korter mee doordat de electronica die na een jaar of 7 stuk gaat teveel geld kost in verhouding tot de restwaarde om nog te laten repareren) 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 10:47 #1335427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slijtage
Ik denk dat Wytze het anders bedoelt.
Ik ben echt wel gewaarschuwd door jouw bericht   want ik heb ook action Olie in de garage staan voor het bijvullen  Die breng ik met liefde naar de gemeetewerf als het is zoals jij zegt.
Maar dan vind ik wel dat  het een eerlijke kans moet krijgen. Anders krijg je een soort omgekeerde <a href=" www.opieoils.co.uk/pdfs/A-WORD-OF-CAUTION-ON-ADDITIVES.pdf " target="_blank">slick 50 reclame, of beweringen dat bandenfabrikanten tests betalen voor de ADAC of ANWB en er zo goed uit komen .
Maar goed even gezocht. En heir staat wel wat
<a href=" www.carbibles.com/engineoil_bible.html "> www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Het zegt alleen nog steeds niks welke olie nou goed of slecht is.
Wat ik wel vind is dat UCL (Upper Cylinder Lubricants aka flashlube  aka 2-takt olie) wel goed zou kunnen zijn.
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-11-2011 12:07 #1335436 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Correct Jeroen
Ik geef geen enkel waarde oordeel noch een voorkeur.
Schets alleen hoe marktpartijen tov 25 jaar terug acteren in de markt.
De conclusie die een ieder trekt is voor ieder zijn eigen rekening en verantwoordelijkheid.
Zo kan ik ook een verhaal vertellen over twee test golfjes die in de 90'er jaren random van de band werden gepakt in zelfde uitvoeringen en kleur.
een exemplaar werd volgens boekje onderhouden en de ander ging alleen naar de garage voor bijvullen en een veiligheids controle. Na 100000 km werden de wagens op de duitse testmethode manier gedemonteerd en alles opgemeten.
Je raad het al. Geen enkel verschil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 12:18 #1335437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onbewezen

whitehorse schreef : Ik vind het prima hoor, ieder zijn gelijk, maar het omdraaien van de bewijslast lijkt me niet juist: olie is goed als het gegarandeerd wordt, en de olie van niet-oliemerken zijn onbewezen van kwaliteit. En de gevolgen kunnen veel geld kosten.

Hoezo zijn de olieën van niet-oliemerken (zoals jij ze noemt) van onbewezen kwaliteit? Als er een kwalificatie opstaat mag (moet) jer er toch vanuit kunnen gaan dat de olie in ieder geval die kwalificatie heeft die erop staat? Dat hoeft toch verer niet bewezen te worden?
Ik heb ook nog nooit een "bewijs" gezien van olie van Shell, BP, Valvoline, Mobil, Total, etc, etc, etc. Er zijn zo ontzettend veel verschillende oliemerken terwijl er maar een handvol bedrijfen op de (westerse) wereld zijn die motorlie produceren. 
Er zullen verschillende aditieven doorggemikt kunnen worden om de olie beter te maken (vooral mbt reinigend vermogen) Maar een olie van bijv. Action kan uit dezelfde fabriek / vulstation komen dan olie van de Shell.
Er was een aantal jaren geleden bij een of ander consumenten programma een hele uitzending over motorolie. Het kwam erop neer dat (bijna) alle motorolie uit één en dezelfde fabriek van dezelfde vullijn afkwam. Alle met dezelfde specificaties en dezelfde dopes.
 
__________________________________________________________________________________
740 GL estate, B230A, nov.1985, 270000, eigen Zweedse import
clio 1.4 16V, privilége voor de boodschapjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 20:42 #1335504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet kopen die zooi
Echt, koop nooit olie van de Actions &amp; Co's.
 
Ik heb 5 jaar geleden een oude Saab 99 gekocht met een rammel in het blok.
Toen gezegd dat ik hem wel even af rij.
Gooi ik er met m'n stomme kop Action olie in.
Nu 5 jaar later rijdt dat ding nog, ik kom er gewoon niet meer van af.
 
Rotzooi zit nu ook in mijn 740 en 240.
Nou bedankt, kan ik de aankomende 20 jaar in die oude bakken blijven rijden.
 

 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2011 21:08 #1335508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vastgekoekt?
Zit die rammel nou vastgekoekt?? LOL

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD