motorolie kopen bij de Action?

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2009 10:06 #1255562 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Was gewoon benieuwd.
Olie kan vast (veel) langer mee dan 15.000km. Mijn olie is op dit moment wat donkerder dan nieuwe, maar zeker niet zwart. Zit er nu 14.000km in. Ik kan me niet voorstellen dat het nu ineens zwarte drab wordt. Zelfs als ik over 1.000km het oliefilter niet vervang.
Ik was gewoon benieuwd hoe zoiets kan ontstaan, met name die enorme zooi in het C70 blok. Als de olie wel netjes met het filter op de voorgeschreven tijden zou zijn vervangen, was het vast niet zo erg geweest en in ieder geval eerder ontdekt. Maar dat of het nu alleen aan de olie ligt? Lijkt me niet waarschijnlijk.
Maar goed, je weet alleen met een gedegen onderzoek of de olie nog goed is of niet. Dus wellicht kan de olie in mijn S90 nog best 15.000km mee, of nog langer. Ik kan dat echter niet bepalen. Dan maar vervangen, just to be sure. Je hebt er niets aan als de olie zijn werk niet meer goed doet en de motor als gevolg daarvan schade oploopt en je de boel open moet halen net als bij die C70 en V70.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2009 13:44 #1255590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

jpost schreef : Dan maar vervangen, just to be sure.

dat is nu juist waar de oliefabrikanten op spelen
olie blijft gewoon netjes zijn werk doen, mits je het filter tijdig vevangt. vervanging van het filter is dan ook veel belangrijker als het verversen van de olie.
smeermiddelen zijn de producten waar de fabrikanten per saldo het meeste op verdienen. dat is ook de reden waarom ze zeggen dat je de olie om de (bijvoorbeeld) 20.000 kilometer moet verversen. als een auto in zijn levensduur 400.000 kilometer rijdt, heeft de oliefabrikant toch maar 20 keer zoveel olie verkocht aan de gebruiker, terwijl 1, 2 of misschien 3 keer eigenlijk wel zou volstaan.
Volvo 740 Turbo Intercooler Estate - Wit - 1986 - 164.000 km - B230FT

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2009 20:00 #1255632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LEZEN

Ghia schreef : Heerlijk voor de meeste bedrijven (en Jomanda natuurlijk) dat de meeste mensen zo denken, kun je ook een product voor veel meer verkopen ...  
De kwaliteit geeft de kwaliteit aan, punt.
Ik woon in het midden van ons land, de waterkwaliteit is hier zeer goed, net zo goed, misschien beter dan een fles Spa. Als je in Rotterdam woont, voldoet de waterkwaliteit ook aan de Nederlandsennorm, smaakt misschien wat minder, maar een motor heeft geen smaakpapillen.
Zoveel spelers zijn er niet op de olie markt, dus de grondstoffen komen veelal uit dezelfde 'bulk' (net als vroeger met de CRT-TV's, er waren maar drie fabrieken die beeldbuizen maakte), er kunnen kleine verschillen zijn in een kwaliteitscode, maar die zijn gering, zelf kan het zo zijn dat een Action olie beter is dan een merkolie.
Niet voor niets komen bij de meeste voedseltesten, het voedsel van Aldi en Lidl als beste uit de bus.
Het verhaal van; ik vertrouw een Hema olie meer want ik heb gehoord, dat deze van BP komt, geeft helemaal aan in wat voor een reclame wereld we wonen. Waar denk je dat de Action olie dan vandaan komt, nou van Castrol, Kroon, Shell en co.
Slechte olie bestaat niet, dus waarom dan niet de goedkoopste kiezen. De verkeerde olie in je motor gooien is een heel ander verhaal, want sommige motoren hebben een dusdanige hoge kwalificatie nodig dat Action, Aldi, Lidl en co die niet eens verkopen.
Maar een auto van een jaar of 10-15 krijgt nu altijd betere olie dan de fabriek er toen als eerste ingooide.

Dus tja in hema olie had ik toch al wel meer geloof dan in action olie,,,,,(lEZEN EN BEGRIJPEN IS NIET ALTIJD MAKKELIJK.....)Volvo 940 estate / B230fk / LPi / 1997 / 360000 kms / 1997 ECC/grijs metallic

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2009 23:05 #1255656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Enneh gij geleuft da

scaniar164 schreef : Dus tja in hema olie had ik toch al wel meer geloof dan in action olie,,,,,(lEZEN EN BEGRIJPEN IS NIET ALTIJD MAKKELIJK.....)

O, sorry,  had het inderdaad verkeerd begrepen, 'geloven' mag je natuurlijk alles ....
Als je maar 'weet' dat het geen moer uit maakt ...  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 21:21 #1257843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe doen ze het

De <u>toeleveranciers </u>van onder meer Action, Xenos en andere goedkope snelmarketeers werken als volgt.
1.)Een x aantal containers bestemd voor bijvoorbeeld Wit-Rusland met bijvoorbeeld verf van Akzo, Olie van Shell lopen tegen afzetproblemen aan. Ofwel geen betaling of geen afnemer. Producten worden veelal hervervakt en aan dit soort bedrijven (in voorbeeld, Action) verkocht. Vaak is het ook een artikel dat kortlopend in het assortiment is opgenomen.
2.)Naast annuleringen, is het aantrekkelijker het productieniveau gelijk te houden en meer B- en C merken uit dezelfde "vaatje te tappen".
Het beperken van de productie binnen een vraagverlagend klimaat, kost kapitalen en leidt tot zogenaamde omstel- en afstemverliezen (neemt de vraag toe, is niet adequaat en voor met gelijke kosten te reageren).  De productiekosten blijven gelijk en de omzet door middel van meer kanalen gewaarborgd.
In dit voorbeeld wordt uitgegaan van de vraag naar doe-het-zelf-olie-motorvoertuigen.
Bij voor de consument tastbare economische beperkingen, daalt de vraag naar hulp bij hogere en incidentele kosten. Zoals het onderhoud aan de woning en auto. Het assortiment, van bijvoorbeeld Action, past zich geheel aan en krijgt maar wat graag de juiste inkoopprijs bij de toeleverancier.   
Als je puur naar de prijsstelling ten opzichte van andere leveranciers kijkt, zou je haast denken dat ze er water bij hebben gedaan. De afzetmarkt van de Action, hoe deze ook groeit, is echter nooit voldoende om dit te realiseren. Het vervaardigen voor "speciaal slechte olie voor Action" zou juist leiden tot een hogere prijs.
Net als tandpasta van bijv. Aldi. Het neerzetten van een fabriek speciaal voor slechte tandpasta voor Aldi, kost veel meer dan bijv. Johnson&amp;Johnson wat tubes te laten vullen. 
Alle verfproducten van Action zijn overigens echt van Akzo en de olieen zijn van Shell.

&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 21:39 #1257848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Marges
De marges zullen bij de Aldi, Action en consorten ook een stuk lager zijn dan bij de retailers van de A-merk producten. Aldi en Action moeten het vooral van grote volumes hebben. Hoewel je je blijft afvragen hoe ze voor dat geld spullen kunnen maken en transporteren naar de winkel. 
Kosten zullen ook lager zijn, volgens mij zitten die producten niet standaard in het assortiment maar worden partijen "op=op" verkocht. Dus geen geld voor opslag in distributiecentra om altijd de schappen in de winkel aan te kunnen vullen als het opraakt etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 10:10 #1257892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
Geen dure recklames
Geen dure panden op (vaak) dure locaties
Geen dure (onnodige) verpakkingen
(Soms) langere wachttijden bij de kassa
Bijv is het merk Medion van de Aldi vaak een gerenomeerd apparaat in een ander jasje (of zelf een zelfde jasje met alleen een Medion merkje)
Mensen staren zich blind op een merk.
Bijv. vroeger was Philips een top A merk, tegenwoordig een goed B merk tot een slecht B merk, toch kan zo de prijs van het ´mindere´produkt met een hogere prijs verkocht worden.
Ik koop veel ook veel (non food, die trouwens ook vaak als beste getest worden) produkten bij de Lidl, Action en Aldi en vaak is dat een prima kwaliteit, soms ook iets minder, maar voor een kwart van de prijs geen probleem ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2010 21:24 #1260567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

jeex schreef : Slecht idee. Ik zou nooit bezuinigen op olie. Als je tenminste zuinig bent op je auto. Goedkoop is uiteindelijk altijd duurkoop.

Jammer voor je portemonnee dat je zo kortzichtig bent ......
dit is precies waar oliemaatschappijen op spelen, maar lees bijvoorbeeld eens bovenstaande berichten.
de olie die je bij de action koopt is echt niet slecht hoor, maar gewoon hetzelfde als de (schoftig) dure olie die jij waarschijnlijk koopt....  
Volvo 740 Turbo Intercooler Estate - Wit - 1986 - 164.000 km - B230FT

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 22:02 #1295754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
De geleerden zullen het wel nooit eens worden.Zo was ik vorige week bij de Halfords op zoek naar Valvoline Motorolie. Deze zit er momenteel namelijk in....
Wat zegt de beste man in de winkel? Meneer, deze olie van ons huismerk komt uit de Valvoline fabriek.....
Verder stond ik vandaag inderdaad even te kijken wat de olie bij de action kost.....
4 liter voor nog geen 9 Euro!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 22:12 #1295756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsja
tsja..ik denk ook niet dat de Halfords zijn eigen olieraffinaderij heeft ;-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC