motorolie kopen bij de Action?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind het verschil in kosten niet de moeite van het overwegen waard ten opzichte van het risico op grote reparaties. Dat mag. Als je het risico geen probleem vind, gooi je er zomaar wat in. Mag ook.
Zoals ik eerder heb aangehaald, ik heb ervaring met oudere blokken die gevoelig zijn op de nokkenas en daarmee liep het in een aantal gevallen niet goed af. Als je geluk hebt is de olie wel van goede kwaliteit en rijdt je zonder problemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een gevoel!!
(adding value)
Een Alfa koop je niet omdat het een goede auto is, maar omdat je er een goed gevoel bij hebt.
Goed brood koop je omdat je wilt dat het iets goeds doet in je lichaam, zeker weten doe je dat ook weer niet.
Wat betreft de olie wil ik geen gevoel kopen maar gewoon de beste voor de laagste prijs. De Action olie voldoet ruimschoots meer dan mijn motor verlangt.
Daarbij heb ik al weer zo'n 15 jaar ervaring met dat spul en wel testen kunnen lezen dat het gelijk is, nooit iets kunnen vinden dat dit niet zo is.
Waarom dan 50 Euro extra uitgeven, kan ik ook lekkere verse warme broodjes van halen.
Maar ja, de een is nu eenmaal gevoeliger voor reclame dan de ander.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik heb en houd altijd een olietemperatuur meter in mijn wagens.
Met de Action olie word mijn Blokje VEEL warmer dan met de Duurdere olie.
(Getest door eerst met Action olie een stuk te rijden en bepaalde toeren te maken en te doen en vervolgens erna met een Duurder merk olie, hetzelfde stuk en dezelfde toeren te maken)
Resultaat: Action olie: Motorolie: 95 graden Celcius.Resultaat: Duurdere olie: Motorolie: 75 Graden Celcius.
De duurdere olie kwam ook "moeilijker" op temperatuur dan de action olie en koelde ook Sneller af dan de action olie.
Ik heb dit een paar keer getest en opgemerkt, bij meerdere wagens.
Ook vind ik dat de blokjes (RedBlocks en GreenBlocks) een stuk soepeler en rustiger lopen met de Duurdere olie. (Kan je gewoon horen en voelen)
Ik ga dus voor de duurdere olie bij een wissel.
Als ik het blokje even wil spoelen pleur ik er Action olie in.
Groeten,Gerben
PS> Mijn olietemperatuur record met Action olie is dat de motorolie gewoon 140 graden celcius werd!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Jup, in het carter gemeten, op de locatie van de "carterplug" zit een sensor geschroeft.henk 940LPT schreef : Als de olie (gemeten in het carter ??) al 140 graden is, blijft er niet veel meer over de eigenschappen (hoe die ook zijn) volgens mij.
Inderdaad, bij 140 graden blijft er niet veel meer over van de eigenschappen.
Het Redblokje vond het dan ook echt Niet leuk....
Maar de Action olie komt sneller op (deze) temperatuur dan de duurdere merk olie.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Just! een heel goed punt.henk 940LPT schreef : Mag je er wel op rekenen dat de olie in het blok zelf nog een stukkie warmer is.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-