motorolie kopen bij de Action?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2011 21:40 #1338801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuringsdienst Van Waarde
Het volgende mailtje heb ik naar de redactie van de KVW gestuurd. Misschien kan onze vriend Joost Blokzijl dit verzoek een duwtje geven, hij werkt dicht bij het vuur.
Geachte redactie van KVW,Ongeveer elk halfjaar, roept er iemand op het forum van de Volvo 700 Vereniging (mensen die dus in zo'n slurpende baksteen rijden en daar eindeloos over kunnen ouwehoeren), dat de motorolie van de Aldi of de Action net zo goed als de 5 x zo dure van Shell of Kroon o.i.d.Een eindeloze discussie waarbij men elkaar geregeld ernstig in de haren vliegt en die nooit tot een goed einde komt. Kan niet, want niemand weet wat er precies in de olie zit. Wordt behalve wat algemene specs ook niet vermeld op het blik. Niemand weet ook wat olie precies in het motorblok doet. Maar iedereen heeft er een briljante mening over.Worden we allemaal door onze garage opgelicht met dure merkolie, terwijl we ook voor 5 euro bij de Action terecht kunnen? Of helpen we onze gouden koets aan een vroegtijdig einde door juist deze goedkope drek te gebruiken?Echt een zaakje voor de KVW en weer eens wat anders dan tortellini, thee of zijdezachte shampoo. 
Wellicht kan de KVW eens licht doen schijnen op deze duisteren materie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2011 22:10 #1338807 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand?

jeex schreef : Niemand weet ook wat olie precies in het motorblok doet.

Nou, bij <a href=" www.tribolex.nl/faq8.html ">deze club b.v. hebben ze er volgens mij best verstand van hoor, en evt. geïnteresseerde lezers kunnen www.timloto.org/download/pdf_lesbrieven/brandstof/smeerolie.pdf " target="_blank">hier misschien ook best wat wijzer van worden.
Daarnaast zijn er hier op het forum volgens mij ook wel mensen die er wat van weten, maar die hebben niet altijd zin om zich in zo'n oeverloze discussie te mengen.
Wel een leuk idee trouwens, echt iets voor de KVW.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2011 22:16 #1338808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Jeex: Grandioos deze
@Jeex: Grandioos deze mail!
Had ik zelf wel aan gedacht maar natuurlijk weer eens niet gedaan... Leuk dat je het probeert. Lijkt ook wel iets voor de KVW. Ben benieuwd of ze er wat mee willen / kunnen. Ze kunnen ook al vele afleveringen maken over "water bij de wijn" dus waarom niet over olie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 09:41 #1338831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar

Pietjeprecies schreef : Daarnaast zijn er hier op het forum volgens mij ook wel mensen die er wat van weten, maar die hebben niet altijd zin om zich in zo'n oeverloze discussie te mengen.

heb je helemaal gelijk in. Het is hier net als je met een vrouw discusseerd. Daar komt ook geen einde aan. Waarom is het brood van de warme bakker lekkerder dan brood van € 1,00. Al dat gezeik over winterbanden, zomerbanden, olie, koelvloeistof enz. Ik zeg ga iets nuttig doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 10:39 #1338836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic discussie
Een discussie als gezeik bestempelen en als nutteloos zien is nogal kortzichtig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 10:46 #1338837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste
Michael misschien kortzichtig, maar ik geef gewoon mijn mening, we leven in een vrij Europa. Aan dit soort onderwerpen komt gewoon geen einde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 10:55 #1338839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brood!
Daar hebben we het nog niet over gehad, brood!

Iemand een mening?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 10:58 #1338840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het brood van onze locale
Het brood van onze locale buurtstumper "Spar" is vele malen lekkerder dan dat van de C1000 een dorp verderop! En daar zal het nog wel veel minder worden nu het overgenomen is door de Jumbo. Die is zo goedkoop, dat brood kan nooit voor mensen bedoeld zijn!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 11:02 #1338842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ;-)

EndlessQuest schreef : Het brood van onze locale buurtstumper "Spar" is vele malen lekkerder dan dat van de C1000 een dorp verderop! En daar zal het nog wel veel minder worden nu het overgenomen is door de Jumbo. Die is zo goedkoop, dat brood kan nooit voor mensen bedoeld zijn!

Wij haalden altijd brood bij de aldi (naast de action) was goed te doen, maar moest je niet langer dan een dag laten liggen.
 Totdat..
Totdat mijn dochter bij de warme bakker ging werken.
En dan wil je niet anders meer.
Enne de de C1000 met die <a href="mailto:K@t">K@t reclames vind ik helemaal niks. De jumbo daarentegen is best een goed alternatief voor AH.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 11:50 #1338848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles is een goed
Alles is een goed alternatief voor de Albert Heijn

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC