1 op 5,7...normaal?
- V700 register
- Nieuw lid
-
...zoveel plezierritjes gemaakt Vandaar.
't Is nu een beetje druk, maar ze komen vanzelf!
En hoe ironisch: terwijl jij hier post dat je vrolijk 1 op 12,5 rijdt met mijn oude auto, probeer ik de rode boef krampachtig van zijn drankprobleem af te helpen
Maar goed, moet je maar geen tweedehands auto kopen.
Het alternatief van de zaak was een zilvergrijze Toyota Avensis Verso... Dan maar een drankprobleem
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ach, ik moet de oude boef afhelpen van zijn incontinentie. Vanavond om precies te zijn worden vervangen de achterste oliekeerring, ringen stroomverdeler, druklager (die veroorzaakt het piepen!), toplager (de boel ligt toch los). Dus weer zonder olielekkage en geruisloos kilometers zoeven!
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er eens wat beter op gelet, maar ik ben er niet zeker van dat het LPG is dat ik ruik. Ik dacht het namelijk van het weekend ook te ruiken toen ik alleen op benzine reed. Ik ruik dit eigenlijk sinds ik mijn auto terug heb gekregen na de schade. Zou er iets niet goed vastgezet kunnen zijn waardoor ik nu iets ruik? Ik had bedacht dat het misschien ook de koppakking zou kunnen zijn, want ik moest laatst ook olie en koelvloeistof bijvullen. Nou weet ik niet met 100% zekerheid of dat allemaal goed bijgevuld was na die schade, dus ik moet nu weer even afwachten of het nivo van beide weer daalt. Al zal misschien een lekke koppaking geen invloed hebben op het verbruik? Iemand een suggestie waar ik zou moeten beginnen met onderzoeken wat er aan de hand is?JanV schreef :
EndlessQuest schreef : ... En dat ik dus af en toe gas ruik.
Groeten,
Richard
Als gas ruikt is het niet best en moet je er eigenlijk niet meer mee (op LPG) rijden. Waarschijnlijk zit er een gasinjector los (i het spruitstuk) of er is een leiding vanaf het verdeelblok naar een injector toe lek. Laten controleren! Een goede garage heeft een LPG-snuffelaar waarmee lekkages moeten zijn te vinden.
Dit zal ongetwijfeld ook de hoofdoorzaak zijn dat de auto zo'n hoog verbruik heeft. Een lekkage waar 5bar overdruk achter staat daar verlies je veel LPG door.

Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het geen olie, die uit de kleppendeksel of oliedop precies op de uitlaat lekt?
Ruikt heel anders, klopt.
Lullig is alleen dat je dat pas ruikt als je stilstaat, toto een halfuurtje na stoppen. Trek na een half uur de kap even open en kijk of er olie op het uitlaatspruitstuk of uitlaat loopt. Zeker met een LPT kan dat precies, want die zit er recht onder dacht ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Bas,Baseman schreef :
Is het geen olie, die uit de kleppendeksel of oliedop precies op de uitlaat lekt?
Ruikt heel anders, klopt.
Lullig is alleen dat je dat pas ruikt als je stilstaat, toto een halfuurtje na stoppen. Trek na een half uur de kap even open en kijk of er olie op het uitlaatspruitstuk of uitlaat loopt. Zeker met een LPT kan dat precies, want die zit er recht onder dacht ik.
ik ga zometeen even kijken of ik olie zie lekken! Ik laat het weten.
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
... is 1 op 7,35 Vorige tussenstand was 1 op 6,6.
Eerst afgetankt, ruim 300 km. gereden en weer afgetankt bij dezelfde pomp.
Maar dan hebben we ook wel heeeeel netjes gereden en zelden veel vermogen gevraagd.
Het gaat dus zeker de goede kant op. Nee, nog niet tevreden, want de huidige rijstijl zou beloond moeten worden met 1 op 9
Komende zaterdag dezelfde test, maar dan op benzine (retourtje Brabant).
Volgende week naar de garage voor een check en kleine beurt.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Joost laat volgende week ook de klepspeling even controleren/stellen. Merk je ook in het verbruik.
Groet,
Paul
ps de oude station is weer zindelijk, carterpan zat los en ontsteking lekte. Gepiep is weg na vervanging druklager, dit was de eerste montage nog dus bij aankoop door jou is alleen de plaat vervangen..... Verkeerde zuinigheid m.i.

- V700 register
- Nieuw lid
-
ook ik ben eens beter gaan opletten, mijn B230FB uit 1991 met 309.000 km op de teller is na regelmatig onderhoud en veel liefde (en af en toe zwaar mishandelen) van 1:6.5 gegaan naar recent 1:10.1. In oudere draadjes heb ik ook geklaagd, maar de laatste weken gaat het steeds beter. Mijn rijstijl is niet echt anders geworden, waarschijnlijk heeft de econometer op het dashboard toch invloed !!

Eric

- V700 register
- Nieuw lid
-
... wordt volgende week ook gecontroleerd.
En fijn dat je estate nu helemaal in topvorm is.
De (Volvo!) dealer heeft mij destijds verzekerd dat de complete koppeling en het lager zelfs 2x is vervangen...
Joost