1 op 5,7...normaal?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2007 23:45 #1061439
door V700 register
 
Hallo,
Voor het eerst heb ik een auto op LPG. Na 100 kilometer bleek dat mijn rode vriendin 1 op 5,7 had gereden (75% snelweg).
Even om te relativeren: het is een LPT, het is een automaat, de airco stond aan en het was druk op de snelweg (veel snelheidsverschil).
Is dit verbruik dan normaal of moet ik naar de LPI-installatie laten kijken?
Joost
 
1 op 5,7...normaal? is gemaakt door V700 register
 
Hallo,
Voor het eerst heb ik een auto op LPG. Na 100 kilometer bleek dat mijn rode vriendin 1 op 5,7 had gereden (75% snelweg).
Even om te relativeren: het is een LPT, het is een automaat, de airco stond aan en het was druk op de snelweg (veel snelheidsverschil).
Is dit verbruik dan normaal of moet ik naar de LPI-installatie laten kijken?
Joost
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2007 23:54 #1175635
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rechter voet?
Joost, Op zich hoeft dit niets te betekenen. Kan het zijn dat je rechtervoet hier mede debet aan is? Mijn (vorige) 740 reed op LPG 1:6,5 en met pijn en moeite en een uiterst gecontroleerde rechter voet kwam ik heel soms op 1:7,5. Maar ja daar zat geen LPI-installatie in. Je zou na 500 km de balans kunnen opmaken, dan heb een een gemiddelde over een langere periode.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2007 23:56 #1175636
door V700 register
Hoi Joost,
Aan de LPI installatie valt niets af te stellen. Enige wat je kan laten doen is CO meten om de uitlaatgassamenstelling te zien. Zo kan je zien of hij te rijk staat door wat voor oorzaak dan ook.
Even het schroefje dichtdraaien om de boel schraler af te stellen werkt niet bij G3 -
(
Verder lijkt mij het verbruik wel hoog maar niet abnormaal voor een LPT/automaat/airco. Ik heb een 940 B230FB gehad op benzine met automaat zonder airco maar wel een defecte viscovin (bleef hangen) en die liep gemiddeld 1:7.
Met jouw oude estate voor de tweede keer getankt en 1:12 gemiddeld. Niet nu maandag maar de maandag erop gaat de bak erachter weg om de oliekeerring en het druklager te vervangen. Dan is hij echt technisch perfect.
Veel succes met de rode dame en ik kijk uit naar de uitgebreide fotoreportage!
Groet,
Paul
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Joost,
Aan de LPI
Hoi Joost,
Aan de LPI installatie valt niets af te stellen. Enige wat je kan laten doen is CO meten om de uitlaatgassamenstelling te zien. Zo kan je zien of hij te rijk staat door wat voor oorzaak dan ook.
Even het schroefje dichtdraaien om de boel schraler af te stellen werkt niet bij G3 -

Verder lijkt mij het verbruik wel hoog maar niet abnormaal voor een LPT/automaat/airco. Ik heb een 940 B230FB gehad op benzine met automaat zonder airco maar wel een defecte viscovin (bleef hangen) en die liep gemiddeld 1:7.
Met jouw oude estate voor de tweede keer getankt en 1:12 gemiddeld. Niet nu maandag maar de maandag erop gaat de bak erachter weg om de oliekeerring en het druklager te vervangen. Dan is hij echt technisch perfect.
Veel succes met de rode dame en ik kijk uit naar de uitgebreide fotoreportage!
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2007 23:58 #1175637
door V700 register
...netjes gereden. Normaal accellereren, niet harder dan 130 en de automaat maar 1 of 2 keer laten terugschakelen.
Het verkeer zat niet echt mee, maar toch een paar stukken op de cruise control. Dus nee, geen zware rechtervoet.
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Heb toch...
...netjes gereden. Normaal accellereren, niet harder dan 130 en de automaat maar 1 of 2 keer laten terugschakelen.
Het verkeer zat niet echt mee, maar toch een paar stukken op de cruise control. Dus nee, geen zware rechtervoet.
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2007 00:47 #1175639
door V700 register
Tja, ze blijven verassen die LPT's op LPG. Als je het forum doorspit zijn de verschillen groot. Ik had er een met een Vialle LPI die liep 1 op 8. Met de huidige LPT met een Prins VSI begon ik met 1 op 6,5 maar zit nu op 1 op 7,5. Voor de duidelijkheid met automaat en airco.
Wat bij mij heeft geholpen is om de de brandstofcomputer te "resetten" en opnieuw in te leren. Dit betekend accupool er 5 min af (zekering nummer 1 mag ook) en daarna een gevarieerd ritje van een km of 10.
Beantwoord door V700 register in topic LPT op LPI
Tja, ze blijven verassen die LPT's op LPG. Als je het forum doorspit zijn de verschillen groot. Ik had er een met een Vialle LPI die liep 1 op 8. Met de huidige LPT met een Prins VSI begon ik met 1 op 6,5 maar zit nu op 1 op 7,5. Voor de duidelijkheid met automaat en airco.
Wat bij mij heeft geholpen is om de de brandstofcomputer te "resetten" en opnieuw in te leren. Dit betekend accupool er 5 min af (zekering nummer 1 mag ook) en daarna een gevarieerd ritje van een km of 10.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
12-08-2007 01:11 #1175644
door Mathy van Nisselroy
Hallo Rene
Ik hoop dat ze verrassen, die LPT's op LPG.
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rijdend crematorium?
Hallo Rene
Holzken schreef : Tja, ze blijven verassen die LPT's op LPG.
Ik hoop dat ze verrassen, die LPT's op LPG.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2007 04:39 #1175649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2007 09:37 #1175651
door V700 register
Na 110 kilometer kun je geen goede verbruikscijfers krijgen, zeker niet op LPG. Als je een par keer getankt hebt zal het wel beter worden. Ik reed 1 op 7,8 met een G2,5 (1995) in mijn 945 polar automaat. Nu de airco uitstaat bij gebrek aan werkend onderdeel is het bijna hetzelfde
Veel plezier, en bereken maar eens wat je bespaart als de dat verbruik op benzine zou hebben, 1,40 de liter vs 0,50....
Groetend, JP
Beantwoord door V700 register in topic Valt wel mee!
Na 110 kilometer kun je geen goede verbruikscijfers krijgen, zeker niet op LPG. Als je een par keer getankt hebt zal het wel beter worden. Ik reed 1 op 7,8 met een G2,5 (1995) in mijn 945 polar automaat. Nu de airco uitstaat bij gebrek aan werkend onderdeel is het bijna hetzelfde

Veel plezier, en bereken maar eens wat je bespaart als de dat verbruik op benzine zou hebben, 1,40 de liter vs 0,50....
Groetend, JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2007 09:45 #1175652
door V700 register
Ik vind 1 op 5,7 best behoorlijk, maar met een ingeschakelde airco moet ik zeggen dat me dat eigenlijk niet verbaasd.
Ik rijd normaal woon/werk-verkeer (20 kilometer enkele reis) met best een stevige rechtervoet toch nog 1 op 6,8 en als ik het erg rustig aan doe, haal ik 1 op 7,2.
Toch vind ik het wel weer verbazend dat mijn B230FB met twee volwassenen en bagage, de eerste tank gas uit Nederland (72 liter) in 619 kilometer leeg reed, wat op het randje 1 op 9 is, en met een gemiddelde van 120 tot 140 kilometer per uur hoor je mij daar niet over klagen.
Ik heb dus (ter vergelijk: een 940 uit 1994 met Vialle dampgas, B230FB, ongeblazen dus)
Beantwoord door V700 register in topic Best behoorlijk.
Ik vind 1 op 5,7 best behoorlijk, maar met een ingeschakelde airco moet ik zeggen dat me dat eigenlijk niet verbaasd.
Ik rijd normaal woon/werk-verkeer (20 kilometer enkele reis) met best een stevige rechtervoet toch nog 1 op 6,8 en als ik het erg rustig aan doe, haal ik 1 op 7,2.
Toch vind ik het wel weer verbazend dat mijn B230FB met twee volwassenen en bagage, de eerste tank gas uit Nederland (72 liter) in 619 kilometer leeg reed, wat op het randje 1 op 9 is, en met een gemiddelde van 120 tot 140 kilometer per uur hoor je mij daar niet over klagen.
Ik heb dus (ter vergelijk: een 940 uit 1994 met Vialle dampgas, B230FB, ongeblazen dus)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2007 09:52 #1175653
door V700 register
Met alle respect, maar ik vind dat verbruik fors. Zeker als je het over 75% snelwegkilometers hebt, en als je aangeeft dat het niet aan de rechtervoet ligt.
Ik geloof er niet zo in dat dat vanzelf beter wordt, zoals iemand hier suggereert.
Ik weet niks van LPT, dus waardevolle suggesties kan ik je niet geven helaas.
Beantwoord door V700 register in topic fors
Met alle respect, maar ik vind dat verbruik fors. Zeker als je het over 75% snelwegkilometers hebt, en als je aangeeft dat het niet aan de rechtervoet ligt.
Ik geloof er niet zo in dat dat vanzelf beter wordt, zoals iemand hier suggereert.
Ik weet niks van LPT, dus waardevolle suggesties kan ik je niet geven helaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam