1 op 5,7...normaal?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wouter1973 schreef :
Met alle respect, maar ik vind dat verbruik fors. Zeker als je het over 75% snelwegkilometers hebt, en als je aangeeft dat het niet aan de rechtervoet ligt.
Ik vind dat normaal gesproken ook nogal fors, maar als je die 75% snelweg (waarbij onduidelijk is of het 75 % aaneengesloten is of alle 34 stukje bijelkaar totaal 75% vormen.....) met airco rondrijdt, op gas, mwoah........ach, ja fors blijft het, maar ten opzichte van normaal.
Hoe was het ook alweer:
Benzine verbruik -10% is G3 verbruik, -20% is G2? Airco ook maar een procent of 5% (krappe gok denk ik) ervanuit gaande dat de pomp soepel loopt?
Kijk, ik rijd 1 op 9 met 98% snelweg, geen files, cruise control waar mogelijk, en verbruik 1 op 6,5 met 90% snelweg ook cruisecontrol maar wel in 20 keer, dat scheelt.
Er missen dus eigenlijk nog wat gegevens........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd gemiddeld 1 op 8 met de G3 installatie zolang ik de snelheid op max. 130 km per uur houd. Daarna loopt het hard op. Stadskilometers veranderen weinig aan dit verbruik en een rit door de bergen in Frankrijk met erg veel bochten en schakelen werd beloond met een hele mooie 1 op 8,5. Dit verbaast mij ten zeerste maar klagen doe ik niet.
Groet,
Klaas
- V700 register
- Nieuw lid
-
... lijkt voorlopig de beste optie.
Gerekend op de 'Baseman-manier' zou gezien de omstandigheden het verbruik te verklaren zijn (het gaat om een Vialle G2).
Ik vind het ook verbazingwekkend dat als het brandstoflampje gaat branden, er maar ruim 40 liter ingaat terwijl het een 70 liter tank is...
Maar ik kijk het nog even aan en laat dan weer van me horen. Dank voor alle reacties.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het een 70 liter tank, of is 70 liter de bruto inhoud, dus de netto tank minus 80% vullingsgraad?
Ik heb een 85 liter tank, die ik als ie helemaal leeg is met 76 liter gas kan vullen (ja, klopt is mee gerommeld, maar voor mijn tijd...)
Als je een 70 liter tank hebt, kun je die, als alles in orde is, dus maximaal voor 54 liter vullen.
Als je ervanuit gaat dat het lampje bij 6 liter (benzine-)tankreserve aan gaat, en het bij mij eerst oplicht, en dan pas in het rood loopt, zou het nog kunnen.
Zodra het lampje oplicht, gaat er bij mij 68 liter in. Theoretische reserve is dan 8 liter, maar leegrijden op gas doe ik nooit (meer).
Evenwel, de meter werkt met een vlottersignaal van benzine, op het bereik 75 tot 0.
Als je dat legt naast een traject 54 to 0 bij werking op gas, is aangaan van het lampje bij een reserve van 14 liter, wel wat vreemd.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo René
Holzken schreef : spellingscontrole op de club site
Nu nog mijn naam goed schrijven Mathy!
Ik verbeter lang niet alles. Zo is er een collega-moderator, die geregeld "ik wordt" schrijft (zie hierboven).
Maar het verschil tussen "verrast worden" en "verast worden" vind ik iets te groot, om zomaar voorbij te laten gaan.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
Mathy schreef : ....helemaal consequent ben je niet, want je doet het in dit draadje ook minstens één keer goed.
Ik heb een poging gedaan de foutjes eruit te halen, als het goed is klopt het nu weer, of juist niet, maar is het in ieder geval hetzelfde enzo...... of zoiets
Dit maal raak ik het draadje even kwijt. Baseman had (ei(g)nde(n)lijk? ) alles goed. Komt er commentaar. Nou ja, door de snelheid van typen, het ontbreken van een spellingscontrole en de complexheid van de Nederlandse taal, kan ik me daar iets bij voorstellen. Oh ja, nog een tip voor een samengestelde letter: al dan niet met de shifttoetst ingedruk, eerst de toevoeging, dan de letter en zie de samengestelde letter verschijnt. Het is net goochelen, maar het het lukt mij altijd. En dan sta ik nog niet eens in de schaduw van Tommy Cooper.
- V700 register
- Nieuw lid
-