1 op 5,7...normaal?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 09:33 #1175939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tussenstand:

...na 170 kilometer normaal en rustig rijden: 1 op 6,6!

Dat gaat de goede kant op en bevestigt het advies om eerst maar eens 1000 kilometer te rijden.

Hopelijk zet deze positieve trend zich door...

Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 09:53 #1175942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2) De LPG geur duidt op

2) De LPG geur duidt op een lek.

Dit symptoom (alsmede een vermeend hoger brandstofverbruik rijdende op LPG) heb ik waargenomen enkele keren. Zo`n injector, is dat een dure hobby?

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 13:08 #1175962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

EndlessQuest schreef : Zo`n injector, is dat een dure hobby?

Was het niet ergens tegen de 250 euri?

Ik weet dat ik bijna van mijn stoel viel...... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 14:38 #1175968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat mij raden, er gaan er
Laat mij raden, er gaan er vier in mijn auto? En dan zul je zien dat ze alle vier moeten zeker?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 15:02 #1175970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep

Vier voor benzine en in geval van LPi ook nog eens vier.

Schiet lekker op..............

Je kunt die dingen ook ultrasoon laten reinigen, kost ook wat, maar minder dan een nieuwe.

Maarre, weet je zeker dat ie stuk is dan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 16:55 #1175982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En dat iedere 60000km

Veel geld en iedere 60000 zijn de injectorrails op volgens mijn leverancier, die overigens de eerste keer ( na 35000 km) voor zijn rekening heeft genomen. Je moet dan de hele rail vervangen en die kost meen ik 250 euro excl. montage. Je kunt zelf monteren maardan vervalt alle garantie.

Mijn volgende wordt denk ik weer een diesel, hoewel daar het milieu weer niet zo van houdt.

Groet, Klaas, die wel aa het milieu denkt zolang hij maar niet uit zijn grote auto hoeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2007 23:19 #1176195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is een LPT

* het gaat om een LPT >> geen visco-koppeling maar een electrische Fan die het echt alleen doet als de auto te warm wordt of als de airco 'm nodig heeft.

* een slecht gevulde airco koelt slecht >> Fan moet dan vaak aan + compressor moet vaker aankoppelen (vooral dit laatste geeft de motor extra weerstand

* de automaat hoort bij een bepaalde cruise snelheid in de lock-up te schakelen >> geen slip meer van de torque-convertor. Gebeurt dit niet dan zie je dat in het verbruik.

* de thermostaat moet goed in orde zijn. Als deze niet in orde is en altijd open staat dan draait de motor te koel en zal de temp.sensor van de ECU dat doorgeven. De ECU zal dan onnodig teveel brandstof inspuiten.

* de temp.sensor van de ECU moet zelf ook in orde zijn om dezelfde redenen die ik hierboven geef. Als deze kapot is moet dit uit te lezen zijn (als een OBD-foutcode) in de ECU.

* als om enige andere reden de motor in z'n 'noodlooproutine' draait wordt het mengsel ook onnodig rijk gehouden. (want dat is mechanisch veiliger) Ook in dit geval: OBD-foutcodes laten uitlezen.(stekker-aansluiting zit in de bodem van het armsteunkastje onder een afdekplaatje)

* een slechte accu die steeds moet worden bijgeladen is ook een extra belasting voor de motor. De dynamo moet steeds vermogen in de accu pompen, vermogen welke de dynamo aftapt van de krukas. Een ladende dynamo draait gewoon zwaarder mee met de motor.

* een verstopte gesmolten kathalysator is ook niet bevorderlijk voor het verbruik.

* een te lage bandenspanning helpt ook niet. 2,4bar is een prima bruikbare waarde rondom, 1,8bar om maar eens wat te noemen, is echt te laag.

* de dakrails van een stationcar helpen ook niet mee. Doe je niks aan.

* de tray onder de motor scheelt behoorlijk wat. Het klinkt raar maar deze heeft een fors effect op de aerodynamica van de onderkant van de auto.

sinds ik mijn cilinderkop heb laten reviseren + dunnere koppakking + kleppen gesteld + sportnokkenas erin loopt mijn LPT-handbak op LPi ongeveer 1:8 ( en dat is met max 150km/h en nergens onder de 100km/h. Niet druk, geen files. Waarom 150km/h? De motor draait dan (met mijn achteras) in 5 3500tpm. Exact boven de 3500tpm schakelt de ECU over van het draaien op lambda = 1 naar een rijker en veiliger maar ook onzuiniger (power)mengsel. (dat kan ik zien op een AirFuel-meter in de auto.) Rij ik boven de 3500tpm dan gaat het verbruik excessief omhoog. 1:5 is dan niks bijzonders. Overigens praat ik steeds over cruise-toerentallen, bij tussenacceleraties wordt het mengsel ook rijker! Ook onder de 3500tpm. Da's normaal. Ik durf er nu best een fles wijn op te zetten dat ik nu 1:10 op LPG <u>kan</u> rijden als ik m'n best doe.

Ik vind het verbruik van 1:5,? zelfs voor een LPT met automaat excessief hoog. Onnodig hoog, er moet ergens een fout in zitten.  Het zit'm in de details. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2007 23:24 #1176198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fles wijn

En ik durf er een fles wijn op in te zetten dat met mijn B200ft door niemand 1:10 gereden kan worden op gas .

Groet, Klaas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2007 23:48 #1176202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas op.

Je kon je wel eens vergissen............

We zien zondag wel...........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2007 04:18 #1176210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik voel m aankomen

Ik voel er weer een aankomen:

Een zuinigheidsrit! Rondje Ijsselmeer of zo..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC