1 op 5,7...normaal?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was mijn mond nu groter dan het verbruik?
Groet,
Klaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
daalderop schreef : Was mijn mond nu groter dan het verbruik?
Ik ben lang genoeg lid om te weten dat er in het verleden zuinigheidsritten georganiseerd zijn geweest, waar bij mij bij stond dat het verbruik van een ongeblazen 2.3 liter blok uit 1992 me bijna van mijn stoel deed vallen.
<a href="/node/10762" target="_blank">Ik zie trouwens hier</a>, dat wouter het ook niet slecht doet, met volgens mij een G2 installatie in zijn B230. Als hij dat kan halen, dan moet dat bij jou toch zeker lukken.
Die zuinigheidsrit kom je niet meer onderuit.......
Ik kwam op vakantie niet verder dan 619 kilometer op 1 tank LPG: 68 liter bleek later.
Gemiddeld dus 1 op 9,1. (2 volwassenen inclusief bagage, airco geregeld aan en dezelfde rechtervoet als doordeweek naar mijn werk.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rechter voet of linkervinger?
Nee serieus, 80 of 130 rijden makt voor het verbruik niet uit. Meer gas geven heeft echter tot gevolg dat ik 1 op 6 ook wel haal.
1 op 10 op LPG, ik moet het nog maar zien.
Groet, Klaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry voor de late reactie. Nee, ik weet niet zeker dat hij stuk is. Het enige wat ik weet is dat ik tegenwoordig niet boven de 1:8 kom, terwijl dat een paar maanden geleden op 1:9 lag. En dat ik dus af en toe gas ruik.
Groeten,
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb hier ook een 1998 dan wel LPT automaat staan waar ik een poosje mee heb gereden en die haalde met gemak de 1 op 10 en lange stukken 1 op 12, hij liep wel op benzine maar toch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
EndlessQuest schreef : ... En dat ik dus af en toe gas ruik.
Groeten,
Richard
Als gas ruikt is het niet best en moet je er eigenlijk niet meer mee (op LPG) rijden. Waarschijnlijk zit er een gasinjector los (i het spruitstuk) of er is een leiding vanaf het verdeelblok naar een injector toe lek. Laten controleren! Een goede garage heeft een LPG-snuffelaar waarmee lekkages moeten zijn te vinden.
Dit zal ongetwijfeld ook de hoofdoorzaak zijn dat de auto zo'n hoog verbruik heeft. Een lekkage waar 5bar overdruk achter staat daar verlies je veel LPG door.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het zoeken van een lekage is goed zelf ter doen door een zeepsopje net een kwast over alle verdachte delen te smeren. Je krijgt bij de lekage mooie bellen.
 
Groet, Klaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Hallo Volvisti
Bedenk wel, dat zeepsop als het opdroogt nog wel eens wil plakken. Naderhand even het zeepsop wegspoelen is dus wel handig.
Groetjes
Mathy (die ooit stage liep en een collega had die niet de "lekzoekspuitbus" gebruikte, maar zeepsop. Iets dat collega's niet zo'n goed idee vonden.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
...heb ik gebruikt om bij de injectoren te spuiten.
Maar er bubbelde niets. De andere 'verdachte' onderdelen zal ik op deze wijze ook eens onder handen nemen.
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar blijven de foto's Joost?
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.