Na bijna een maand ervaring waarin ik, wanneer de omstandigheden dat toelieten (lees: droog weer), vrijwel altijd open heb gereden ben ik nog steeds dik tevreden.
Met het dak dicht is de auto iets luidruchtiger en op slecht wegdek klappert het dakje een beetje, maar dat neem ik allemaal graag voor lief.
Zeker wanneer het erg warm is en de auto in de zon heeft gestaan dan daalt de temperatuur in de auto heel snel wanneer ik met het het dak open ga rijden. En als ik de zijramen ook nog (een beetje) open dan werkt het dak als een schoorsteen en trekt alle warme lucht er in no-time uit.
Je (ik) moet natuurlijk niet de fout maken door deze configuratie te vergelijken met een cabrio omdat dat geen eerlijk vergelijk is. Ik denk echter wel dat deze configuratie een heel goed compromis is tussen dagelijkse inzetbaarheid en open rijden.
Het artikel over de inbouw heb ik aan de redactie van ons clubblad gestuurd voor het voeren van redactie.
Morgen vertrekken we voor een week naar Oostenrijk. Ik verheug me nu al op het rijden in de bergen met het dak open. Misschien ook wel interessante stof voor een artikel in ons clubblad.