Iemand ervaring met Leo uit Sittard?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2020 23:32 #1459819
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De optie om iets aan te
De optie om iets aan te schaffen met standaard een open dak heb ik ook overwogen. Ik wil hem dan echter wel als dagelijks vervoermiddel in kunnen zetten omdat ik er anders te weinig gebruik van zal maken.
En auto's zonder dak die ik als dagelijks vervoermiddel ik kan zetten zijn zeldzaam en voor mij niet te betalen. Een Mercedes E-klasse cabrio (W124) zou zo'n auto kunnen zijn.
Welbeschouwd is een Volvo 940 voor mij de perfecte mix van een auto die dagelijks inzetbaar is, een auto met echt katakter die je nog volop betrekt bij het autorijden (niet het synthetische van veel moderne auto's) en een auto die als 'hobby auto' kan dienen. Een open dak voegt daar gevoelsmatig een extra dimensie aan toe.
En auto's zonder dak die ik als dagelijks vervoermiddel ik kan zetten zijn zeldzaam en voor mij niet te betalen. Een Mercedes E-klasse cabrio (W124) zou zo'n auto kunnen zijn.
Welbeschouwd is een Volvo 940 voor mij de perfecte mix van een auto die dagelijks inzetbaar is, een auto met echt katakter die je nog volop betrekt bij het autorijden (niet het synthetische van veel moderne auto's) en een auto die als 'hobby auto' kan dienen. Een open dak voegt daar gevoelsmatig een extra dimensie aan toe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
01-04-2020 01:26 #1459821
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Jaaaaah een echte cabrio.
In de zomer heb ik er al 35 jaar een cabrio bij.
Eerst een TR6 voor 5 jaar, later een golf cabrio voor 6 jaar, vervolgens Saab Cabrio. Alle drie in/uit de USA gekocht en met de golf daar ook 7 weken in gereden in de vakantie.
Vanaf 2001 heb ik Volvo C70's (model 1999-2006) in cabrio uitvoering. Allemaal uit Duitsland.
Eerste jaren waren ze gewoon peperduur en in NL zeldzaam.
Inmiddels koop je ze al voor een paar duizend euro.
Erg mooie exemplaren beginnen zelfs al weer duurder te worden.
Maar, wegenbelasting en WA verzekering gaat richting de 100€ per maand.
Maar dat is wel ultiem genieten als je er alleen of met zijn tweeën in rijd.
Ik ga em deze maand weer achter uit de garage halen.
Maar echt goedkope cabrio's vind je bij VW. Veel beschikbaar en goedkoop te onderhouden.
Eerst een TR6 voor 5 jaar, later een golf cabrio voor 6 jaar, vervolgens Saab Cabrio. Alle drie in/uit de USA gekocht en met de golf daar ook 7 weken in gereden in de vakantie.
Vanaf 2001 heb ik Volvo C70's (model 1999-2006) in cabrio uitvoering. Allemaal uit Duitsland.
Eerste jaren waren ze gewoon peperduur en in NL zeldzaam.
Inmiddels koop je ze al voor een paar duizend euro.
Erg mooie exemplaren beginnen zelfs al weer duurder te worden.
Maar, wegenbelasting en WA verzekering gaat richting de 100€ per maand.
Maar dat is wel ultiem genieten als je er alleen of met zijn tweeën in rijd.
Ik ga em deze maand weer achter uit de garage halen.
Maar echt goedkope cabrio's vind je bij VW. Veel beschikbaar en goedkoop te onderhouden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2020 01:29 #1459822
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Baseman-Optie
Hallo Martijn
Ga voor de Baseman optie: Twee schuifdakjes. Zie link in z'n bericht hierboven.
groetjes
Mathy
Ga voor de Baseman optie: Twee schuifdakjes. Zie link in z'n bericht hierboven.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2020 14:25 #1459823
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De kosten voor een extra
De kosten voor een extra cabrio zijn niet direct het probleem (dit kan ik schrijven omdat mijn minister van financiën niet meeleest). Ik heb de onhebbelijkheid dat ik regelmatig gebruik wil maken van een auto of motor die ik in mijn bezit heb. Kan dat niet dan verlies ik mijn interesse. Ik wil er regelmatig mee bezig zijn. Een auto of motor is voor mij meer dan een vervoermiddel of een ding... (nu ik het zo opschrijf moet ik het er misschien toch eens met mijn therapeut over hebben).
Te weinig tijd om te rijden is ook een van de redenen dat ik geen motor meer heb.
Ff off-topic: qua voertuigkeuze ben ik wel redelijk consistent. ik heb heel lang op verschillende typen BMW Boxer (de 4 kleps variant) gereden. Wat mij betreft de 940 onder de motorfietsen.
Weer on-topic: de oplossing met 2 aparte dakjes is het niet voor mij. Hoe mooi ook uitgevoerd door o.a. Baseman. Het heeft er misschien mee te maken dat ik het grootste deel van mijn jeugd door mijn ouders op de achterbank van een 2CV van hot naar her ben vervoerd.
Ondanks alle goedbedoelde suggesties (waarvoor mijn dank!) wordt het dus een groot vouwdak of het standaard stalen dak. Nu alleen nog een (drog)reden verzinnen waarom ik de SIPS balk in het dak niet nodig heb...
Te weinig tijd om te rijden is ook een van de redenen dat ik geen motor meer heb.
Ff off-topic: qua voertuigkeuze ben ik wel redelijk consistent. ik heb heel lang op verschillende typen BMW Boxer (de 4 kleps variant) gereden. Wat mij betreft de 940 onder de motorfietsen.
Weer on-topic: de oplossing met 2 aparte dakjes is het niet voor mij. Hoe mooi ook uitgevoerd door o.a. Baseman. Het heeft er misschien mee te maken dat ik het grootste deel van mijn jeugd door mijn ouders op de achterbank van een 2CV van hot naar her ben vervoerd.
Ondanks alle goedbedoelde suggesties (waarvoor mijn dank!) wordt het dus een groot vouwdak of het standaard stalen dak. Nu alleen nog een (drog)reden verzinnen waarom ik de SIPS balk in het dak niet nodig heb...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2020 14:34 #1459824
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tja...
Hallo Martijn
Je wilt dus niet twee aparte dakjes, omdat je vroeger in een 2CV bent vervoerd waarin een vouwdak zit dat je wel wilt. Dat mag je nog eens uitleggen.
Laat die SIPS balk maar zitten. Tenzij je bij een zijdelingse aanrijding per se wilt dat er doden vallen in jouw auto.
groetjes
Mathy
Je wilt dus niet twee aparte dakjes, omdat je vroeger in een 2CV bent vervoerd waarin een vouwdak zit dat je wel wilt. Dat mag je nog eens uitleggen.
Laat die SIPS balk maar zitten. Tenzij je bij een zijdelingse aanrijding per se wilt dat er doden vallen in jouw auto.
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2020 17:14 #1459825
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Wat valt daar nou aan uit te leggen ?
Heeft te maken met voorkeuren. Met wat je mooi of minder mooi vindt. Jij gooit het alleen op het veiligheidsaspect en Martijn heeft het over wat ie mooier of leuker of nostalgischer vindt.
Volgens mij is Martijn ook wel doordrongen van het veiliheidsaspect schat ik zo in..
Volgens mij is Martijn ook wel doordrongen van het veiliheidsaspect schat ik zo in..
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2020 17:43 #1459826
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nog eens
Hallo Peter
Lees nog eens wat ik heb geschreven en denk er dan eens goed over na!
groetjes
Mathy
Lees nog eens wat ik heb geschreven en denk er dan eens goed over na!
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2020 20:12 #1459828
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Wat
begrijp ik dan niet ?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2020 21:14 #1459830
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Martijn heeft het over gevoel
Martijn heeft het over gevoel. Mathy heeft het over veiligheid. Twee verschillende uitgangspunten.
En Peter constateert dat verschil in uitgangspunt correct (en geeft geen waardeoordeel).
Voor wat het waard is: ik dat Peter een juiste waarneming heeft gedaan.
En Peter constateert dat verschil in uitgangspunt correct (en geeft geen waardeoordeel).
Voor wat het waard is: ik dat Peter een juiste waarneming heeft gedaan.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2020 00:27 #1459835
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Dat was
Mijn inschatting ook.
Vandaar dat ik een "brug" probeerde te slaan tussen die twee gedachtengangen.
Vandaar dat ik een "brug" probeerde te slaan tussen die twee gedachtengangen.
Moderators: Jerry Stam