Iemand ervaring met Leo uit Sittard?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2020 14:22 #1109610
door V700 register
Iemand ervaring met Leo uit Sittard? is gemaakt door V700 register
In deze barre tijden gaan onze gedachten vooral uit naar de mensen die het echt slecht hebben zoals zieken, nabestaanden en zorgverleners.
Desondanks, of misschien wel juist daarom, dwalen mijn gedachten zo nu en dan af naar betere tijden en leukere dingen.
Op Marktplaats kwam ik een advertentie tegen van Leo uit Sittard. Leo bouwt o.a. Webasto vouwdaken uit Twingo's in andere auto's in. Hij heeft inmiddels een aantal Volvo's onder handen genomen, waaronder een 745 en een S90.
Ik ben erg charmeerd van het idee om een vouwdak in een van onze 944's in te laten bouwen.
Omdat de operatie echter nagenoeg onomkeerbaar is heb ik nog wel wat vragen O.a. over de roestbescherming van de zaagsnede en de stevigheid van de koets na ombouw.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze ombouw? Zowel vwb de kwaliteit van de ombouw alsook vwb het comfort na inbouw.
Alvast bedankt.
Groet,
Martijn
Desondanks, of misschien wel juist daarom, dwalen mijn gedachten zo nu en dan af naar betere tijden en leukere dingen.
Op Marktplaats kwam ik een advertentie tegen van Leo uit Sittard. Leo bouwt o.a. Webasto vouwdaken uit Twingo's in andere auto's in. Hij heeft inmiddels een aantal Volvo's onder handen genomen, waaronder een 745 en een S90.
Ik ben erg charmeerd van het idee om een vouwdak in een van onze 944's in te laten bouwen.
Omdat de operatie echter nagenoeg onomkeerbaar is heb ik nog wel wat vragen O.a. over de roestbescherming van de zaagsnede en de stevigheid van de koets na ombouw.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze ombouw? Zowel vwb de kwaliteit van de ombouw alsook vwb het comfort na inbouw.
Alvast bedankt.
Groet,
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
25-03-2020 15:59 #1459755
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Wist niet dat het bestond,
Wist niet dat het bestond, maar lijkt me best wel geinig!
Ik denk dat je wel terecht vragen hebt over stevigheid van de koets, zo te zien sneuvelt er een balk bij B-stijl. Wat er dan nog van SIPS overblijft....
Ik denk dat je wel terecht vragen hebt over stevigheid van de koets, zo te zien sneuvelt er een balk bij B-stijl. Wat er dan nog van SIPS overblijft....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2020 17:43 #1459758
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben inderdaad bang dat het
Ik ben inderdaad bang dat het aluminium frame van het vouwdak weinig bij zal dragen aan de botsveiligheid van de auto.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2020 19:35 #1459760
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Forumlid Baseman heeft ooit
Forumlid Baseman heeft ooit zelf 2 glazen schuifdaken in een 940 gebouwd.
Zowel voor als achter de dwarsbalk past een schuifdak.
Hij heeft er op het forum over geschreven maar ik kan het niet meer terugvinden.
Piet
Zowel voor als achter de dwarsbalk past een schuifdak.
Hij heeft er op het forum over geschreven maar ik kan het niet meer terugvinden.
Piet
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2020 23:42 #1459762
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tussenruimte
Hallo Piet
Maar dat waren twee schuifdaken. Het gaat hier volgens mij om een vouwdak, waarbij niet een plaat (metaal of glas) verschuift, maar een lap "stof" opgevouwen wordt.
groetjes
Mathy
Maar dat waren twee schuifdaken. Het gaat hier volgens mij om een vouwdak, waarbij niet een plaat (metaal of glas) verschuift, maar een lap "stof" opgevouwen wordt.
groetjes
Mathy
- Pieter Donders
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2020 00:02 #1459764
door Pieter Donders
Beantwoord door Pieter Donders in topic Vouwdijk
Houd er ook rekening mee dat even vouwdak veer meer lawaai maakt.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-03-2020 00:49 #1459765
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik heb het twingodak ook ingebouwd.
Maar dan wel in mijn Fiat Panda van 2009. Het was passen en meten want ik had maar een kleine CM over tussen de dakversterking bij de voorruit en de dakversterking en radio antenne bij de achterklep. Bij baksteen is ruimte natuurlijk geen issue. En de middenbalk in het dak ter hoogte van de B-stijl moet er uit. Hij wordt er inderdaad niet sterker op. Jouw keus. Ik heb een zaagmal liggen voor eventuele vervolg inbouw in aan andere kleine auto. Als het past zaag ik het er zeker weer in. Ik rijd met de panda voornamelijk in de buurt. Maar op de snelweg wordt het er niet stiller op. Maar met zon als vandaag is het een heerlijk dak. Semi cabrio. De zaagranden heb ik met zinkspray tegen roest bewerkt. Bijgevoegd een foto.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2020 19:44 #1459770
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Is zo een
Twingo dakje niet in te korten dat ie net wel past tussen de balken ?
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-03-2020 20:18 #1459771
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Inkorten zal gezien de complexiteit niet lukken.
Hier zie je hoe ik het heb ingebouwd.
forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=35&t=15791
Dan zie je ook dat inkorten niets gaat worden.
forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=35&t=15791
Dan zie je ook dat inkorten niets gaat worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2020 09:20 #1459772
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wytze,
Wytze,
Na het lezen van jouw leuke verhaal op het Panda forum kriebelt het nog meer bij mij.
Het laten vervallen van de dwarsversteviging t.p.v. de B-stijl is wel een dingetje waarvan ik nog niet weet wat ik ervan vind.
Op se snelweg hoor je meer windgeruis. Kan je ook vertellen vanaf eelke snelheid het storend voor je wordt? Op zich zou ik ermee kunnen leven om wat geluidcomfort in te leveren ten gunste van een open dak.
Het dakje kan ook werken als een soort natuurlijke snelheidsbegrenzer.
Na het lezen van jouw leuke verhaal op het Panda forum kriebelt het nog meer bij mij.
Het laten vervallen van de dwarsversteviging t.p.v. de B-stijl is wel een dingetje waarvan ik nog niet weet wat ik ervan vind.
Op se snelweg hoor je meer windgeruis. Kan je ook vertellen vanaf eelke snelheid het storend voor je wordt? Op zich zou ik ermee kunnen leven om wat geluidcomfort in te leveren ten gunste van een open dak.
Het dakje kan ook werken als een soort natuurlijke snelheidsbegrenzer.
Moderators: Jerry Stam