Volvo 960 S90 V90 Bladveer ==> Interessepeiling fabricage

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2016 12:31 #1427956 door V700 register
Tot gisteren nog steeds geen antwoord op mijn mail naar de Volvo dealer in de VS..daarom gisterenmiddag maar even gebeld..ze doen geen verzendingen buiten de VS...ik ben doorverbonden met het magazijn..onderdeel ook niet in stock..de behulpzame medewerker heeft meteen gekeken of de bladveer nog ergens bij een dealer in de VS leverbaar was...nee dus.
Ik ben dus in de markt voor een nieuw te maken veer...verwacht dat er in clubverband wel enkele tientallen gegadigden zijn ..

groet Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2016 13:40 #1427957 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Versturen naar Europa.
Er bestaan een paar firma's in USA, gerund door Nederlanders die daar wonen, die als tussenpersoon optreden in die gevallen dat je iets koopt bij een firma die niet rechtstreeks naar Europa wil versturen.
Coleman camping spullen is ook zo'n firma, een aantal van hun producten is niet in Europa leverbaar, wil je die in de USA bestellen kun je bij zo een tussenpersoon terecht.
Ik heb niet direct namen beschikbaar, even zoeken.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2016 10:34 #1427974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook hier de dikke veer met nivomats
Blijkbaar heb ik indertijd één van de laatste veren kunnen kopen gewoon bij de dealer.
Na een operatie van een weekend zat hij eronder.
Mijn ervaring.
1) Het ziet er minder mooi uit, dat lage was mooier (smaak)
2) Ik kan weer zonder dreun van de trekhaak op het wegdek de garage uit.
3) Het rijgedrag is is minder huppelend, het gewicht van de auto leunt nu helemaal op de bladveer en niet deels op een opgepompte schokbreker.
4) Het is een fractie stugger maar qua schokbreking hebben de nivomat's het hele jaar vakantie behalve als ik op vakantie ga. Ze slijten dus minder en dan vooral het doorzakverhaal. Daar zou je alleen nog last van kunnen hebben na een nacht met volle bepakking.
5) Als ik had geweten van die Lexus schokbrekers met veren erom...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2016 19:42 #1428035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bladveer laten maken.
Hallo Allen,

Ik ben met verschillende bedrijven in contact gekomen die de mogelijkheid hebben om de bladveer opnieuw te produceren naar de exaxte specs van Volvo. Echter dit is echt niet zomaar iets. Hier moet een speciale mal voor gemaakt worden die enorme hoge druk kan weerstaan. Ik weet inmiddels waar de bladveer van gemaakt is en het probleem is dat deze voor 70% bestaat uit glasvezel die dus onder ZEER hoge druk in een mal is geperst (anders is de 70% niet haalbaar en zal hij afwijken van de specs). Slechte nieuws is dat het produceren van ALLEEN de mal tussen de 7000 en 10000 euro ligt en dan heb ik het nog niet over het product zelf (dus de daadwerkelijke bladveer). Deze zouden dan ongeveer rond de 300 euro per veer liggen.

Omdat deze kosten natuurlijk niet zijn op te brengen als je er bijvoorbeeld maar 100 laat maken lijkt deze actie op zijn eind te lopen. De beste optie lijkt mij om een verzoek te sturen (met ALLE leden die interesse hebben in een nieuwe (dikke) bladveer) naar Volvo Zweden om te kijken of ze er nog een keer een paar kunnen stampen. Helaas geen beter nieuws.

Wellicht is het een idee om een grote brief te maken namens de mensen die interesse hebben in een veer en deze op te sturen? Ik zou hier wel de lead voor willen nemen.

Ik hoor graag jullie gedachten hierover.

Met vriendelijke groeten,

Roderick Plevier.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2016 20:58 #1428036 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Een gebruikte dikke sedan
Een gebruikte dikke sedan bladveer is een goed alternatief voor een nieuwe dunne estate bladveer. Is al door diverse mensen gemonteerd.

Anders dit eens proberen: www.sistema-gopren.com ,

Als dat werkt is het nog simpeler.

Piet

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2016 21:19 #1428037 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Maar ook de gebruikte sedan
Maar ook de gebruikte sedan-veren zijn over niet al te lange tijd op.
Wil je de V90 als klassieker een toekomst gunnen, dan zal er een echt alternatief gevonden moeten worden. Via de VKV cq het VOD proberen of Volvo nog eens een set kan/wil laten maken is zo'n alternatief. Geberut dat niet, dan is de kans klein dat er genoeg van die autos de 25 jaar halen om het nog eens te proberen...

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2016 21:22 #1428038 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die rammeldingen uit je
Die rammeldingen uit je linkje werken al niet voor de schroefveren waarvoor ze bedacht zijn, laat staan voor de dwarse bladveer van compleet andere constructie.
Een paar jaar geleden stond iemand met een stand ervoor op de VKB, en die werd niet blij toen er ervaringsdeskundigen bij zijn praatje kwamen staan...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2016 21:28 #1428039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dikke bladveer is ok.
De dikke bladveer is inderdaad super (heb ik zelf nu ook liggen) maar deze zal denk ik na verloop van tijd ook minder worden en ze worden steeds zeldzamer. Ik ben altijd voorstander van nieuw vandaar dat ik eens geinformeerd heb waar het nu eigenlijk van gemaakt is en of het dus mogelijk is om dit te reproduceren.

Ik weet zeker dat de mal nog bij Volvo Zweden ligt omdat deze mallen ontzettend kostbaar zijn om te maken. Volgens de experts die ik gesproken heb zal de mal van volvo nog wel 5x zo duur geweest zijn omdat er hier natuurlijk ook veel meer uitgemaakt moesten worden. Deze mal gooien ze dus vermoedelijk niet weg.

Als er maar genoeg mensen interesse hebben in een nieuwe zal volvo misschien nog wel een keer een run doen.

Met vriendelijke groeten,

Roderick Plevier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2016 00:23 #1428048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mal veer 960 - part nr 9140471
Roderick.,

bedankt voor je inspanningen en berichten..je zegt dat je de lead wil nemen in een actie naar Volvo. Als alle leden die interesse hebben jou een mailtje sturen, weten we hoeveel we zowieso kunnen bestellen/ Ik ben in elk geval in de markt voor 1.

groet Ron

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2016 15:16 #1428051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw echt nodig
Hoi Roderick,

De Sedan bladveer met normale schokdempers volgens mij vrijwel geen last van doorzakken, maar ik kan het mis hebben.

Ik heb onlangs een 1995 960 sedan met 412.000 km met 80L lpg tank gedemonteerd en de stand hoogte achter was nog normaal.

Mogelijk dat er eerst gekeken kan worden naar de ervaringen van stationrijders zonder nivomaten. Er zijn mijns inziens voldoende geschikte veren te vinden en nivomaten beperken de eventeule slijtage ook.

Groet

Moderators: Jerry Stam