Volvo 960 S90 V90 Bladveer ==> Interessepeiling fabricage
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2019 00:46 #1457391
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie weet waar ik de rubbers
Wie weet waar ik de rubbers voor montage van de bladveer kan bestellen ?
Lijkt op de mij bekende kanalen uit productie/niet meer leverbaar..
Onderdeel nummers 6819182 & 6819183
Lijkt op de mij bekende kanalen uit productie/niet meer leverbaar..
Onderdeel nummers 6819182 & 6819183
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2019 14:32 #1457397
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Rubbers voor montage van de bladveer
Dag, Alois..
De rubbers voor montage van de bladveer zijn sinds ca. 2 jaar ook niet meer leverbaar helaas.
De montage rubbers daar werk ik momenteel aan om die ook op nieuw uit te brengen.
Je kunt de oude rubbers nog wel een keer gebruiken, mooi is anders dat weet ik,. Maar er is even niks anders voor handen.
De bladveer is weer nieuw te leveren, de eerste serie van 25 geproduceerde veren komen binnenkort bij mij binnen om uit te leveren.
Deze zijn dus ook allemaal verkocht inmiddels.
Zijn nu bezig om er een vervolg aan te geven.
Groeten Henk Huisman
De rubbers voor montage van de bladveer zijn sinds ca. 2 jaar ook niet meer leverbaar helaas.
De montage rubbers daar werk ik momenteel aan om die ook op nieuw uit te brengen.
Je kunt de oude rubbers nog wel een keer gebruiken, mooi is anders dat weet ik,. Maar er is even niks anders voor handen.
De bladveer is weer nieuw te leveren, de eerste serie van 25 geproduceerde veren komen binnenkort bij mij binnen om uit te leveren.
Deze zijn dus ook allemaal verkocht inmiddels.
Zijn nu bezig om er een vervolg aan te geven.
Groeten Henk Huisman
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2019 20:42 #1457411
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Super dat de eerste serie
Super dat de eerste serie bladveren al verkocht zijn voor ze binnenkomen !
Setje strakke rubbers kan ik wel gebruiken, situatie is nu zoals dit,
[img src=" a.d-cd.net/18469das-960.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
Geleend van deze site, www.drive2.ru/l/8465252/
Setje strakke rubbers kan ik wel gebruiken, situatie is nu zoals dit,
[img src=" a.d-cd.net/18469das-960.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
Geleend van deze site, www.drive2.ru/l/8465252/
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-10-2019 17:18 #1457430
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Zelf gieten?
Is dit een complex rubber qua vorm? Mogelijk kan je iets als dit overwegen:
polyestershoppen.be/polyurethaanhars/pu-...r-shore-a80-465.html
. Geen idee wat de specificaties qua flexibiliteit zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2019 10:33 #1457445
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf gieten
Is zeker geen complex rubber om te gieten met dat PU spul.
Is best een idee,
stuk ijzer in het rubber namaken (wat na al die jaren dus totaal is opgezet/verroest/vervormd)
en een mal maken om te gieten
Dat het rubber wat harder is mag wel, zolang de bladveer maar niet afslijt.
En pu kan bijv. ook al zachter dan a80, meen a40
Is best een idee,
stuk ijzer in het rubber namaken (wat na al die jaren dus totaal is opgezet/verroest/vervormd)
en een mal maken om te gieten
Dat het rubber wat harder is mag wel, zolang de bladveer maar niet afslijt.
En pu kan bijv. ook al zachter dan a80, meen a40
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2019 14:43 #1457448
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik las: Synthetic materials
Ik las: Synthetic materials such as Thermoplastic elastomers (TPE'S) are good substitutes for rubber.
Die zou je met een 3d-printer kunnen fabriceren. Geen idee of het wat is.
Die zou je met een 3d-printer kunnen fabriceren. Geen idee of het wat is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2019 23:15 #1457451
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of met een 3d scanner een
Of met een 3d scanner een scan maken van een goed rubber, en met een 3d printer mallen maken om dan in serie rubbers te maken met PU spul.
En er moet ook nog iets in het rubber, origineel is dat van ijzer maar alu of rvs misschien beter goed idee.
Als er al 25 bladveren verkocht zijn zou ik zeggen dat er in die orde van grote ook vraag is naar setje nieuwe (verbeterde) rubbers is.
Ben benieuwd waar H Huisman mee komt !
En er moet ook nog iets in het rubber, origineel is dat van ijzer maar alu of rvs misschien beter goed idee.
Als er al 25 bladveren verkocht zijn zou ik zeggen dat er in die orde van grote ook vraag is naar setje nieuwe (verbeterde) rubbers is.
Ben benieuwd waar H Huisman mee komt !
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2019 18:30 #1457458
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Er zijn waarschijnlijk meer
Er zijn waarschijnlijk meer liefhebbers voor goede rubbers, want bij vervangen van een dunne bladveer door de dike van een sedan zonder nivomats, wat voor velen een goedkopere oplossing is dan een nieuwe veer, kom je ook tegen dat die rubbers zijn vergaan.
De veer is ongeveer op de 3D scan methode gedupliceerd, maar er moest natuurlijk ook een veerkarakteristiek bepaald worden. Dat is bij het rubber allemaal wat minder kritisch.
De veer is ongeveer op de 3D scan methode gedupliceerd, maar er moest natuurlijk ook een veerkarakteristiek bepaald worden. Dat is bij het rubber allemaal wat minder kritisch.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2020 01:59 #1459106
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Composiet bladveer en montage rubbers.
Volvo 960 en S en V 90 liefhebber.
de Composiet bladveer 9140471 is reeds weer leverbaar zoals al een beetje bekend is.
De eerste serie is reeds uitverkocht, en ik ben met voorbereiding van de tweede serie veren bezig momenteel.
De rubbers daar wordt reeds ook aan gewerkt, en dat is niet zo maar een stukje ijzer met wat rubber er tussen, dat rubber moet ook van hoogwaardige kwaliteit zijn wil het Volvo waardig zijn en betrouwbaar zijn, het moet er niet naar 10 jaar gebruik tussen uit draaien met in en uitveren.
Met vriendelijke groet Henk Huisman
Website: <a href=" volvo960parts.nl/ " target="_blank">volvo960parts.nl
de Composiet bladveer 9140471 is reeds weer leverbaar zoals al een beetje bekend is.
De eerste serie is reeds uitverkocht, en ik ben met voorbereiding van de tweede serie veren bezig momenteel.
De rubbers daar wordt reeds ook aan gewerkt, en dat is niet zo maar een stukje ijzer met wat rubber er tussen, dat rubber moet ook van hoogwaardige kwaliteit zijn wil het Volvo waardig zijn en betrouwbaar zijn, het moet er niet naar 10 jaar gebruik tussen uit draaien met in en uitveren.
Met vriendelijke groet Henk Huisman
Website: <a href=" volvo960parts.nl/ " target="_blank">volvo960parts.nl
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2020 21:31 #1459317
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic interesse in reproductie bladveer
onze V90 hangt behoorlijk op zn gat, al komt de achterkant nog wel mooi omhoog als je gaat rijden. Na 550.000 km en bij mijn weten nog de originele bladveer is dat niet zo gek, vind ik.
vervangen is een hoop werk lijkt me, welke garage in de omgeving Haarlem / Amsterdam zou dat kunnen? (ik ben zelf niet echt handig en heb nul gereedschap of werkplaats). Ik wil dat eerst even weten voordat ik zo'n reproductie veer ga bestellen bij volvo960parts.nl
vervangen is een hoop werk lijkt me, welke garage in de omgeving Haarlem / Amsterdam zou dat kunnen? (ik ben zelf niet echt handig en heb nul gereedschap of werkplaats). Ik wil dat eerst even weten voordat ik zo'n reproductie veer ga bestellen bij volvo960parts.nl
Moderators: Jerry Stam