Inventarisatie bladveermontage bij Nordicar
- V700 register
- Nieuw lid
-
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=174674
www.samsteffansson.se/2010-03-12
Su wat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Postma schreef : Kwam ik tegen. Leuk leesvoer:
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=174674
www.samsteffansson.se/2010-03-12
Su wat
Interessant leesvoer inderdaad. Zal de dikkere bladveer dan dus bij de sportset zijn geleverd met inderdaad nr. 3529932?
En denken jullie inderdaad dat de normale nivomats ook te combineren zijn met deze veer, maar dat de auto dan niet meer verlaagd wordt maar alleen stugger?
Met andere woorden: er zit geen vorm verschil tussen de twee verschillende bladveren die de auto lager legt. De veer is alleen dikker en daardoor dus stugger?
Please correct me if I am wrong....
cheers, Thijs
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
mbroeren schreef : Geen idee. Een dezer dagen word ik teruggebeld door Nordicar voor een prijsopgave. Zoals gezegd ga ik voor de steviger bladveer. Het verschil tussen de auto van Jan (vol geladen en getankt) en die van mij (leeg en geen LPG) was qua comfort zó klein (behalve dan de strakkere wegligging) dat ik voor die optie ga.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Postma schreef :
jwielsma schreef : Mocht er gekocht gaan worden en je hebt aantallen nodig dan wil ik alleen de veer.
Ik zet hem er zelf wel onder en ik wil de dikke. 9140471
Jawel. in combinatie met mijn nagenoeg nieuwe nivomats.
Lees nu dit draadje. Want vanmorgen bij het achteruit rijden de straat op hoorde ik de trekhaak aan de grond komen,… Heb ook het idee dat de linkerachterkant wat meer doorzakt na een drempel t.o.v. de rechterkant. Mijn vermoeden is dan ook dat er een Nivomat lek/ kapot is. Samen met het eerdere topic ( www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/28867 ) voel ik het meeste ervoor een nieuwe stuggere veer te monteren met een andere linker Nivomat.
Dus wanneer er een groupbuy met een eventuele verendag komt houd ik mij aanbevolen. Want ook mijn 960 zakt heerlijk door z´n knieën na een nacht rusten,…
Ik heb hier nog twee nivomats die onder mijn wagen vandaan komen.
één daarvan zakt niet zo snel door.
De andere al na enkele minuten...
En met de trekhaak over de grond de garage uit is hier standaard.
Zelfs met lege achterbak...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Postma (alleen bladveer)
jwielsma (alleen bladveer)
mbroeren (incl montage bij Nordicar)
budo (incl montage bij Nordicar)
rik??
frits?? (niet dacht ik?)
Omdat ik iig op korte termijn mijn bladveer laat vervangen door Nordicar (het lijkt erop dat het totaalbedrag vér onder de 500 komt) en zij tot het bestellen van 1 of meerdere (=gunstiger) veren overgaan, vraag ik je nu aan te geven mee te doen met de bestelling van de veren en alvast aan te geven of je ook geïnteresseerd bent in montage aldaar.
Hoe meer veren en montage, des te meer korting en de uurlonen liggen daar behoorlijk lager dan die van Volvo.
Dus: graag een enigszins bindende uitspraak over de afname van een bladveer en eventuele montage (of niet). Dan bestellen die jongens niet teveel en hebben we mogelijk gezamenlijk wat financieel voordeel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben gisteren nog bij de dealer geweest om extra info te vragen over de verschillende soorten en bestelnummers van de veren. Geen steek wijzer geworden helaas. Laten we zeggen dat we een uniek veersysteem onder onze auto's hebben en dat dat soms zo zjin nadelen heeft...... Welk bestelnummer gaat Nordicar straks leveren? 6819300 (zal niet), 3529932 of 9140471??
Maar ik zie ernaar uit dat de auto weer fier op haar wielen blijft staan, zeker als dat minder dan €500 kost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus wanneer we weten wat een losse veer en de montage hiervan kost kan ik je uitsluitsel geven voor welke optie ik ga.

PS goed bezig!!

- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
 mbroeren schreef : Goed, om een oud draadje maar weer even uit het stof te houden heb ik inmiddels ook gebeld met Nordicar en gevraagd wat zij ervoor vragen. Peter gaat dit nu uitzoeken maar was best geïnteresseerd in meerdere opdrachten met in ruil daarvoor wat korting.
Even zonder verplichting maar puur voor de aantallen van de prijsopgaaf: wie zou er eventueel geïnteresseerd zijn dit daar te laten doen (Heerhugowaard)?____________________
Leef je passie!