Inventarisatie bladveermontage bij Nordicar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
belangrijk punt van aandacht maar die wissel je vrij gemakkelijk zonder speciaal gereedschap zag ik bij Smit toen.budo schreef : Er wordt met bijna 4 uur werkplaats rekening gehouden. Ik weet niet hoe je rubbers zijn, maar als dat ook oud is, is dit natuurlijk een goed moment om dat mee te laten nemen. Nivomatten is ook zo'n punt van aandacht!
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik meen dat Volvo officieel er 3.3 uur voor rekent maar de dealers waar ik tot nu toe contact mee heb gehad zeggen er veel langer mee bezig te zijn.960 estate 1996 schreef : Enig idee hoe lang de operatie duurt ?
Bij Nordicar of Volvo dealer.
En als de bladveer eronderuit gaat.
Moet je dan niet gelijk ook ................. vervangen (rubbers/ stabi stangetjes of zo)
Frits ( die dan weet hoeveel boeken hij moet meenemen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik moet één dezer dagen naar van Kuijk om wat kleine spulletjes te halen. Is er al een bedrag van Nordicar, zodat we kunnen gaan beslissen wat we gaan doen? Ik vind het wel zo netjes dat even naar van Kuijk terug te koppelen, zowel een ja als een nee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de offerte aangevraagd - hij is het een en ander aan het uitzoeken. Vandaag nog contact gehad over diktes van de bladveren en zijn suggestie te kijken of er nog andere varianten zijn (bladveren). Helaas kan ik niet in zijn agenda kijken maar ik vermoed dat een definitieve reactie niet lang op zich laat wachten.
Zelf heb ik de boel mogelijk iets vertraagd door het dilemma voor te leggen of er echt wel een dikkere bladveer nodig is om het probleem op te lossen. Dit ivm het relaxte veercomfort waar ik toch ook wel wat waarde aan hecht. Hij is nu aan het uitzoeken wat de alternatieven zijn.
groetz
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij adviseert niet de dikkere te nemen icm mijn 9173202 Nivomats.
Wat vinden jullie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook niet echt last van het doorhangen.
Heb dan ook geen LPG tank achterin liggen.
Zeker nu er ook een advies ligt om geen dikkere bladveer te gebruiken.
Succes verder ermee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even voor de goede orde. De vervanging van de bladveer bij mijn V90 door Scholten Arnhem heeft mij € 560,- gekost, incl. btw (waarvan materiaalkosten € 192,-) en geen € 850 zoals hierboven wordt gemeld. Ik had de behoefte eventjes dit recht te zetten, omdat er in het lijntje ook firmanamen in het geding zijn.
Niettemin, het is een (zeer) dure reparatie (vanwege de montage-tijd), maar qua veercomfort ken je de wagen niet meer terug (in positieve zin).
Groet,
Frans, (lidnr. 555, Volvo V90 '97).