Stay
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jaques
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Jaques of Jacques,Jacques940 schreef : Het gaat toch om die onderste stay ? Die is bij mij in W-vorm want anders komt hij tegen mijn carter aan ...... Wel enorm goed merkbaar, ook met een trage diesel.
Jaques
Dit is het goede antwoord! Proficiat. Volvo heeft dus maar 1 model gemaakt en die past op al de typen van die tijd.
Die bochten zijn dus alleen nodig bij de diesel, dus artikelbeperking!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
In lange snelwegbochten bij circa 80 km/uur (bv haakse opritten/afritten) merk ik toch wel een verbetering in de stuurkarakteristiek. Het voelt toch allemaal wat steviger en strakker aan..
The Stay is there to stay!
Groet Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Nee niet echt . De rechte buis kan gewoon wat meer naar achteren geplaatst worden. (Een buisje buigen kan ik wel maar als het niet nodig is) Nee kijk maar een keertje bij de diesel dan wordt het snel duidelijk.flip_21 schreef : Dus buiten het dieselcarter is ook de uitlaat een reden
....
Groet
Uitlaten met losliggende ommanteling komt nogal eens voor.
Meteen een vraag: wie weet tot wanneer die downpipes met die extra ommanteling gemaakt zijn? Heeft die ommanteling wel echt zin? Behalve dan dat ze rammelen. Nieuw zijn ze niet meer gemonteerd.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Zoals bekend functioneerd ie alleen bij hogere temperaturen en bereikje met de isolatie bekledingsstukken. Hij wordt dus sneller warm en wordt warmer.
Geen idee tot wanneer ze zijn gebruikt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wytze schreef : De ommanteling is puur om de uitlaatgassen minder afgekoeld de kat in te leiden.
Zoals bekend functioneerd ie alleen bij hogere temperaturen en bereikje met de isolatie bekledingsstukken. Hij wordt dus sneller warm en wordt warmer.
Geen idee tot wanneer ze zijn gebruikt.
precies, warmere gassen naar de kat.
mijn 240 heeft ergens in 1998 ofzo nog een nieuwe downpipe gekregen (grote steen tegenop gekomen oid). die is nog ommanteld. geen rammeltjes tot nu toe (behalve die Walker demper, bleh)