1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2009 23:07 #761425 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Je hebt me overtuigd, ik heb niets gezegd :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 09:27 #761449 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;93114 schreef : ja, camber wordt hiermee ook beinvloed. de wielen krijgen ongeveer dezelfde hoek als de achterwielen nu al hebben.

en dat is precies waarom een 300 met brede bandjes er van achteren zo leuk uit ziet! // V300 \\

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2009 23:11 #761620 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik moet wel zeggen dat ik en Frits nu al een 2-tal stuurhuizen hebben liggen waar de bus wel heel veel speling heeft. Hoe meer speling die heeft, hoe harder hij nog eens verslijt. Vandaar dat ik hem spelingsvrij wil hebben; dan is de boel dus in principe ook degelijker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2009 23:20 #761622 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Eerst de dag maar eens begonnen met het monteren van de dubbele stabilisatorstang:



Daarna eens gekeken of het nieuwe rubber past (15inch LM-velgen :yesyes:):

Alles bij elkaar komen de buitenkanten van de wielen bijna 3,5cm verder naar buiten :wtf:. Samen met het verlengen van de draagarmen dus.
Jammergenoeg wordt dit een probleem bij de APK. De spoorbreedte mag namelijk maximaal 5cm afwijken in de nieuwe APK-regelingen zoals die 1 mei van kracht worden. Daar verzinnen we nog wel iets op :yesyes:

En tot slot:

Stuggere voorveren (de linkse)! Rechts zijn de originele voorveren te zien waar al een wikkeling van af is geslepen. Jammergenoeg zijn de "nieuwe" veren iets te kort waardoor ze los kunnen komen te liggen in de veerschotels. Deze jongen heeft hier iets op bedacht, namelijk: zorgen dat de schokbreker dieper komt te liggen.
Dat gaan we dus morgen doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2009 00:29 #763506 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zo we hebben "even" de wegligging aangepast:
De schokbreker was te lang voor de veer; dus de schokbreker naar beneden verplaatst. Simpelweg de onderkant uit de veerpoot gehaald en de schokbreker hier doorheen laten steken.

Aan de bovenkant houdt je dus een stuk over. Daarvoor heb ik een busje gedraaid.

De veerpoten waren klaar om eronder te hangen:


Stuurhuis netjes schoongemaakt en opnieuw ingevet:


Daarna de boel in elkaar gezet:

De dubbele stabilisatorstang

Ophangpunt stabilisatorstang aan de draagarm. Hiervoor heb ik nieuwe pennen gemaakt


Resultaat:

Belachelijk veel stuuruitslag :w00t:


En veel negatief camber:



Morgen wordt het eindelijk tijd voor een testritje, ben echt benieuwd hoe 't rijdt :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2009 00:58 #763675 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat negatieve camber staat altijd goed!
Ben benieuwd naar je nieuwe draaicircel... :D

8 meter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2009 12:19 #763704 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
En en en en en?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2009 13:49 #763717 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
hahahaha die stuuruitslag is wel heel erg bruut:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 13:05 #763912 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Gelukkig heb je geen voorwielaandrijving, dan zou je net als bij een botsauto zover door kunnen sturen dat je ineens achteruit gaat rijden... :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2009 20:05 #764001 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik heb er zaterdag nog effe snel een rondje mee kunnen rijden.
??n groot pluspunt: hij is voor al een heel stuk stijver geworden. Daarnaast heb ik nog geen moment last gehad van onderstuur. De achterkant is nog altijd een heel stuk stijver dan de voorkant. Daarnaast moeten de Koni's achter nog een stuk straffer afgesteld worden aangezien hij nog een beetje springerig is aan de achterkant.

De stuuruitslag is echt handig, vooral bij het inparkeren :+
Ook het negatief camber heeft echt wel z'n voordeel. Binnenkort effe 't ding uitlijnen bij de Kwikkwak. Ik heb het nu allemaal op het oog gedaan. Het klopt vrij aardig, hij trekt niet naar links of rechts maar het kan altijd beter. Op hogere snelheid wiltie een beetje gaan zoeken, volgens heeft hij iets teveel uitspoor dus.

Helaas heb ik buiten positieve punten ook negatieve punten ontdekt:
De stabilisatorstang achter is echt TE stijf. Hij tilt nog steeds 1 achterwiel op in de bochten, daardoor reageert de auto heel onvoorspelbaar en TE overstuurd. Wanneer ik de auto kaal ga plukken om gewicht te besparen zal dit alleen nog maar erger worden, vrees ik.

Daarnaast begin ik ook steeds meer het nut van de polybushes in te zien. De huidige rubber zijn echt veel te slap voor de rest van de auto. Binnenkort ga ik dus de belangrijkste bussen vervangen door nylon; namelijk die van de bladveren. Hierdoor hoop ik dat ik een heel stuk zijdelinkse speling van de achteras op kan vangen. Mocht dat niet goed uitpakken, dan moet er een panhard-stang tussen komen............

Nog maar zat te verbeteren dus ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD