1.7 Turbo 440 in 343DL

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 20:11 #768441 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
die ervaringen met de juten kan ik inderdaad delen. al hebben ze bij mij nog nooit onder de kap gekeken:) wel eens in de kofferbak "we hoorden wat voorbij stuiteren"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2009 21:55 #769107 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zo, nog een paar leuke fotootjes gevonden van afgelopen zondag :yesyes:

Is meteen goed te zien dat wat het nadeel van de stabilisatorstang aan de achterkant is ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 22:13 #769111 door Anjo van den Akker
h?e, jij tilt je beentje toch ook wel eens op?

over de aanpassingen aan je voorwielophanging; dat rubber aan de voorzijde plakte eigenlijk continue GOED aan de grond, dat was zelfs vanaf de tribune goed zichtbaar, laat staan het magnifieke gezicht in m'n binnenspiegel:worship:

ook vanuit de bestuurdersstoel vind ik het een prettig rijdende auto en niet te oncomfortabel afgeveerd, al zal je daar na een rit van bijv meer als 100 km allicht anders over denken. vanuit de bijrijdersstoel is het ook een gaaf bakkie, voelt lekker solide aan met deze wegligging.

niets meer dan credits buijs. al je werk pakt allemaal erg goed uit in een hele lekkere wielophanging, dat je ruimte ziet/zoekt in verbetering is al helemaal geweldig!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2009 22:26 #769116 door V300 register
Je hebt nu een dubbele stabi voor he? En dan dus de achterste extra stabi losgetrokken.
Wat doet dat nou met het weggedrag van je autootje?

Ohja, en poets dat ding es als je ermee op de foto gaat joh ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2009 23:37 #769130 door V300 register
Bedankt voor het compliment Anjo!!!

Ik zie het zo: de achterkant is een heel stuk stijver vergeleken met de voorkant. Door die stijfheid achter is de bodyroll al een stuk minder geworden.
De voorkant is nog redelijk soepel. Daarnaast is de voorkant ook nog eens een stuk zwaarder. Wanneer je achter dan nog eens een stabilisatorstang hebt die kei-stug is vergeleken met de voorkant tilt hij dus automatisch een achterpootje op. De stabilisatorstang achter laat ik dus voorlopig gewoon loshangen. Alleen bij het driften op nat heeft deze nog voordeel: dan gaat hij namelijk nog extra gemakkelijk dwars.
Voor het rijden op droog is de achterste stabilisatorstang dus echt teveel van het goede.
Ik ben ervan overtuigd dat het bij de Elandrun een halve seconde scheelde.

En als ik eerlijk moet zijn: niet alles wat ik aanpak komt dus goed, ook bij mij gaat er weleens iets fout waarvan dit een goed voorbeeld is. Ik had niet verwacht dat de stabilisatorstang zo zou reageren. Weer wat bijgeleerd!
Ik heb het idee overigens dat er aan de voorwielophanging 't ??n en ander krom is. Wat wil ik dus gaan doen? Waarschijnlijk de hele ophanging gaan verstevigen en beter verstelbaar maken. Hierover de komende tijd mee, eerst maar eens gaan slapen ;)

@ Diede: Als ik eerlijk moet zijn had 't wassen echt geen prioriteit. Aan de andere kant vond ik 't wel lache ook, heb er veel reacties op gehad die dag ;). Hij ziet er toch niet uit, dan gaat bij mij technische kwaliteit boven een mooi uiterlijk.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 23:46 #769133 door Anjo van den Akker
buijs, als je daar aan gaat beginnen, check dan dit topic eens (had ik het afgelopen zondag al over), heeft overigens voor mij ook een heel groot "hebbe hebbe" gehalte:D www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...=13&t=7367&start=135

in principe is het heul niet moeilijk te maken, maar je hebt wel een fatsoenlijke uitlijn methode nodig anders heb je niets aan een volledig voorstelbare wielophanging:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2009 23:57 #769138 door V300 register
mooi topic over nokkenassen, en lift, etc..

maar het zou over wielophanging moeten gaan, als ik hier uitlijnen lees?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 00:04 #769144 door Anjo van den Akker
om de een of andere reden doet z'n photobucket 't niej anders was het direct duidelijk:+ hij heeft een volledig verstelbare wielophanging, overal schroef verbindingen op zeg maar. een beetje de setup zoals erik nu al heeft, maar dan gewoon verstelbaar

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2009 22:59 #770147 door V300 register
Vandaag weer eens wat aan de veiligheid gedaan:

Kapje om de vulslang in de kofferbak te beschermen. Waarom gaas? Als er iets mee aan de hand is, kun je 't altijd nog zien ;)

Effe passen en meten

Effe spuiten :yesyes:

Paar gaten geboord en 'n popnageltje doorheen gejast.

By the way: dat is dus een beschermkap voor de vulslang. Kun je tenminste een burn-out maken totdat de band klap zonder dat je bang hoeft te zijn dat je vulslang eraan gaat ;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 23:05 #770149 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;99745 schreef : Kun je tenminste een burn-out maken totdat de band klap zonder dat je bang hoeft te zijn dat je vulslang eraan gaat ;)

Dat is altijd handig ja... Zou standaard op elke auto moeten zitten. Tenslotte wil iedereen graag burnouts maken totdat je banden klappen... :humor:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC