1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;62835 schreef : 2 x 1700 cc = 3400 cc biturbo!
N?h, da's voor mietjes.
't Wordt 2 x 2300 16v = autootje opvouwen...............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
En dan? Die 184 Pk en 290 NM haal je als je een beetje je best doet ook wel met een (veel lichtere) 1.7 T en dan is hij nog een stuk feller ook.slb_340;62865 schreef : Een 4.0 Liter 6 cilinderblokje van Jeep er in leggen !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
maar wanneer kwamen jullie nogeens zuipen
zondag gaan we de motor van de bb van wouter ff wisselen
dus savonds zuipen zou leuk zijn
als jullie kunnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben overigens net terug............
We spreken nog weleens iets af!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 740TIC;63281 schreef : Zeg Buijs hoe zit dat met mijn blokjes?
Ik heb ze al zo goed als af, morgen op 't werk maak ik de boel effe netjes en dan stuur ik ze op, ok?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
We hebben weer flink wat resultaten geboekt!
Van de week heb ik de versnellingsbak met het gelaste diff al terug op zijn plek gehangen, de aandrijfassen en cardanas gemonteerd en meteen even de uitlaat aangepast:
2 sierstukjes gemaakt van de reststukken die ik overgehouden heb :+
Daarna zijn we maar eens begonnen met de motorruimte. Alle intercoolerslangen aan elkaar geknoopt en de slangetjes naar de dump-valve, turbodrukmeter, ontstekingscomputer en brandstofdrukregelaar aangesloten. Maar eerst nog even gauw een koelfan geinstalleerd:
Gewoon lekker simpel een paar strippen met gaatjes erin op de voorbalk en boven de voorbalk gelast en het origineel framepje van de koelfan aangepast. Op deze manier is hij gemakkelijk te demonteren.
Daarna nog eventjes nagedacht over de warmtehuishouding onder de motorkap. De ervaringen van Frits hebben me geleerd dat zo'n turbo heel warm wordt. Het is dus niet onverstandig de slangen en bekabeling eromheen af te schermen. Effe bij de Praxis dus een rol aluminiumtape gehaald. Dat spul blinkt mooi ten opzichte van de normale zwarte doffe kleur van het slangwerk en de bedrading. Door de slangen enz. in de wikkelen met de folie hoop ik dat deze minder warm worden.
En dan is HET moment daar. De boel is klaar om eens te starten.
Even kijken:
- benzine: check
- kan er niets tussen de riemen komen?: check
- geen loshangende onbeschermde bekabeling?: check
- Accu aangesloten?: check (voor de beidehandjes onder ons die naar de bovenstaande foto kijken

- olie in het blok?: check
- werkt de oliedrukmeter enz.?: check
- versnellingspook vrij?: check
STARTEN MAAR!!!!
Nee, hij deed dus niks..............
De motor ging vloeiend rond maar geen slag of niets. Geen pluimpje uit de uitlaat en geen benzinegeur.
Even de brandstofslang aan de motor losgetrokken, inderdaad geen benzine.
De brandstofpomp draaide, daar ligt het dus niet aan.
Waarschijnlijk is de brandstofpomp niet zelfaanzuigend dus. Dan zit er dus niets anders op om deze handmatig eens aan te zuigen. Met m'n mond was ik niet van plan (had me gisteren al flink van de kaart gezopen). Een beetje benzine in de mond zou dan dus resulteren in het legen van maaginhoud op een vrij onprettige wijze.
Idee: ik pak de benzinepomp van het originele 1700-blok wat ik toen als donor heb gebruikt.
Hiermee heb ik geprobeerd de benzine aan te zuigen. Ook dit lukte niet. Het lijkt wel of er een terugslagklep dichtvalt.
De brandstofpomp heb ik van Ronald Romme gekocht. Die moet dus goed zijn, geen twijfel aan.
Zo het dan niet zo zijn dat......................benzinepomp verkeerd gemonteerd?
Bij deze de vraag aan jullie:
Bij mij zit de bovenste leiding naar de motor toe en de onderste leiding gaat naar de tank. Elektrisch gezien heb ik de gele kant aan de massa hangen en de zwarte aan de "+".
Klopt dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.