1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;65522 schreef : Heb je eenmaal die turbomotor in orde, blijkt de body rot te zijn:humor:
Dan kun je het altijd nog overzetten op een andere 340 1.7

Of je pakt een 340 1.4 met handbak. Als je een dan een oud type ventilatorhuis hebt kun je ook alles overzetten......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Eerst het goede nieuws dan maar:
Ik heb nog wat roest uitgeslepen
Plaatje gemaakt en dichtgelast
Neusje geinstalleerd
Spatschermen d'ropgezet
De bedrading was nog een probleem
Dus een bakkie gemaakt. Aan de binnenkant op de bodem gaas vastgelast zodat hier 't 1 en ander aan vastgemaakt kan worden.
't gat voor de draaddoorvoer. Alles afgewerkt met afwerkrubber.
Deksel erop.
Dat probleem is dus opgelost.
Gisteren een proefritje gereden..................wat trekt dat ding! Er komt ook nog eens een indrukwekkend geluidje uit (lees: keiharde pokkeherrie)
Vanmiddag nog effe de rechterstoel erbij ingezet en alle overbodige zooi eruit gehaald. Daarnaast moest er nog een luchtfilter op. Een fijnstoffilter van een Fendt 304LS heeft het niet overleefd en die heb ik dus omgebeunt tot passen luchtfilter voor de 343. Dit totdat m'n Pipercross-filtertje binnen is. Vanmiddag heb ik de 343T eens weggebracht voor de APK. Ik ben benieuwd hoelang de lijst is van de afkeurpunten :+
Slecht nieuws:
Ik heb morgen dus geen verse APK. Volgens mij zit ik namelijk te kampen met:
1. een motor die niet beneden de 1100 rpm stationair is te krijgen (nodig voor de CO-meting)
2. remverschil voor
3. slechte handremkabel rechtsachter
Ander slecht nieuws:
Ik heb geprobeerd bij Biesheuvel een sandwichplate, oliekoeler en luchtfilter te bestellen. De oliekoeler en luchtfilter heb ik maandag als het goed is binnen. De sandwichplate is echter niet meer te bestellen schijnbaar! Shit!
Hiervoor moet ik dus eens iets anders verzinnen...........
Ik houdt jullie op de hoogte!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;65588 schreef : Wat is een sandwichplate? Kan je die niet bij de La Place bestellen?
Laplace............wiskunde :barf:
Een sandwichplate is een adapter die tussen het oliefilter en het blok in gaat. Hierop zitten 2 aansluitingen welke naar de oliekoeler gaan. Vaak hebben deze sandwichplates nog een thermostaat in zich. Wanneer de olie koud is gaat deze niet door de oliekoeler en wanneer deze warm is gaat deze wel door de oliekoeler.
- V300 register
- Verbannen
-

Wat heeft Laplace met wiskunde te maken:D?
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;65602 schreef : Aaahh op die manier!
Wat heeft Laplace met wiskunde te maken:D?
*zucht*
Stefan, ik wordt een beetje moe van je off-topic posts.............
maar hier is je antwoord

- V300 register
- Verbannen
-
Groet,
Philip
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb goed nieuws, slecht nieuws en nog slechter nieuws:
Goed nieuws:
Ik had gelijk..........
Slecht nieuws:
Auto is afgekeurd op een aantal puntjes:
- Gordel linksvoor in sterkte verminderd (en vorig jaar was het nog goedkeur, en 't ding staat al net geen jaar stil

- Achter knipperlichten sterkte verschillend
- Motor over verhit en dus kon er geen CO worden gemeten
- Ruitesproeier werkt niet
- Rechtsachter band versleten
- Rechtsvoor speling op de spoorstang
- handremkabels niet deugdelijk bevestigd
Aandachtpunten:
- Auto trekt heel erg (logisch met een vastgelas diff en een slappe linkervoorband)
- Band linksachter ver versleten
Het slechtste nieuws:
't is eigenlijk al een beetje verteld. Motor raakte oververhit. Ik heb dus geconstateerd dat de koppakking lek is. Dat wordt nog effe serieus sleutelen dus..........
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;65638 schreef : Jeus, dat word doorsleutelen. Maar 't is te doen...althans, met een paar volle dagen.
Ik denk zelfs in 2 volle avonden, maar dan moet die pakking wel op voorraad zijn. Daarbij stijgt 't oliepeil.............dat bevalt me ook niet.
Alleen vraag ik me dan nog af of het dan echt wel de koppakking is. Zou 't ook kunnen dat het koelwater ergens anders langs verdwijnt?