1.7 Turbo 440 in 343DL
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
netjes buijs!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
1. De motor hing er zo goed als los in :+ De bouten van de motorsteunen waren losgetrilt. Waarvan ??n van de voorste moeten kwijt. En ik durf met zekerheid te zeggen dat ik ze niet ben vergeten vast te draaien......
2. Stuurdempingsrubber naar de klote. Vandaar dat vage gevoel in m'n stuur.
Op het eerste oog lijkt er niets aan de hand
Maar hij blijkt 2-delig te zijn :+
3. Het lager in het koppelingshuis blijkt toch wel zijn beste tijd te hebben gehad. Vandaar dat ik het lager eruit heb gehaald. Morgen eens kijken of ik er ergens ??n kan vinden.
4. En natuurlijk de nieuwe koppeling gemonteerd!
Het kwam dus mooi uit dat ik het koppelingshuis uit elkaar had gehaald. Zo kon in mooi de as gebruiken om de koppelingsplaat te centreren

Morgen gaan we weer verder als ik ergens een lager heb kunnen vinden :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
dit soort lagers zijn "enorm standaard" maten met dubbele stoflip. die hebben ze 10 tegen 1 zo liggen.
en anders Akkermans Techniek (rucphensebaan)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
goed bezig Erik!
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;110851 schreef : van Tilburg in Roosendaal (afslag zegge, bovenaan linksaf, rotonde rechts en dan zit ie aan de linkerkant)
dit soort lagers zijn "enorm standaard" maten met dubbele stoflip. die hebben ze 10 tegen 1 zo liggen.
en anders Akkermans Techniek (rucphensebaan)
Helaas is het een vrij incourante maat (buitendiameter 50mm, binnendiameter 22, dikte 14mm). SKF maakt ze in ieder geval al niet.
Het type is 62/22-2NSE......
Het Akkermans, Bagijn, APS, Brezan en Verhoeven Raamsdonksveer als gebeld maar die hebben hem niet.
Nog even doorbellen

- V300 register
- Verbannen
-
setje van 2 voor kleingeld, maar verzenden uit buitenland etc
- V300 register
- Verbannen
-
Heb 'm eindelijk bij A.v. Tilburg gehaald in Roosendaal. 15 euro's kostte 't ding. In principe kunnen ze aan elk lager komen; 's ochtends bestellen, 's middags binnen. Da's pas service!
Thuis gekomen, meteen erin gezet. Helaas moest ik gisteren een neef van me helpen met een tractor terug in elkaar zetten.
Vandaag en morgen heb ik weer tijd om 't autooke terug in elkaar te zetten

Ben benieuwd hoe 't beestje gaat rijden :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;111264 schreef : Is dat eigenlijk het standaard 1,7 staartstuklager?
Volgens mij is het niet helemaal standaard, maar lijkt er wel veel op
Niels;111361 schreef : Koppeling werkte prima gisteren
Is het nog gelukt met de koeling Erik? Dank nog voor het meerijden, was echt ontzettend gaaf.
De koppeling werkte zeker prima!!! Ik ben er zeer goed over te spreken. Het clutch-kicken hield hij goed vol

Jammergenoeg heb ik wel een kanttekening. Er zijn namelijk iets meer speling op de splines waarmee de frictieplaat op de prise-as zit. Hierdoor hoor je een licht rammellend geluid wanneer je auto stationair loopt. Hierover ga ik nog even een mail sturen naar Helix.
Daarnaast komen we bij het volgende onderdeel. Waar voorheen de koppeling de cardanas beschermde, helpt hij deze as nu naar de sodemieter. Gisteren "slechts" 1 cardanas versleten dus. Wanneer 't vermogen omhoog gaan wordt 't niet leuk meer. Dat wordt snel tijd voor een alternatief!