1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Alleen voor mij geldt dat geldboom probleem ook een beetje, daarom zijn het nu alleen de onderdelen, en volgend jaar of het jaar daarop mag mijn complete vakantiegeld + wat extra enzo gespendeerd worden aan de daadwerkelijke ombouw

Maar zullen we Eriks topic niet verder hiermee vervuilen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zo, vandaag eindelijk weer eens wat vooruitgang geboekt. Ik zat namelijk met het probleem dat ik de 343 achter verder wou verlagen. Het probleem is echter dat je de auto met de verlaagblokken beperkt kan verlagen. Vandaar dat ik een andere oplossing heb gezocht: de bladveren aanpassen.
Zo gezegd, zo gedaan. Effe snel de bladveren onder de 343 vandaan getrokken, naar een neef van me gereden en de bladveertjes onder de pers gezet:
Resultaat: de 343 weer 2cm extra verlaagd!
Helaas blijft hij nog vrij hoog staan en komt er een ander probleem om de hoek kijken: De band kan namelijk nu tegen de rand van het spatscherm aan komen. Dus gaan we met de slijptol aan de gang:
Alles onder de rode lijn gaat weg. Om het buitenscherm en binnenscherm met elkaar weer te verbinden, wordt er een plaat in gelast. (wegens APK)
Ook de voorkant wordt gekieteld door de slijptop. Ook daar gaat de buitenste spatbordrand er aan geloven. Daarnaast wordt ook al het overbodige aan de binnenkant van het spatscherm weggehaald zoals dit randje op de foto:
Helaas is laatst de koplamp gesneuveld in 'n kei-vette driftactie:
Jammergenoeg zijn de originele koplampglazen niet veel meer voorhanden, deze gaan dus waarschijnlijk vervangen worden door lexaan.
Nog maar zat te doen dus!
Oproep: als er iemand is met 343 spatschermen waarvan de wielrand rot is, maar er verder niets aan de hand is, dan wil ik best ruilen!!!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;113456 schreef : Oproep: als er iemand is met 343 spatschermen waarvan de wielrand rot is, maar er verder niets aan de hand is, dan wil ik best ruilen!!!
Ja, ik!!!
Sloop deze schermen alsjeblieft NIET!
Ik ben redelijk dringend op zoek naar goede schermpjes.
Ik ga morgen op vakantie dus voor ik reageer kan 't wat lang duren, maar ik hou me ten zeerste aanbevolen. Wil ook best bijbetalen.
Edit: ik zie dat je een deukje in je neus hebt (en 't chroomrandje). Past de koplamp nu nog wel?
Ik heb nog een aantal van die stripjes liggen, evt. een hele neus.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De 343 DLS heeft wat gaatjes op die plek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
gij hebbe een pb;)Ovlov 3.6L;113456 schreef : De band kan namelijk nu tegen de rand van het spatscherm aan komen. Dus gaan we met de slijptol aan de gang
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;113490 schreef : Heb trouwens ook nog wel een H4-koplampglas
Joost, ik ga graag op je aanbod ik, ik stuur PB'tje!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Mooie vangst!