340 Turbo Wolf in schaapskleren

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 21:00 #694575 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Uit de proefrit blijkt dat de auto nog topsecret is. Slim gedaan met die zwarte schermen en dak er om heen.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 00:15 #694587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Je bedoeld dat het zo donker is dat je eigenlijk helemaal niks ziet? :]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 00:19 #694588 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren

Ovlov 3.6L;43786 schreef : En uitlaat klaar?
Is mijn sh*t al binnen?
Ik ga morgen ook weer eens een dagje klusse.....

Ik moet wel eerlijk zeggen......Die uitlaat, ik vrees dat hij bij de lasnaden zal gaan scheuren. Mede dankzij dat er geen flexwiebel tussenstuk is gebruikt bij de dowpijp, en mede door de, ik vermoed, slechte inbranding.
Is hij trouwens gasdicht (voor de apk)?
Sorry dat ik de boel weer af sta te kraken........... :hmmz:

Wanneer je het (plaat-)laswerk zit aan de voorbalk van mijn 343 zul je ook commentaar geven :lol:.

Niet dat ik op de feiten vooruit wil lopen maar wanneer gaan we de eerste drift leggen?


Je spullen liggen klaar ja. Ik zie wel of de uitlaat het houdt, zoniet, zaag ik er een stuk tussenuit en bak ik er een flexibel stuk tussen.;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 00:42 #694589 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
kan aan de microfoon van de camera liggen, maar de uitlaat klinkt heel 'open'


vind dat de motor ook nog behoorlijk nadraait, vergeleken met een gewone 1.4
dat zal wel aan de lagere compressie liggen!

(edit; of heb je er zo'n koeienzwaar vliegwiel van een 1.4 handbak op gezet?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 01:31 #694592 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren

antiekeradio;43808 schreef : kan aan de microfoon van de camera liggen, maar de uitlaat klinkt heel 'open'


vind dat de motor ook nog behoorlijk nadraait, vergeleken met een gewone 1.4
dat zal wel aan de lagere compressie liggen!

(edit; of heb je er zo'n koeienzwaar vliegwiel van een 1.4 handbak op gezet?)


Ik vrees inderdaad dat er zo'n loeizwaar vliegwiel van en 1.4-handbak onder zit. Daarnaast is het nog een turbo ook..........op 1 of ander manier heb ik het gevoel dat deze idd iets langer nadraaien dan een slakloze motort.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 13:43 #694600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
vind dat bij een 360 ook altijd zo typisch, dat duurt ook echt een stuk of 6 slagen voor die stilstaan.

bij de gewone 1400 heb ik het idee dat ie geen 360' meer rond gaat nadat je het contact af zet :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 17:24 #694605 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren

antiekeradio;43808 schreef : kan aan de microfoon van de camera liggen, maar de uitlaat klinkt heel 'open'


vind dat de motor ook nog behoorlijk nadraait, vergeleken met een gewone 1.4
dat zal wel aan de lagere compressie liggen!

(edit; of heb je er zo'n koeienzwaar vliegwiel van een 1.4 handbak op gezet?)



Er zit inderdaad zo'n 50kg vliegwiel op ja :] Compressie is ook behoorlijk laag, standaard.

Als je bovenstaande foto's bekijkt zit er precies ??n demper onder, waar je dwars doorheen kan kijken :]

Vandaag nog een nieuwe accu gehaald voor de 343, dan kan ik hem tenminste starten zonder telkens de accu uit de 340 te hoeven slopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2008 23:39 #694901 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Vandaag na het uitslapen tot 11 uur weer actief bezig geweest :D
De eerste turbo was volledig vastgelopen. Ik had juist een slechte turbogepakt voor het oefenen met het draaien van de huizen. Waarschijnlijk is het oliehuis veel te heet geworden, waardoor de lagers en keeringen kapot zijn gegaan.
Ik had nog een goede turbo liggen, zonder speling. Daar ben ik vandaag mee in de weer geweest. Eerst proberen het uitlaat deel eraf te krijgen zonder warm te maken. Dit lukte echt niet, totaal geen beweging. Vervolgens besloten om de oliekamer en de waterkamer af te vullen. Als het water dan gaat koken weet ik dat het oliehuis 100 graden wordt.
Voorzichtig begonnen met verwarmen en ik kon hem mooi draaien. Water is niet aan de kook geweest, dus ik denk dat het nou wel goed gegaan is.
De dag was alweer bijna voorbij toen ik hiermee klaar was. Dus de "nieuwe" turbo eropgezet. Nu eentje met waterkoeling, dus ik moest nog wat extra waterslangen aanleggen. Vervolgens de 343 voorzien van een spinternieuwe accu, zodat ik tenminste gewoon kan starten zonder gekloot.
De dumpvalve voorzien van een vacuumslang. De wastegateactuator ook aangesloten. Nu werd het tijd voor het eerste ritje onder boost. Ik heb alleen in z'n 1 en 2 gereden, bij ons op het eigen erf. Man! Wat een power! :D Alleen maar wielspin, en dat niet eens bij volgas.
Nog even een foto hoe de (rommelige) motorruimte er nu bij staat:




Voorlopige aandachtspunten voor nu:
-volgens mij doet de acceleratiesproeier niks (heb geen verstand van carburateurs :D) Hij houdt in als je vanaf stationair toeren wil gaan maken. Met een beetje gasgeven kun je hem wel op toeren krijgen, en dan gaat hij ook als een banaan.

-Olietemperatuur meter doet nog niks

-Turbodrukmeter geeft alleen nog vacuum aan :+sukkel

-uitlaatspruitstuk gasdicht maken. volgens mij is hij net zo dicht als een vergiet :p

-remmen nakijken, remt enkel wanneer pedaal onderin is. Eerst maar eens ontluchten die hap
Ohja, ik heb ook nogeens gekeken naar de beweging van de uitlaat toen te turbo eraf was (ivm het ontbreken van een flexibel deel), maar ik kan hem allerlei kanten op bewegen, dus beweging zat denk ik.
Grtz!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2008 23:43 #694902 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Cool! Lijkt me echt heel erg gaaf, dat je resultaat ziet aan zo'n project! Wanneer kom je hem een keer in real life bij een meeting showen? :D

(Hoeveel Engels kun je in ??n zin gooien :S)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2008 23:51 #694903 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Het liefst zo snel mogelijk ,maar hij moet wel eerst fatsoenlijk lopen voordat ik er een lange afstand mee ga rijden natuurlijk.

En ik moet genoeg geld hebben voor benzine :D

Maar ik geloof dat ik nu wel officieel mag zeggen dat het project geslaagd is. Nu de verdere afwerking nog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD