340 Turbo Wolf in schaapskleren

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2007 12:01 #690150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren

antiekeradio;41810 schreef : op t filmpje klinkt ie trouwens alsof de acceleratiepomp/sproeier het niet goed doen. moet je nog effe naar kijken :)


Bedenk dat er nog geen luchtfilter en uitlaat aan zitten. Bovendien is de ontsteking ook nog niet op tijd gezet. Dit kan volgens mij allemaal nog meehelpen aan een belabberde gasreactie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2007 13:21 #690152 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Met een turboblok maakt het toch niet zo veel meer uit wat er nog aan uitlaat achter de turbo zit? Gewoon grote pijp, zo snel mogelijk de rotzooi weg, was het devies met geblazen blokjes d8 ik...

toch?

Luchtfilter en ontsteking lijken me wat dat betreft belangrijker!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2007 13:51 #690155 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren

setsunakaede;41814 schreef : Met een turboblok maakt het toch niet zo veel meer uit wat er nog aan uitlaat achter de turbo zit? Gewoon grote pijp, zo snel mogelijk de rotzooi weg, was het devies met geblazen blokjes d8 ik...

toch?

Luchtfilter en ontsteking lijken me wat dat betreft belangrijker!

Klopt. Hoe minder uitlaat hoe beter! Het is alleen niet goed voor je oren en de initiele coolheidsfactor (*) . Heel groot luchtfilter, zorgen dat ie niet gaat pingelen en knallen maar!

* initiele coolheidsfactor:

@ Rood Stoplicht naast GTI-achtig gebakje van een nader te specificeren merk en type:
Frits: "pruttel, pruttel, pruttel..."
Pauper in GTI: "Haha, kijk nou, een ouwelu!!enbak met kapotte uitlaat... loser! :humor:
Frits: *haalt schouders op en glimlacht vriendelijk" --> :D
-Stoplicht schiet op groen-
Frits: BROOOAAAP!!!! PSHIEUW!!!! BROOOAAAP!!!! PSHIEUW!!!! BROOOAAAP!!!! PSHIEUW!!!! BROOOAAAP!!!! PSHIEUW!!!!
Pauper in GTI: :eek: ... :crazy2: ... :cry:

Met de secundaire coolheidsfactor zit het dus wel goed...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2007 16:25 #690162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
:D:worship::lol:

LOL @ Jeroen!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2007 20:41 #690182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Haha, precies, niet te veel poetsen die auto! Geen sportvelgen en geen poespas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jarl Hulsebosch (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2007 21:40 #690199 door Jarl Hulsebosch (GAST)
Beantwoord door Jarl Hulsebosch (GAST) in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Dit is echt een leuk project om te volgen. Maar gaat dat naar verwachting nog wel een beetje vooruit dan? Het is natuurlijk een motor met niet al teveel inhoud. En de auto is ook aardig zwaar. Ik weet bijvoorbeeld dat je de Starlet ook in GT Turbo uitvoering hebt. Die is iets zwaarder dan de ori slet, maar heeft met een 1.3 16V turbo toch een 135 pk. Dingen schieten in een 6.5 tot 7.0 naar de 100. Wat is de verwachting van een 1.4 turbo 340??

Jarl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2007 21:51 #690201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Het gaat in dit geval niet om vermogen alleen. Het gaat ook om de verwachting die je schept. De verassing, zeg maar. En daarbij: die Frits kan met zo'n 65 pk ook al leuke dingen. Zie de filmpjes op youtube maar!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2007 22:56 #690206 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Ik verwacht zeker bijzondere prestaties van de 343 straks. Ik ga hem qua gewicht totaal strippen. Zeker in de zin van de gewichtsverdeling ben ik JUIST in het voordeel met een lichte 1400. Elke kg die je weegt is in het nadeel van de pk's die je erin weet te sleutelen. Zeker met dat in het achterhoofd heb ik ook voor een 1.4 gekozen, en niet voor een zwaar volvo blok.

Ik zat te denken aan het volgende:
Alle isolatie en bitumen eruit
Stoelen en achterbank eruit, twee ployester kuipjes terug.
Motorkap, achterklep en deuren verlichten
Bumpers verlichten
dashboard verlichten
achterruiten en zijruiten vervangen door kunstof
bodembescherming eraf
reservewiel + stangenzooi eruit.
Schuifdak eruit.

Qua vermogen zal ik straks in standaard vorm zeker 140 pk hebben, en het koppel gaat ook zeker over de 200Nm. Zoals het er nu naar uit ziet wil ik eerst een jaartje met de standaard turbo onderdelen gaan driften. Licencie halen, en eventueel nog een paar wedstrijden rijden kost al genoeg. Daarna wil ik hem ombouwen naar injectie, waarmee nog veeeel meer mogelijk is.

En vergeet ook ??n ding niet; vermogen is absoluut een ondergeschikte factor. Wegligging is veel belangrijker.

Overigens wil ik het onderstel ook helemaal gaan aanpakken. De voortrein moet volledig instelbaar worden, dmv zelfgemaakt draagarmen en reactiestangen. De achterkant wil ik voorlopig nog niet teveel aan doen. Het liefst ontwerp ik die ook helemaal opnieuw, maar dat kost teveel tijd en geld. Dus wil ik het voorlopig doen met dubbele bladveren en minder camber dan origineel. (achterkant heeft teveel grip bij droog, waardoor de v300 het onderstuurde karakter heeft)

Qua reglementair klaarmaken van de 343 voor het driften moet ik nog het volgende doen:

-Kooi
-Brandblusser
-Hoofdstroomschakelaar
-Motorkap en achterklep vergrendeling

Daarnaast heb ik nog brandvrije kleding nodig, wat ook weer ontzettend veel kost.

Daarnaast heb ik op het gebied van promotie ook nog een heleboel plannen:
Nieuwsbrieven schrijven
Sponsorplan schrijven
Website interessant maken en veel updaten + zo veel mogelijk links regelen
Doelen stellen
Vet uiterlijk ontwerp van de 343
Specbord
Tent(je) voor serviceplek
Club van donateurs oprichten
Beursen staan
Driftdemo's en shows rijden
Promofim maken
Eigen kleding
Column in V3c blad :D
Artikelen schrijven voor verschillende website's
Kranten aanschrijven
Team samenstellen
Andere helpen met afstellen/uitdenken van auto's, organiseren en uitvoeren van alles waar iemand mij bij kan gebruiken.
Meetings en bijeenkomsten bezoeken
vrijwilligers voor wedstrijddagen
Wimedo competitie rijden

Nou zoals je ziet hoef ik me komende tijd niet te vervelen :]

Ook ben ik al een lange lijst met mogelijke sponsoren aan het opstellen, die wil ik gaan benaderen als ik m'n eerste wedstrijd daadwerkelijk ga rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2007 00:11 #690208 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
En toch ga je aan MIJN 343 Turbo een gedegen tegenstander hebben :crock:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2007 00:36 #690210 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Ik hou wel van een beetje tegenstand :grr:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD