340 Turbo Wolf in schaapskleren
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Buis, dump die pijp maar in de schuur

Edit: Buis, jij gaat voor mij een aandrijfas maken

Edit2: We zullen er eens voor gaan zorgen dat we met oud en nieuw kunnen gaan knallen!
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;41220 schreef : Ja, precies. Kan ik trouwens ook wel met de uitlaat doen.. Eerst standaard 1700 pijp, met aangepaste voorpijp. Dan apk, sparen en 60mm open pijp :]
Buis, dump die pijp maar in de schuur
Edit: Buis, jij gaat voor mij een aandrijfas maken
Dumpen? Hoe bedoel je dumpen, die 1700-uitlaat is bijna nieuw......... Lenen mag je hem, als ik hem maar weer netjes terug krijg. Dus niet teveel verlagen die bak, anders vrees ik dat ik een gehele doorsnede terug krijg........
Die aandrijfas zal ook niet gratis worden (en ook niet te tillen :lol:). Daarvoor zul je wel een originele aandrijfas moeten doneren gok ik.
Edit: Uh ik wou dus die originele splines gebruiken en deze (in de draaibank) in een kop van een aftakas lassen. Zo wordt hij volgens mij wel sterk genoeg. Dat toerental wordt iets minder plezant. Deze aftakassen worden normaal gebruikt tot maximaal zo'n 1100rpm.
Balanceren wordt dus een lastiger probleem.
Ach, gewoon proberen, wanneer je van je stoel aftrilt weet je waar het aan ligt

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;41222 schreef : Voorzichtig dumpen dan
Nee, je moet verkopen wat je verkopen kan. We zullen eens zien hoelang die alu/rubber aandrijfas het uithoudt :]
Ok?, wordt verkopen dus.
Ik heb nog wel een 2Liter-uitlaat liggen, daar kun je misschien nog wat mee. Alleen eerst effe de gaten dichtlassen

Ik wil 't overigens niet meemaken wanneer zo'n aandrijfas breekt. Als zon kreng eens in het asfalt hapt..........:wtf:
- V300 register
- Verbannen
-
of draait!!!!!!!!
Frits komt zo direct met een uitgebreid verslag :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-

Maar hij loopt iig ja. Na maanden niks gedaan heb ik maar 2(!) avondjes besteed om hem aan het lopen te krijgen. Gisteren de brandstofpomp aangesloten en vandaag de rest. Wat was die rest? Van alles vastzetten, turbo, slangen. Koelvloeistof erin, olie erin. Zeek de olie langs m'n blok eruit, wat is dat nou? kleppendekselpakking :] Ohh. Ik heb nog een compleet kleppendeksel liggen, knallen we er die maar op.
Na, eerst oliedruk gedraaid, ging prima. Vervolgens starten, en jawel, in een keer! Super beroerd, dat wel. Net of de ontstekingsvolgorde niet klopt. 3 en 4 verwisseld en het was gelijk een naaimachintje. (of een tractor, vanwege g??n uitlaat

Eventjes warm laten worden. (ik heb nog geen fan-aansturing.) oliedruk was mooi, de koelwatertemp bleef zonder fan zelfs netjes in het midden. De oliekoeler werd ook al redelijk warm. Ik heel erg gerustgesteld, aangezien ik de motor had gekocht zonder te weten hoe die er aan toe was. Ik had eigenlijk op het ergste gerekend: lekke koppaking en een lage oliedruk. Maar zoals het er nu naar uitziet zit het allemaal wel goed.
Nu nog de boel afwerken, zoals de uitlaat

Hier een filmpje: s94.photobucket.com/albums/l114/mt125/?a...current=MVI_5180.flv
- V300 register
- Verbannen
-
Dus gelijk maar de (60mm) uitlaatpijpen en bochtjes besteld. totale kosten 41 euro

Zometeen nog even een gaskabel halen, en dan ben ik de rest van de week weer studeren in Arnhem.
Ik zag trouwens zonet dat er nog een flinke olieplas onder het blokje lag, dus dat moet ik nog effe fixen. :+
- V300 register
- Verbannen
-