340 Turbo Wolf in schaapskleren
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Marre, dat van dat de turbodrukmeter alleen maar vaccuum aangeeft......kwam dat juist niet omdat de turbo vast zat? Of was dat al met de nieuwe turbo? Dan is het toch raar, of je werft is te kort om fatsoenlijk turbodruk op te bouwen, maar met een burn-out zou het dan weer wel moeten lukken.
Oja, waterkoeling is de bom :yesyes:.
Heb ik ook!
Is volgens mij wel eens stuk beter wanneer je ermee wil gaan driften. Met een niet-watergekoelde turbo komt er na een beetje driftwerk alleen nog maar oliedamp uit de afvoer van de turbo denk ik zo

Komt er ook nog een extra hulpwaterpomp op om de turbo extra na te koelen? (Zoiets is elektrisch gezien best simpel te maken).
*Deze jongen is benieuwd wanneer Frits langs zijn huisje komt en samen eens een paar mooie driftjes gaat leggen*
- V300 register
- Verbannen
-
Wellicht dat ik iets dergelijks daadwerkelijk in gang ga zetten, maar niet op korte termijn.
@ Buis: wat betreft de turbodrukmeter. De nieuwe turbo zat er op, en bouwt ook zeker druk op. (je zou hem eens moeten horen aflblazen joh :]) Alleen de aansluiten van het slangetje van de meter is nog niet goed dicht, zodat hij met vacuum afsluit, maar bij overdruk erlangs blaast. Dat moet ik nog effe fixen dus. Is wel fijn om te weten of ik niet op te hoge druk draai. Als het goed is staat de wastegate op originele druk afgesteld. (0.7 bar)
Waterkoeling is echt niet persee nodig op een turbo hoor. De high-performance turbo's hebben 9 van de 10 keer GEEN waterkoeling. Er komt geen hulpwaterpomp op, vindt ik niet nodig. Je moet hem toch fatsoenlijk uit laten draaien, anders verbrand de olie alsnog.
Ik ben benieuwd of ik hem fatsoenlijk aan het lopen krijg voor 24 Januari, bovendien moet ik ook nog heel het onderstel aanpassen voordat ik er mee licencie ga afrijden. Anders pak ik de 340 wel.
Ik denk trouwens dat er ook nog wel een 2e motorswap project komt. Ik heb immers nog een 340 :] Zit beetje na te denken over
- 1.7 turbo renault 8v (net als buis

-2.0 liter renault met multipoint 8v
-1.8 of 2.0 renault 16v (of zelfs nog met turbo)
-2.0 of 2.3 volvo 8v met turbo
-2.0 of 2.3 volvo of 16v (of zelfs nog met turbo)
Als het N/A wordt, dan met carburateurs of throttle bodies.
Naja, ik zeg maar zo; je moet klein beginnen

Genoeg gedroomd, nu weer verder met de 343
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;44194 schreef : blablablabla
- 1.7 turbo renault 8v (net als buis)
-2.0 liter renault met multipoint 8v
-1.8 of 2.0 renault 16v (of zelfs nog met turbo)
-2.0 of 2.3 volvo 8v met turbo
-2.0 of 2.3 volvo of 16v (of zelfs nog met turbo)
Als het N/A wordt, dan met carburateurs of throttle bodies.
Naja, ik zeg maar zo; je moet klein beginnen
Genoeg gedroomd, nu weer verder met de 343
Vieze na-apert!
:woops:
Als jij dan een 2L turbo gebruikt, dan ga ik voor de T5

- V300 register
- Verbannen
-
Heee ziet er goed uit allemaal Frits. Kom ermee langs op de Elandrun zou ik zo zeggen (hoopt dat t je lukt op tijd..)!
Dan vraag ik mij dus af.. een T5 motor in een 340.. gestript dan (iets zwaardere motor en alles) nog onder de 1000kg. boven de 300pk.
H?e snel moet dat d?n gaan?
Is daar een simpele rekensom voor.. 950kg x nogwat en iets met de cw waarde (99,9

Vast niet, iig... heel snel.
Succes ermee Ovlov.
- V300 register
- Verbannen
-
T5 motor hoef je niet eens aan te denken. Dat past simpelweg niet. (ja, alles valt pas te maken, maar dan hebben we het over een andere hoeveelheid tijd, geld en skills.
300pk in een v300 is zeker wel haalbaar. Bouw een 2.5L 16v turbo redblock. Dan haal je het makkelijk als je het mij vraagt.
Met de 1.4 die ik heb zijn er ook al genoeg blokjes over de 200 pk gegaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar dan zijn ze niet meer normaal op de weg te rijden toch?
Het lijkt mij gewoon leuk een oplossing te zien ook voor normale 340's (voor 'dagelijks' gebruik) die gewoon een peut vermogen meer hebben.
Dan lijkt mij tot nu toe ombouw naar 1.7T (uit 440) het makkelijkste als ik dat zo lees van jullie?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
ik spreek uit ervaring
- V300 register
- Verbannen
-

scheelt de nodige kg's