340 Turbo Wolf in schaapskleren

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2008 00:38 #694919 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Ziet er erg goed uit. Die wil ik ook wel eens in het echt bewonderen. Wanneer gaat deze aanpassing in serieproductie:)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2008 09:54 #694925 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Hmmmm, in plaats van uitslapen tot 11 uur kun je ook gewoon 's ochtends gaan werken ;). Ik weet hoe moeilijk het is om 's ochtends discipline op te brengen om netjes aan je auto te gaan sleutelen, ik blijf er dan ook tot 12 uur in liggen :yesyes:. Heb je meteen geld voor benzine :halo:.

Marre, dat van dat de turbodrukmeter alleen maar vaccuum aangeeft......kwam dat juist niet omdat de turbo vast zat? Of was dat al met de nieuwe turbo? Dan is het toch raar, of je werft is te kort om fatsoenlijk turbodruk op te bouwen, maar met een burn-out zou het dan weer wel moeten lukken.

Oja, waterkoeling is de bom :yesyes:.
Heb ik ook!
Is volgens mij wel eens stuk beter wanneer je ermee wil gaan driften. Met een niet-watergekoelde turbo komt er na een beetje driftwerk alleen nog maar oliedamp uit de afvoer van de turbo denk ik zo ;)

Komt er ook nog een extra hulpwaterpomp op om de turbo extra na te koelen? (Zoiets is elektrisch gezien best simpel te maken).

*Deze jongen is benieuwd wanneer Frits langs zijn huisje komt en samen eens een paar mooie driftjes gaat leggen*

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2008 18:21 #694949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
@ Erik: Het zou me geweldig lijken om iets als dit als pakket aan te bieden. Ik heb er al wel vaker over nagedacht. Maar ik vermoedt dat het 1.4 turboblok er commercieel gezien niet geschikt voor is. (alleen al vanwege het feit dat de 1.7 turbo z'n originele spruitstuk kan behouden...)

Wellicht dat ik iets dergelijks daadwerkelijk in gang ga zetten, maar niet op korte termijn.

@ Buis: wat betreft de turbodrukmeter. De nieuwe turbo zat er op, en bouwt ook zeker druk op. (je zou hem eens moeten horen aflblazen joh :]) Alleen de aansluiten van het slangetje van de meter is nog niet goed dicht, zodat hij met vacuum afsluit, maar bij overdruk erlangs blaast. Dat moet ik nog effe fixen dus. Is wel fijn om te weten of ik niet op te hoge druk draai. Als het goed is staat de wastegate op originele druk afgesteld. (0.7 bar)

Waterkoeling is echt niet persee nodig op een turbo hoor. De high-performance turbo's hebben 9 van de 10 keer GEEN waterkoeling. Er komt geen hulpwaterpomp op, vindt ik niet nodig. Je moet hem toch fatsoenlijk uit laten draaien, anders verbrand de olie alsnog.

Ik ben benieuwd of ik hem fatsoenlijk aan het lopen krijg voor 24 Januari, bovendien moet ik ook nog heel het onderstel aanpassen voordat ik er mee licencie ga afrijden. Anders pak ik de 340 wel.


Ik denk trouwens dat er ook nog wel een 2e motorswap project komt. Ik heb immers nog een 340 :] Zit beetje na te denken over

- 1.7 turbo renault 8v (net als buis :D)
-2.0 liter renault met multipoint 8v
-1.8 of 2.0 renault 16v (of zelfs nog met turbo)
-2.0 of 2.3 volvo 8v met turbo
-2.0 of 2.3 volvo of 16v (of zelfs nog met turbo)

Als het N/A wordt, dan met carburateurs of throttle bodies.

Naja, ik zeg maar zo; je moet klein beginnen :D

Genoeg gedroomd, nu weer verder met de 343

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2008 19:04 #694952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren

rwdstudent;44194 schreef : blablablabla

- 1.7 turbo renault 8v (net als buis :D)
-2.0 liter renault met multipoint 8v
-1.8 of 2.0 renault 16v (of zelfs nog met turbo)
-2.0 of 2.3 volvo 8v met turbo
-2.0 of 2.3 volvo of 16v (of zelfs nog met turbo)

Als het N/A wordt, dan met carburateurs of throttle bodies.

Naja, ik zeg maar zo; je moet klein beginnen :D

Genoeg gedroomd, nu weer verder met de 343


Vieze na-apert!


:woops:

Als jij dan een 2L turbo gebruikt, dan ga ik voor de T5 ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 00:27 #695361 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Jaaa gewoon een T5 motor er in leggen:D (met een beetje gemakt gaan die boven de 300pk..)


Heee ziet er goed uit allemaal Frits. Kom ermee langs op de Elandrun zou ik zo zeggen (hoopt dat t je lukt op tijd..)!

Dan vraag ik mij dus af.. een T5 motor in een 340.. gestript dan (iets zwaardere motor en alles) nog onder de 1000kg. boven de 300pk.

H?e snel moet dat d?n gaan?
Is daar een simpele rekensom voor.. 950kg x nogwat en iets met de cw waarde (99,9 :D) en het vermogen oid?

Vast niet, iig... heel snel.

Succes ermee Ovlov.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 12:54 #695370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Bedankt Stefan. Ik hoop dat ik er mee naar de elandrun kan komen. Het is nog een paar maandjes dus.. Het hangt allemaal van school af, hoeveel tijd ik over heb.

T5 motor hoef je niet eens aan te denken. Dat past simpelweg niet. (ja, alles valt pas te maken, maar dan hebben we het over een andere hoeveelheid tijd, geld en skills.

300pk in een v300 is zeker wel haalbaar. Bouw een 2.5L 16v turbo redblock. Dan haal je het makkelijk als je het mij vraagt.

Met de 1.4 die ik heb zijn er ook al genoeg blokjes over de 200 pk gegaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 13:05 #695373 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
De .. eh jeetje!

Maar dan zijn ze niet meer normaal op de weg te rijden toch?

Het lijkt mij gewoon leuk een oplossing te zien ook voor normale 340's (voor 'dagelijks' gebruik) die gewoon een peut vermogen meer hebben.

Dan lijkt mij tot nu toe ombouw naar 1.7T (uit 440) het makkelijkste als ik dat zo lees van jullie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 13:26 #695376 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Dat denk ik wel ja. Die motor is echt afgesteld op comfort. En je bent dan een stuk sneller als een 360

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 14:41 #695385 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
zoveel sneller dan een 360 is een 440t (standaard)niet hoor
ik spreek uit ervaring

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 15:41 #695397 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
ja, maar wel in een 340 ;)

scheelt de nodige kg's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD