340 Turbo Wolf in schaapskleren

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-11-2007 23:19 #689188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Ik weet het buis :D

Die stukken pijp heb ik op school gekregen, maar zijn echt idioot (te) dik. Ik heb nog wat idee?n om wat geld te besparen, maar dat moet ik nog even bekijken.

Ik dacht dat jou 460 geen einddemper had? Naja, je moet iig een lambda moer in de voorpijp lassen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2007 19:16 #689242 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren

rwdstudent;40786 schreef : Ik weet het buis :D

Die stukken pijp heb ik op school gekregen, maar zijn echt idioot (te) dik. Ik heb nog wat idee?n om wat geld te besparen, maar dat moet ik nog even bekijken.

Ik dacht dat jou 460 geen einddemper had? Naja, je moet iig een lambda moer in de voorpijp lassen.


De 460 heeft wel een einddemper: absorptiedemper ;)
Dempt in principe alleen de hoge tonen eruit dus er blijft een laag gebulder over :P
Ja ik vraag me dan weleens af of het veel uitmaakt waar de lampda-sonde ergens komt te zitten. Dat zoek ik dan nog weleens uit.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2007 13:03 #689278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
maakt veel uit, je moet een zo direct mogelijke koppeling tussen inspuiting en lambda waarde hebben,

plus de sensor moet op hoge temperatuur komen voor deze goed werkt.

voorbij een demper kom je daar niet meer aan! moet dus in de voorpijp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2007 20:02 #689530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Nog effe zitten denken, maar ik ga toch geen dempers kopen. Kost weer net wat teveel. :D

Ik ga denk de demper van m'n 340 eronderuit slopen (eerst nog effe diameter nameten.) en de gekregen rallydemper gebruiken. Dan blijf ik bij 60mm. Voor m'n 340 klus ik dan wel weer wat anders. Dan hoef ik alleen wat rechtepijp en bochtjes te halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2007 21:31 #689539 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Met die kuip, uitlaat en voorspoiler is er niet echt meer sprake van schaapskleren... Het is dan minstens een ram...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2007 00:24 #689555 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Frits, ik heb nog wel een complete uitlaatlijn liggen van een 1700..........Opzich al een grotere diameter als die van een 1400 meen ik. Zou alleen zonde zijn wanneer je die in stukken slijpt. Ik heb ook nog wat uitlaatdelen van een 360 liggen.
Dempers heb ik ook nog van het maatje lantaarnpaal. Misschien moet je eens op de zolder komen kijken.............

Oja Frits, het uiterlijk wel origineel laten h?! Hooguit verlagen en brede bandjes, maar meer niet.

Wat ga je trouwens mijn je aandrijfas doen? Origineel laten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2007 08:45 #689561 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Erik, laat die arme jongen nou met rust, hij moet leren voor zijn tentamens :D
(niet dat hij daar zo ijverig in leek, gisteravond... ;) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2007 12:28 #689572 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren

setsunakaede;41183 schreef : Erik, laat die arme jongen nou met rust, hij moet leren voor zijn tentamens :D
(niet dat hij daar zo ijverig in leek, gisteravond... ;) )


Ach, de zondagavond had hij ook tijd om eens lekker een paar driftjes te leggen........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2007 12:52 #689574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
...zou dat studie zijn? Praktijktentamen? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2007 16:19 #689585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Laat ik nou gewoon doen alsof m'n neus bloed :D

Buis, kan je de diameter van die 1700 / 2L pijp eens opmeten? Ik vermoedt dat het niet groot genoeg is. Ik wil eigenlijk toch wel minimaal voor 60mm gaan. In stukken slijpen is niet nodig, ik hoef enkel een aangepaste voorpijp te maken.

Uiterlijk blijft wel redelijk origineel, maar voorspoilertje komt er wel op. Geen achterspoiler, die weegt te zwaar :p
Aan de andere kant, de auto wordt toch bestickerd (althans, ik hoop toch wel verschillende sponsoren te gaan vinden) Op een schaap/ standaard straatauto zal het toch niet meer lijken.

Voorlopig gebruik ik de originele aandrijfas. Hoewel ik al weet dat die het niet gaat houden..... Er is in england iig een uprated aandrijfas te krijgen, kost 200 pond.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD