340 Turbo Wolf in schaapskleren
- V300 register
- Verbannen
-

Die stukken pijp heb ik op school gekregen, maar zijn echt idioot (te) dik. Ik heb nog wat idee?n om wat geld te besparen, maar dat moet ik nog even bekijken.
Ik dacht dat jou 460 geen einddemper had? Naja, je moet iig een lambda moer in de voorpijp lassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;40786 schreef : Ik weet het buis
Die stukken pijp heb ik op school gekregen, maar zijn echt idioot (te) dik. Ik heb nog wat idee?n om wat geld te besparen, maar dat moet ik nog even bekijken.
Ik dacht dat jou 460 geen einddemper had? Naja, je moet iig een lambda moer in de voorpijp lassen.
De 460 heeft wel een einddemper: absorptiedemper

Dempt in principe alleen de hoge tonen eruit dus er blijft een laag gebulder over

Ja ik vraag me dan weleens af of het veel uitmaakt waar de lampda-sonde ergens komt te zitten. Dat zoek ik dan nog weleens uit.......
- V300 register
- Verbannen
-
plus de sensor moet op hoge temperatuur komen voor deze goed werkt.
voorbij een demper kom je daar niet meer aan! moet dus in de voorpijp.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik ga denk de demper van m'n 340 eronderuit slopen (eerst nog effe diameter nameten.) en de gekregen rallydemper gebruiken. Dan blijf ik bij 60mm. Voor m'n 340 klus ik dan wel weer wat anders. Dan hoef ik alleen wat rechtepijp en bochtjes te halen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dempers heb ik ook nog van het maatje lantaarnpaal. Misschien moet je eens op de zolder komen kijken.............
Oja Frits, het uiterlijk wel origineel laten h?! Hooguit verlagen en brede bandjes, maar meer niet.
Wat ga je trouwens mijn je aandrijfas doen? Origineel laten?
- V300 register
- Verbannen
-

(niet dat hij daar zo ijverig in leek, gisteravond...

- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;41183 schreef : Erik, laat die arme jongen nou met rust, hij moet leren voor zijn tentamens
(niet dat hij daar zo ijverig in leek, gisteravond...)
Ach, de zondagavond had hij ook tijd om eens lekker een paar driftjes te leggen........
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-

Buis, kan je de diameter van die 1700 / 2L pijp eens opmeten? Ik vermoedt dat het niet groot genoeg is. Ik wil eigenlijk toch wel minimaal voor 60mm gaan. In stukken slijpen is niet nodig, ik hoef enkel een aangepaste voorpijp te maken.
Uiterlijk blijft wel redelijk origineel, maar voorspoilertje komt er wel op. Geen achterspoiler, die weegt te zwaar

Aan de andere kant, de auto wordt toch bestickerd (althans, ik hoop toch wel verschillende sponsoren te gaan vinden) Op een schaap/ standaard straatauto zal het toch niet meer lijken.
Voorlopig gebruik ik de originele aandrijfas. Hoewel ik al weet dat die het niet gaat houden..... Er is in england iig een uprated aandrijfas te krijgen, kost 200 pond.